ساخت قاب رزینی موبایل

ساخت قاب رزینی موبایل

یکی از روش‌های محافظت از تلفن همراه استفاده از قاب تلفن همراه است. قاب تلفن همراه در انواع مختلف با ترکیبات گوناگون تهیه می‌شود. خوب است بدانید که در هنر رزین اپوکسی نیز می‌توان از رزین برای تولید قاب تلفن همراه استفاده نمود. قاب‌های رزینی یکی از بادوام‌ترین اقسام قاب موبایل است. ضمناً چون رزین کاری تنوع بالایی دارد می‌توان قاب‌های تلفن همراه متنوع در اشکال و رنگ‌های متفاوت تولید نمود.

در این بخش به شما خواهیم گفت که با چه ابزاری و با بکارگیری چه تکنیک‌هایی می‌توانید چندین قاب تلفن همراه جذاب و کاربردی رزینی تهیه کنید.

قاب تلفن همراه رزینی

قاب‌های تلفن همراه رزینی امروز یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین لوازم جانبی تلفن همراه در بازار بشمار می‌روند. این محصول نسبت به سایر انواع قاب گوشی بادوام‌تر است. همچنین به دلیل ماهیت رزین از اکسسوری‌های مختلف و رنگ‌های متنوع در آن استفاده می‌کنند و جذابیت آن را چندین برابر افزایش می‌دهند.

اگر به هنر اپوکسی کاری علاقه‌مند باشید می‌توانید در منزل برای خودتان قاب گوشی رزینی باب میلتان تهیه کنید. همچنین می‌توانید از این محصول کسب درآمد کنید. چراکه تولید آن هزینه چندانی ندارد اما فروش آن بسیار خوب است. بهتر است قبل از آموزش تکنیک‌های ساخت قاب رزینی ابزار و مواد موردنیاز آن را به شما معرفی کنیم.

ابزار و مواد موردنیاز جهت ساخت قاب تلفن همراه رزینی

  • رزین و هاردنر
  • چوب بستنی یا همزن
  • دستکش و عینک
  • اکسسوری‌های مختلف (اکلیل، پولک، استیکر‌، گل خشک و رنگ رزین اپوکسی)
  • لیوان یا ظرف گود جهت ترکیب رزین و هاردنر

ساخت قاب تلفن همراه رزینی شفاف

آماده‌سازی سطح کار

همان‌طور که میدانید رزین و هاردنر ترکیبی هستند چسبناک، بنابراین درصورتی‌که روی میز کار یا هر فضایی که برای ساخت محصول رزینی در نظر گرفتید بریزند، پاک کردن آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین اگر در منزل یا کارگاه خانگی خود می‌خواهید قاب تلفن رزینی یا هر محصول رزینی دیگری تولید کنید، حتماً سطح کار را کاور کنید.

جهت کاور کردن میز کار از یک پوششی که بدون سوراخ باشد و اجازه نفوذ به مایعات را ندهد استفاده کنید. می‌توانید از کیسه‌های زباله بزرگ یا سفره‌های یکبار مصرف استفاده کنید.

آماده‌سازی قاب تلفن همراه جهت رزین کاری

قبل از اینکه رزین و هاردنر را ترکیب کنید، ابتدا باید قاب تلفن همراه را تمیز کنید. برای اطمینان خاطر بهتر است که قاب را با دستمالی کاملاً تمیز پاک کنید تا گردوخاک احتمالی زدوده شود.

ترکیب رزین و هاردنر

برای ترکیب رزین و هاردنر چون سطح کار شما خیلی کوچک است، بهتر است حتماً از ترازو استفاده کنید. دقت کنید مقدار رزین و هاردنر دقیقاً یکسان باشد، در غیراینصورت نتیجه کار مطلوب نخواهد شد.

پس از اندازه‌گیری دقیق، رزین و هاردنر را ترکیب کنید. برای هم زدن رزین و هاردنر یادتان باشد که از قاشق یا هر شی‌ء فلزی دیگری استفاده نکنید. بهترین وسیله برای ترکیب رزین و هاردنر قاشق چوبی یا چوب بستنی است. دقت کنید چوب بستنی سطح صیقلی داشته باشد و خورده‌های آن وارد رزین و هاردنر نشود.

ساخت قاب رزینی موبایل
قاب تلفن همراه رزینی

مخلوط کردن رزین و هاردنر را تا جایی ادامه دهید که ترکیبی شفاف به دست آید، دقت کنید که زمان استاندارد در مورد ترکیب رزین و هاردنر رعایت شود. سپس ترکیب اپوکسی را کنار بگذارید. این کار باعث می‌شود که حباب‌های احتمالی روی سطح بیایند و به‌راحتی بتوانید آن‌ها را از بین ببرید. حدوداً 10 دقیقه بعد رزین آماده ریختن در قالب قاب گوشی است.

ریختن رزین داخل قالب

قاب یا قالب گوشی را روی میز گذاشته و سپس مقداری از رزین را روی آن بریزید. بعد با استفاده از چوب بستنی رزین را حرکت دهید تا تمام قاب و اطرافش را بپوشاند. سپس بگذارید این لایه خشک شود. درصورتی‌که به نظرتان مقدار رزین کافی نبود می‌توانید مجدداً یک لایه دیگر رزین اضافه کنید. اگر رزین خیلی از اطراف سرریز شد از چوب بستنی برای صاف کردن آن استفاده کنید.

پس از اتمام کار اجرای رزین اگر بعد از مدتی مشاهده کردید که روی سطح رزین حباب‌هایی ایجاد شد، از خلال‌دندان یا حرارت شعله افکن با فاصله معین جهت از بین بردنشان استفاده کنید. حرارت را به صورت یکنواخت به تمام نقاط رزین و بخصوص نواحی که حباب دارد بزنید تا حباب‌ها کاملاً برطرف شوند.

مدت‌زمان موردنیاز برای خشک شدن رزین اپوکسی

بعدازاینکه رزین را روی قاب تلفن همراه یا قالب قاب تلفن همراه ریختید، لازم است به آن زمان دهید تا خشک شود. حداقل یک روز به آن دست نزنید تا کاملاً منسجم شود و یک قاب تلفن همراه بی‌نقص به دست بیاید. یادتان باشد که محصول نهایی را تا زمانی که کاملاً خشک شود، در محلی بگذارید که گردوخاک نداشته باشد.

با رعایت مراحل بالا یک قاب تلفن همراه رزینی شفاف و زیبا خواهید ساخت. اگر دوست دارید قاب رزینی تلفن همراه شما رنگی یا چندبعدی و شکل دار باشد می‌توانید از تکنیک زیر استفاده کنید.

ساخت قاب تلفن رزینی رنگی

حتماً در بازار لوازم جانبی تلفن همراه قاب‌های رزینی رنگی و صدفی را دیده‌اید. این قاب‌ها معمولاً نسبت به نمونه‌های شفاف گران‌قیمت‌تر هستند و جذابیت بیشتری نیز دارند. ساخت این مدل قاب گوشی رزینی نیز بسیار راحت است، کافیست که لوازم و ابزار تهیه آن را خریداری کرده و در کارگاه خودتان یک قاب رزینی رنگی جذاب تهیه کنید.

برای ساخت قاب رزینی رنگی به ابزار و مواد زیر احتیاج دارید:

  • رزین و هاردنر
  • چوب بستنی
  • چند لیوان برای ترکیب رزین و هاردنر
  • شعله افکن
  • قالب یا قاب شفاف
  • رنگ مخصوص اپوکسی

نکته: بسته به سلیقه خودتان می‌توانید از رنگ‌های نئونی، صدفی و شب‌تاب استفاده کنید.

مراحل ساخت قاب تلفن همراه رزینی رنگی

آماده‌سازی میز کار

مطابق تکنیک اول سطح کار را آماده رزینی کاری کنید. در ضمن یک سطح بلند نیز آماده کنید تا قاب را در طول رزین کاری روی آن قرار دهید. طی فرآیند رزین کاری ممکن است مقداری از رزین سرریز شود، بنابراین اگر قاب در سطح بالاتری نباشد به میز می‌چسبند.

آماده‌سازی قاب تلفن

شما می‌توانید برای ساخت قاب تلفن همراه رزینی رنگی هم از قاب‌های شفاف استفاده کنید و هم از قالب قاب تلفن همراه. به هر صورت قاب یا قالب را حتماً خوب پاک کنید و گردوخاک‌های آن را بگیرید. اگر قاب شفاف از اطراف کمی اضافات دارد، ‌آن‌ها را بااحتیاط به‌وسیله یک کاتر حذف کنید.

ترکیب رزین و هاردنر با رنگ

مهم‌ترین بخش ساخت محصول قاب تلفن همراه رزینی رنگی این است که چگونه چند رزین رنگی تهیه کنید. اگر می‌خواهید قاب تلفن همراه شما تک‌رنگ باشد، کارتان راحت‌تر است. اما اگر می‌خواهید قاب چندرنگ بسازید لازم است چند ترکیب رزین هاردنر و رنگ تهیه کنید.

پس از ترکیب رزین و هاردنر مطابق توضیحاتی که در تکنیک اول دادیم، ترکیب رزینی را در چند لیوان مختلف بریزید. سپس رنگ‌های موردنظرتان را اضافه کنید. اگر می‌خواهید قاب تلفن همراه شما در شب نور بدهد، از رنگ پودری شبرنگ استفاده کنید و اگر می‌خواهید افکت چندرنگ داشته باشد، رنگ پودری صدفی بهترین گزینه است.

رنگ‌ها را به‌خوبی با رزین و هاردنر ترکیب کنید. سپس چند دقیقه به آن‌ها استراحت دهید، در این فاصله اگر روی سطح رزین حباب ایجاد شد، حباب‌ها را مطابق توضیحاتی که در ابتدا دادیم برطرف کنید.

سپس مقداری از هر رزین‌ رنگی را روی نقطه‌ای از قاب بریزید. در این روش بهترین و راحت‌تر کار این است که اجازه دهید رزین سرریز شود. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید با خلال‌دندان کمی رزین‌های رنگی را روی قاب ترکیب کنید. سپس اطراف قاب را با چوب بستنی صاف کنید و قطره‌های رزین را بگیرید.

خشک کردن قاب رزینی

مطابق تکنیک اول محصول نهایی را در محلی بدون گردوغبار با تهویه مناسب قرار دهید تا خشک شود. اگر احساس کردید که لایه اول رزین کم بوده، می‌توانید مجدداً از یک لایه رزینی دیگر هم استفاده کنید. این بار می‌توانید یک لایه رزین شفاف روی سطح قاب بریزید یا مجدداً رزین‌های چندرنگ تهیه کنید. خشک شدن این محصول ممکن است یک روز طول بکشد، در طول این مدت بهتر است که به آن دست نزنید تا کاملاً منسجم شود.

آیا می‌توانیم از اکسسوری‌ها روی قاب تلفن استفاده کنیم؟

بله. شما می‌توانید مطابق تکنیک اول یک لایه رزین شفاف روی قاب بریزید، سپس اکسسوری‌های مورد علاقه‌تان همچون گل خشک، استیکر یا صدف‌های خیلی ریز را روی آن قرار دهید. اجازه دهید کمی رزین سفت شود، سپس لایه دوم را بریزید و محصول نهایی را جهت خشک شدن روی یک سطح ثابت و صاف قرار دهید.

همچنین در روش دیگری می‌توانید ابتدا اکسسوری موردنظرتان همچون صدف یا گل‌های خشک را روی قاب ثابت کنید. سپس رزین و هاردنر را ترکیب کرده و روی آن‌ها بریزید.

اگر می‌خواهید مواد و ابزار تهیه قاب تلفن همراه رزینی را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از محصولات فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر دیدن کنید. شما می‌توانید تمام ابزار و موادی که جهت رزین کاری احتیاج دارید را به صورت عمده یا تک از این فروشگاه تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی