کاربردهای ورق طلا و ورق طلا مایع

اگر به‌تازگی کسب‌وکار خانگی خود را استارت زده‌اید، اما نمی‌دانید چگونه به کار و محصولات تولیدی خود تنوع و جذابیت بیشتری ببخشید، خیلی ناراحت نباشید. همه مبتدیان دغدغه‌شان این است که مواد خام و ابزار لازم برای توسعه کسب‌وکار خود را نمی‌شناسند و نمی‌دانند از کجا باید مواد خام و پایه کار را تهیه کرد.

پاشا لیزر تولیدکننده و فروشنده اینترنتی پایه کار خام چوبی لیزری است که محصولات خود را در تنوع بالا و سطح کیفی فوق‌العاده به‌صورت آنلاین عرضه می‌کند. شما می‌توانید علاوه بر انواع پایه کار چوبی لیزری جهت تهیه و ساخت دکوراتیو و محصولات چوبی ابزار کار و پرداخت پایه کار چوبی را نیز خریداری نمایید.

برای رنگ‌آمیزی یا نقاشی روی پایه کار چوبی شما چه موادی استفاده می‌کنید؟ می‌دانید که محصولاتی وجود دارند که به تولیدات شما زیبایی بیشتری می‌بخشند و بسیار کاربردی نیز هستند؟ در این قسمت قصد داریم در مورد یکی از آن‌ها یعنی ورق طلا و ورق طلا مایع صحبت کنیم و اطلاعات کافی در اختیارتان قرار دهیم:

ورق طلا چیست؟

به لایه‌ای نازک فلزی که از ترکیبات متفاوتی همچون مس، نقره، پلاتین، طلا و پالادیوم تهیه می‌شود و بسته به نوع آن رنگ‌های متنوعی نیز دارد، ورق طلا می‌گوییم.

جالب است بدانید که ورق طلا یک محصول جدید نیست و حتی در چند قرن پیش نیز از آن استفاده می‌شد. اما تاکنون روش‌های تهیه و انواع آن تغییرات زیادی داشتند و امروز به‌صورت کاملاً مکانیزه به دست می‌آید. در گذشته برای تهیه ورق طلا هیچ‌گونه تکنولوژی وجود نداشت و به‌صورت دستی تهیه می‌شد.

ورق طلا با ارزش است:

  • بله چنانچه شما ورق طلا را به‌صورت عیاردار تهیه کنید ارزش و قیمت بالایی خواهد داشت.
  • نوع دیگر ورق طلا به‌صورت تزئینی تهیه و عرضه می‌شود. از نام ورق طلای تزئینی می‌توان دریافت که ارزش بالایی ندارد و از درصد طلای بسیار پایینی برخوردار است.

استفاده از ورق طلا راحت است؟

اگر قرار است از ورق طلا برای تولید و پرداخت محصولات دکوراتیو و … استفاده کنید لازم است ابتدا آموزش ببینید و مبانی کار با ورق طلا را کاملاً بیاموزید. چراکه ورق طلا خیلی ظریف است و برای کار کردن با آن باید مهارت کافی داشته باشید.

قابل چسباندن روی سطوح است؟

بله شما می‌توانید ورق طلا را روی بسیاری از سطوح شیشه، گچ و چوب بچسبانید و زیبایی محصول و اثر هنری را افزایش دهید اما دقت کنید که ورق طلا به علت وزن و ضخامت بسیار ناچیز به‌تنهایی روی سطح کار فیکس نمی‌شود.

  • لازم است جهت جلوگیری از کنده و از بین رفتن ورق طلا پیش از چسباندن ورق طلا از چسب مخصوص ورق طلا استفاده کنید.
  • چسب مخصوص ورق طلا استحکام کافی جهت ثابت شدن ورق طلا روی سطح کار چوبی و … را ایجاد می‌کند.

برای خرید چسب ورق طلا بر روی لینک “چسب ورق طلا کد 1007” کلیک کنید.

میزان درخش کدام نوع بیشتر است؟

در مورد این محصول خوب است بدانید که فرقی نمی‌کند از نوع ورقی آن استفاده کنید و یا مایع به هر صورت به یک میزان براقیت و جذابیت دارند و می‌توانند به‌عنوان یک متریال تزئینی کاربردی مورداستفاده قرار بگیرند.

شما می‌توانید از این محصول در هر دو حالت روی سطوح متفاوت استفاده کنید و تنها با استفاده از چسب مخصوص ورق طلا قابل‌اجرا روی چوب، سنگ، شیشه، گچ و هر سطح کار خام دیگری خواهد بود.

یادگیری استفاده از ورق طلا دشوار است؟

خیر برخلاف تصوری که از دیدن ظاهر ظریف آن برمی‌آید یادگیری استفاده از ورق طلا چندان سخت نیست و تنها با گذراندن چند دوره آموزشی خیلی کوتاه نحوه استفاده از آن را یاد می‌گیرید. اما به خاطر داشته باشید که اجرای ورق طلا رو سطوح ناهموار و ریز به‌مراتب سخت‌تر است و باید تجربه و مهارت کافی را در این زمینه به دست آورید. مانند کار روی مجسمه و تابلوی تکسچر.

برای کار روی سطوح پیچیده چگونه از ورق طلا استفاده کنیم؟

درصورتی‌که قرار است از ورق طلا برای پوشش دادن سطوح با پیچیدگی بالا استفاده کنید نیاز به مهره عقیق هم دارید. به هر صورت کار با ورق طلا یا ورق طلای مایع چندان سخت نیست و با وجود نکاتی پیچیده‌ای که درباره‌اش گفتیم می‌توانید با آموزش اصولی محصولات و آثار بسیار زیبایی تولید کنید.

ورق طلا چقدر دوام دارد؟

  • یکی از مواردی که در مورد ورق طلا بسیار حائز اهمیت است، مسئله ماندگاری ورق طلاست. عمر ماندگاری و آسیب ندیدن ورق طلایی که استفاده می‌کنید به شرایط نگهداری و اجرای آن بستگی دارد.
  • چنانچه ورق طلا یا ورق طلای مایعی که استفاده می‌کنید با چسب خوبی به سطح کار خام چسبانده شود و پس از اجرا نیز مراقبت از آن اصولی باشد دوام آن بسیار بالا خواهد بود.
  • جالب است بدانید که مصریان باستان چون به‌خوبی در اجرای ورق طلا مهارت داشتند و آن را در شرایط خوبی نگهداری می‌کردند. ورق طلای روی آثار بیش از 5000 سال قدمت دارند.

ورق طلای مایع چیست؟

ورق طلایی که در مصر باستان نیز مورداستفاده قرار می‌گرفت، نوع ورقه‌ای آن بود، اما ورق طلای مایع یکی از محصولات جدید با عمر چندساله بشمار می‌رود اما ابداع آن خالی از لطف نبود چراکه اجرای تکنیک ورق طلا را برای بسیاری از کسب‌وکارها راحت‌تر کرد.

مشتقات ورق طلای مایع:

ورق طلای مایع بر پایه آب است. یعنی برای اینکه از این محصول استفاده کنید باید آب هم باشد. با آب ورق طلای مایع را رقیق کرده و روی سطوح خام اجرا می‌کنید. ازآنجایی‌که این محصول به‌صورت مایع مورداستفاده قرار می‌گیرد بنابراین جذابیت بیشتری به سطوح می‌بخشد و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

  • رنگ ورق طلای مایع کاملاً شبیه به ورق طلا است و رنگی نزدیک به رنگ‌های فلزات دارد.
  • ازجمله نقاط قوت این محصول این است که شما می‌توانید ورق طلای مایع را در انواع و رنگ‌های متنوعی تهیه کنید.
  • این محصول به‌ویژه در رنگ‌آمیزی، تکنیک تکسچر روی چوب و نقاشی روی چوب بسیار کاربردی است.

ابزار اجرای ورق طلای مایع:

ازآنجایی‌که ورق طلای مایع مانند رنگ است بنابراین شما برای پوشاندن سطوح با این نوع ورق طلا به قلمو نیاز دارید. به‌راحتی با مقداری آب رقیق می‌شود. پس از اتمام کار نیز می‌توانید قلمو را بشویید و آثار ورق طلا را پاک کنید.

قیمت ورق طلا و ورق طلای مایع:

برخلاف ورق طلا این محصول قیمت پایین‌تری دارد، بنابراین اگر شما قصد کاور کردن محصولات خام مانند سفال، شیشه، چوب و … را داشته باشید ورق طلای مایع بسیار گزینه بهتریست.

شما می‌توانید انواع ورق طلا و ورق طلای مایع در برندها و حجم‌های متفاوت را از فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر خریداری نمایید. برای خرید کافیست عبارت ورق طلا را در بخش جستجو سایت وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی