آموزش ایجاد بافت سلولی در رزین اپوکسی

آموزش ایجاد بافت سلولی در رزین اپوکسی یکی از بخش‌های جذاب یادگیری هنر کار با رزین بشمار می‌رود. شما می‌توانید از آموزش ایجاد بافت سلولی در رزین اپوکسی در تولید محصولات رزینی متنوع بهره ببرید. این قسمت از پاشا لیزر به معرفی و توضیح مختصر درباره تکنیک آبستره و آموزش ایجاد بافت سلولی در رزین اپوکسی اختصاص داده شده است.

هنر رزین تماماً با آزادی استفاده از رزین و خلق اثر هنری با رنگ‌ها، طرح‌ها و جلوه‌های ویژه موافق است. دو مورد از تکنیک‌های اجرای رزین اپوکسی که بسیار محبوبیت دارند تکنیک بافت سلولی و طرح‌های سه بعدی هستند، که تقریباً شبیه به یکدیگرند.

آموزش ایجاد بافت سلولی در رزین اپوکسی

ایجاد بافت سلولی در رزین اپوکسی کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از رزین اپوکسی الگوهای منحصربه‌فرد سلولی و زیبایی روی سطح کار رزین ایجاد کنید. این تکنیک به محصول نهایی که به دست می‌آید چهره‌ای خاص، پرانرژی و چشم‌نواز می‌بخشد. تکنیک جلوه‌های ویژه سه بعدی رزین اپوکسی نیز تقریباً چنین اثر را دارد، با این تفاوت که به محصول نهایی طرحی عمقی و خیره‌کننده می‌بخشد.

اگر علاقمندید که از بافت سلولی در رزین اپوکسی استفاده کنید و سلول‌های خیره‌کننده را در پروژه‌های هنری رزین خود ایجاد کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. این تکنیک بسیار راحت است و شما با کمترین سطح تجربه نیز می‌توانید محصولات رزینی با تکنیک بافت سلولی تهیه کنید.

آبستره سلولی چیست؟

آبستره سلولی یکی از تکنیک‌های پرطرفدار در هنر نقاشی و رزین بشمار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک طرح‌های حبابی و سلولی متنوع در ابعاد و رنگ‌های متنوع تهیه کنید. به‌طورکلی ما به هنر سابجکتیو یا انتزاعی آبستره می‌گوییم. این تکنیک رزین اپوکسی کاملاً بستگی به سلیقه اپوکسی کار دارد و او آزاد است طرح و رنگ رزینی موردنظرش را برای اجرای کار رزینی استفاده کند.

در گذشته از این تکنیک تنها برای ایجاد آثار هنری نقاشی با رنگ‌های مختلف استفاده می‌کردند اما امروز از تکنیک آبستره تحت عنوان آبستره رزین اپوکسی و آبستره آکریلیک نیز استفاده می‌کنند. معمولاً تکنیک آبستره رزین اپوکسی در تولید محصولات و اجسام بزرگ مانند میز و صندلی رزینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منظور از رزین آبستره چیست؟

قبل از اینکه درباره آموزش ایجاد بافت سلولی در رزین اپوکسی صحبت کنیم، باید بگوییم که رزین آبستره چیست؟

منظور از رزین آبستره یا تکنیک آبستره رزین اپوکسی استفاده و بهره‌گیری از اختلاف چگالی رنگ‌های رزینی است. چگالی هر یک از رنگ‌هایی که در هنر رزین و هنر آکریلیک استفاده می‌کنیم متفاوت است. مثلاً چگالی یا دانسیته رنگ‌های جوهری با رنگ‌های پودری متفاوت است. یا در حالت دیگر چگالی رنگ نیمه اوپاک و رنگ اوپاک یکی نیست.

مزیت استفاده از تکنیک سلولی در تولید محصولات رزینی

ایجاد بافت سلولی در رزین اپوکسی در حقیقت یک فرصت شغلی و راه درآمدزایی عالی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با یادگیری این تکنیک با کمترین هزینه محصولات رزینی بسیار متنوع و جذاب تولید کنید و فروش تولیداتتان را چند برابر کنید. البته توصیه می‌شود هنرجویان اپوکسی کار برای جلوگیری از هدر رفت رزین، رنگ و ابزار، ابتدا آموزش ببینند و با فوت‌وفن تکنیک سلولی در رزین آشنا شوند.

در رزین آبستره از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم در هنر رزین اپوکسی می‌توانید از رنگ‌های مختلف با چگالی متفاوت استفاده کنید، بنابراین به لحاظ تنوع رنگ دستتان بسیار باز است. اما اگر بخواهید بدون خطا و با بالاترین سطح استاندارد این تکنیک را اجرا کنید می‌توانید از دو نوع رنگ استفاده کنید. در سبک سلولی رزین اپوکسی می‌توانید از رنگ‌های آکریلیک تیوپی و رنگ‌های روغنی مخصوص نقاشی روی بوم و همچنین رنگ آکریلیک و روغنی صنعتی استفاده کنید.

در اجرای تکنیک سلولی در رزین بیشتر رنگ‌های هنری توصیه می‌شوند. رنگ‌‌های هنری چون ترکیب‌پذیری خیلی خوبی در رزین دارند بنابراین گزینه بهتری بشمار می‌روند.

ترکیب درست رنگ هنری در رزین اپوکسی

در مبحث آموزش ایجاد بافت سلولی در رزین اپوکسی یکی از مبانی مهم نحوه ترکیب رنگ با رزین است. یادتان باشد که زمانی که می‌خواهید رنگ را با رزین ترکیب کنید، رزین اصلاً داغ نباشد. برای ترکیب رنگ با رزین نیز نباید زمان زیادی صرف کنید، چراکه زیاد هم زدن سبب افزایش دمای رزین می‌شود و آن را به نقطه جوش می‌رساند.

دستورالعمل اجرای تکنیک سلولی رزین اپوکسی

در ابتدا پیش از آن که رزین را روی سطح کار موردنظرتان اجرا کنید، لازم است حجم مورد نیاز رنگ را محاسبه کنید. در این روش حجم متعادل رنگ آکریلیک هنری در ترکیب با رزین اپوکسی 5 تا 10 درصد کل حجم رزین اپوکسی است. دقت کنید که رنگ خیلی سفت نباشد، یعنی هنگام ترکیب با رزین حتماً رنگ آکریلیک شما رقیق باشد.

دومین نکته‌ای که باید رعایت کنید ترکیب رنگ با هاردنر یا رزین است. یعنی قبل از اینکه شما رزین و هاردنر را با یکدیگر ترکیب کنید، رنگ آکریلیک را به یکی از آن اضافه کنید. در این حالت پس از ترکیب هاردنر و رزین دیگر نیاز ندارید که بیش‌ازحد آن‌ها هم بزنید و این‌گونه دمای ترکیب بیش‌ازحد افزایش پیدا نمی‌کند.

شما می‌توانید انواع رنگ مجاز رزین اپوکسی، لوازم مورد نیاز جهت اپوکسی کاری و بیس‌ چوبی و ابزار اجرای رزین را از طریق فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی