برای شروع کار رزین به چه لوازم و چه مقدار سرمایه اولیه نیاز داریم؟

برای شروع کار رزین به چه لوازم و چه مقدار سرمایه اولیه نیاز داریم؟ این متداول‌ترین پرسشی است که علاقه‌مندان به رزین کاری می‌پرسند و یا اینکه نمی‌دانند از چه کسی در ارتباط با این موضوع راهنمایی بگیرند. کار بر پایه رزین اپوکسی و تولید محصولات رزینی یکی از پررونق‌ترین و پرفروش‌ترین مشاغل چند سال اخیر محسوب می‌شود.

چنانچه شما بتوانید درست تحقیق کنید و بفهمید که برای شروع کار رزین به چه لوازم و چه مقدار سرمایه اولیه نیاز داریم، به سرعت و با آگاهی بیشتر می‌توانید استارت کار را بزنید و فرصت درآمدزایی را از دست ندهید. بنابراین اگر شما هم در زمره افرادی هستید که می‌خواهید بدانید برای شروع کار رزین به چه لوازم و چه مقدار سرمایه اولیه نیاز داریم در این قسمت در پاشا لیزر همراه ما باشید.

برای شروع کار رزین به چه لوازم و چه مقدار سرمایه اولیه نیاز داریم؟

سؤالی که خیلی از هنرجویان اپوکسی کار می‌پرسند این است که برای شروع کار رزین به چه لوازم و چه مقدار سرمایه اولیه نیاز داریم؟ این حتی سؤال فنی کاران نیز هست چراکه مشاغل فنی متعددی بخصوص نجاری می‌توانند از رزین اپوکسی برای تنوع بخشیدن و افزایش ارزش محصولات خود استفاده کنند. بنابراین ما در ارتباط با این موضوع که برای شروع کار رزین به چه لوازم و چه مقدار سرمای اولیه نیاز داریم اطلاعات کافی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

به چه مقدار سرمایه اولیه نیاز داریم؟

ابتدا باید به موضوع سرمایه اولیه اشاره کنیم چراکه برای شروع کار اپوکسی حتماً نیاز به سرمایه دارید و نمی‌توانید خودتان با مواد اولیه ساده رزین و هاردنر تهیه کنید:

  • شما باید تحقیق و بررسی کنید و تصمیم بگیرید که دقیقاً می‌خواهید چه چیزی تولید کنید.
  • در مرحله بعد باید بفهمید که دقیقاً به چه حجمی از رزین و چوب احتیاج دارید.
  • شما در شروع کار نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی برای خرید رزین ندارید، چراکه هنوز مبتدی هستید و خرید حجم زیادی از رزین ممکن است تنها هدر رفت و هزینه اضافه بر دوشتان بگذارد.
  • در شروع کار به کارگاه و تجهیزات خیلی حرفه‌ای نیز احتیاج ندارید.
  • کار با رزین اپوکسی را می‌توانید از محیطی در منزل مثل پارکینگ یا اتاق خالی از اثاثیه شروع کنید.
  • دقت کنید که کارگاه خانگی شما در هر جایی باشد تهویه خوبی داشته باشد.
  • تأکید به داشتن تهویه خوب برای این است که رزین و هاردنر در ترکیب با یکدیگر تولید گاز سمی می‌کنند و ممکن است به دستگاه تنفسی شما آسیب وارد کنند، ضمن اینکه ترکیب این دو ماده سبب ایجاد حرارت می‌شود.
  • برای شروع سرمایه‌گذاری و خرید ابزار شما حداقل 5 میلیون تومان نیاز دارید.
  • چنانچه شما فضایی برای کار نداشته باشید هزینه کارگاه را هم باید به آن اضافه کنید.
  • اگر به کار اپوکسی علاقه‌مند هستید خودتان را آماده کنید که مقداری از هزینه اولیه هدر برود، چراکه مسلماً شما در تجربه‌های نخست نمی‌توانید محصولی ایده‌آل و بی‌نقص تولید کنید. در آینده با کسب تجربه بیشتر و فروش چند برابری محصولات این هزینه به شما برمی‌گردد.

ابزار و تجهیزاتی که برای شروع کار با رزین اپوکسی احتیاج داریم

رزین اپوکسی

شما چند نوع و چند حجم رزین می‌توانید استفاده کنید، با توجه به میزان مهارت و نوع محصولی که می‌خواهید تولید کنید به یکی از دسته‌های زیر احتیاج دارید:

رزین اپوکسی نوع اول

  • اگر محصولاتی که تولید می‌کنید از نوع کم حجم هستند و بیش از 1 سانتی‌متر ضخامت ندارند باید از رزین اپوکسی با حجم کم شروع کنید.
  • این نوع رزین برای تولید محصولات تزئینی و زیورآلات کاربرد دارد.
  • برای ساخت چنین محصولاتی به دو کیلو رزین و هاردنر به نسبت‌های مساوی احتیاج دارید.
  • اگر می‌خواهید میز کوچک یا تخته کار کوچک تهیه کنید حدوداً 5 کیلوگرم رزین و هاردنر کافیست.

رزین اپوکسی نوع دوم

نوع دوم رزین اپوکسی برای حجم‌های بالای 1.5 سانتی‌متر مناسب است. زمانی از این حجم رزین اپوکسی استفاده کنید که بتوانید حجم کار خودتان حساب کنید و درصد خطای شما در هدر رفت رزین و هاردنر به حداقل رسیده باشد.

رزین اپوکسی نوع سوم

نوع سوم رزین برای کسانی مناسب است که محصولاتی با حجم بالای 50 سانتی‌متر تولید می‌کنند.

رنگ‌های قابل استفاده در رزین اپوکسی

رنگ‌های خمیری: رنگ‌های خمیری یکی از اولین رنگ‌های سازگار با رزین اپوکسی محسوب می‌شوند. رنگ خمیری هشت رنگ اصلی و پرمصرف دارد. رنگ‌های خمیری را می‌توانید در رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، سبز، زرد، آبی، سفید، مشکی و طوسی، تهیه و با رزین اپوکسی ترکیب کنید.

رنگ‌های پودری

این رنگ‌ها خود به چند نوع پودری صدفی، فلورسنت و فسفرسنت تقسیم می‌شوند.

رنگ پودر صدفی 14 رنگ پرمصرف شاینی و فوق‌العاده زیبا را در برمی‌گیرد. اگر بخواهید میز چوبی رزینی تهیه کنید رنگ‌های پودری یکی از ابزار ضروری کار شما خواهند بود، چراکه جذابیت کارتان را چند برابر می‌کنند.

رنگ‌های فسفرسنت و فلورسنت به ترتیب از دو رنگ و شش رنگ تشکیل می‌شوند. این رنگ‌ها خاصیت تولید نور دارند. وقتی این رنگ‌ها را با رزین ترکیب می‌کنید محصول حاوی آن در تاریکی نور تولید می‌کند. البته در روشنایی باید منبع تغذیه داشته باشند.

پودر تیتان

پودر تیتان را می‌توانید در بسته‌بندی‌های 200 گرم تهیه و مصرف کنید.

اکلیل شنی

اکلیل شنی یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین ابزار رنگ دادن به محصولات رزینی بشمار می‌رود. این محصول در چند رنگ پرطرفدار آبی فیروزه‌ای، قرمز، سبز، قهوه‌ای، طلایی، صورتی، نقره‌ای و بنفش تولید می‌شوند. این محصول برای تولید کارهای هنری مثل آبستری و ژئود خیلی کاربردیست.

انواع سمباده

  • سمباده را می‌توانید با توجه به محصول که تولید می‌کنید و نیاز محصول در انواع زیر تهیه کنید:
  • سمباده گرد در قطرهای 5،12 و 15 سانت. از این سمباده  برای دستگاه ارزان گرد 8 سوراخه استفاده می‌کنند.
  • ابری به شماره‌های 1500-2000-3000-4000 هر کدام یک ورق.
  • پوست آب یا ورق معمولی به شماره‌های 80-120-240-320-400-600-800-1500-2000-2500-3000-5000 هر کدام یک ورق.

قالب

  • قالب‌های قابل استفاده در هنر اپوکسی بیشمار هستند و شما می‌توانید با توجه به محصولی که تولید می‌کنید قالب مخصوصی تهیه کنید:
  • قالب ام دی اف: این محصول معمولاً زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید از آن به‌عنوان زیر ساز استفاده کنید.
  • قالب‌هایی از جنس زاماک.
  • قالب‌های سیلیکونی: این قالب‌ها فوق‌العاده متنوع و کاربردی هستند، منعطف‌اند، کشسانی عالی دارند، خارج کردن محصول رزینی از داخلشان خیلی راحت است و عمر طولانی دارند. قالب‌های سیلیکونی رزینی به خاطر کیفیت و کاربرد فراوانی که دارند گران‌قیمت‌تر از سایر انواع قالب‌های رزین اپوکسی هستند.

سشوار صنعتی

از سشوار صنعتی برای حرارت دادن و روان کردن رزین و در ضمن حباب‌گیری رزین استفاده خواهید کرد.

ترازو

برای شروع حتماً به یک ترازوی آزمایشگاهی با دقت بالا نیاز دارید، چراکه نسبت‌های هاردنر و رزین کاملاً باید برابر باشند و دقیق باشد.

فرز

به یک فرز دوطرفه رومیزی برای سوراخ کردن و برش دادن و شکل دادن محصول احتیاج دارید.

ماسک

ماسک شما باید سه فیلتره باشد و چون ایمنی شما را افزایش می‌دهد اصلاً نباید بی‌کیفیت باشد.

دستکش

حین کار حتماً باید از دستکش لاتکس استفاده کنید، در غیراینصورت احتمال چسبیدن رزین به دستتان بالاست.

مدیوم

از مدیوم پورینگ برای رقیق کردن رنگ‌های اکرولیک استفاده خواهید کرد.

ظروف یکبار مصرف

حتماً چند ظرف یکبار مصرف تهیه کنید چراکه ظرف آغشته به رزین را به سختی می‌توان تمیز کرد، پس ظروف یکبار مصرف به‌صرفه‌تر هستند.

چوب بستنی

برای ترکیب و جابجا کردن رزین به چوب بستنی احتیاج دارید. دقت کنید اصلاً رزین و هاردنر را با فلز ترکیب نکنید.

این موارد تنها بخشی از ابزار و وسایلی هستند که شما در شروع کار رزین اپوکسی احتیاج دارید. اگر می‌خواهید به ساده‌ترین روش ممکن و به‌صورت یکجا هر آنچه که برای شروع کار اپوکسی نیاز دارید را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی