کاربرد محصولات چوبی لیزری در تکنیک رزین اپوکسی

با چوب و رزین کسب درآمد کنید:

اگر می‌‌خواهید کسب‌وکار خانگی هنری داشته باشید و با آن به درآمد خوبی برسید، شغلتان بیش از دیگر مشاغل خانگی جذابیت داشته باشد، ساخت دکوراتیو و محصولات مصرفی بر پایه رزین اپوکسی یک پیشنهاد عالی برای شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید با رزین اپوکسی کار کنید و محصولات کاربردی و تزئینی بسازید، لازم است از مواد خام استفاده کنید.

بیس‌های چوبی لیزری ازجمله مواد خام و پایه مناسب برای اجرای تکنیک رزین اپوکسی بشمار می‌رود. پاشا لیزر تولیدکننده و عرضه‌کننده باسابقه محصولات خام چوبی لیزری است که محصولات خود را به‌صورت عمده و تکی در فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر به فروش می‌رساند. می‌دانید از کدام محصولات چوبی پاشا لیزر می‌توانید در هنر رزین اپوکسی استفاده کنید؟ ابتدا بیایید با رزین بیشتر آشنا شوید:

تکنیک رزین اپوکسی روی بیس چوبی لیزری:

کار و ایجاد آثار هنری با استفاده از رزین اپوکسی و چوب امروزه یکی از مشاغل و هنرهای محبوب بشمار می‌رود. چوب همیشه عنصری مهم در منازل ایفا می‌کند و حداقل ما در منزلمان چند محصول بر پایه چوب داریم. امروز بهتر است که از چوب به‌صورت مدرن‌تر در دکوراسیون و طراحی داخلی منازل استفاده کنید. می‌توانید حتی یک برد چوبی ساده را به تابلویی گران‌بها تبدیل کنید، کافیست کار با رزین اپوکسی را بیاموزید.

رزین اپوکسی چیست؟

رزینی که در تکنیک هنری رزین و چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد از دو ماده هاردنر و پایه رزینی به دست می‌آید. با ترکیب مساوی و یا مشخصی از پایه رزین و هاردنر می‌توانید ترکیبی چسبناک و خشک‌شونده را بسازید. این ماده را باید بلافاصله روی قالب چوبی، برد چوبی لیزری، تا هر محصول چوبی پایه‌ای که در نظر گرفته‌اید خالی کنید و شکل بدهید.

برای آشنایی کامل با رزین اپوکسی و کاربردهای آن می‌توانید مقاله ” رزین و نحوه استفاده از آن” را مطالعه کنید.

مدت‌زمان خشک شدن رزین اپوکسی روی چوب:

چیزی که مدت‌زمان خشک شدن رزین اپوکسی روی چوب را تعیین می‌کند فرمولاسیون و ترکیبات آن است. معمولاً ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر برای خشک شدن روی هر نوع قالب و پایه کار چوبی لیزر به زمان 24 ساعته جهت خشک شدن سطحی نیاز دارند.

پس از گذشت یک روز سطح کار رزین و هاردنر خشک می‌شود. برای خشک شدن کامل کار و فیکس شدن روی پایه‌ کارهای چوبی لیزری از هر نوع باید حداقل 3 تا 7 روز زمان بدهید تا محصول رزینی به‌سختی لازم برسد. در مدت 3 تا 7 روز بافت‌های رزینی در هم پیوند خورده و با هاردنر ادغام می‌شوند.

رزین اپوکسی نوع دیگری نیز دارد؟

بله اگر قصد دارید از تکنیک رزین اپوکسی برای تولید محصولات رزینی استفاده کنید و مدت‌زمان خشک شدن آن برایتان اهمیت دارد باید بدانید که گروهی از ترکیبات رزین و هاردنر تا مدت 3 روز کاملاً مایعی و ژلی هستند. بنابراین باید مدت‌زمان زیادی فرصت دهید تا محصول به‌سختی کافی برسد.

البته باید در نظر بگیرید که بسته به نوع چوبی که استفاده می‌کنید ممکن است زمان خشک شدن ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر افزایش و یا کاهش پیدا کند. پایه کار‌های چوبی لیزری پاشا لیزر انتخابی باکیفیت و کاملاً کاربردی برای تولید محصولات هنری و دکوراتیو رزین اپوکسی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از محصولات چوبی لیزری پاشا لیزر بی‌شمار کارهای زیبا تولید کنید و به کسب‌وکار خود تنوع فوق‌العاده بدهید.

چرا استفاده از رزین اپوکسی روی چوب لیزری توصیه می‌شود؟

با انجام مراحل ترکیب هاردنر و رزین اپوکسی می‌توانید مطمئن باشید که رزین روی چوب لیزری در هر نوع و محصولی شمارا به محصولی کاملاً مقاوم و زیبا می‌رساند:

  • رزین اپوکسی روی چوب چسبندگی فوق‌العاده‌ای دارد.
  • مقاومت این محصول بسیار بالاست و حتی نسبت به رنگ‌ها می‌تواند اثر هنری بهتری روی چوب به وجود بیاورد.
  • در برابر مواد اسیدی مقاومت مطلوبی دارد.
  • محصولات چوبی لیزری که با رزین اپوکسی کاور می‌شوند در هر سانتی‌متر می‌توانند فشار چند تن را تحمل کنند.
  • جریان الکتریسیته را عبور نمی‌دهد و عملکرد عایقی دارد.
  • دوام آن بسیار زیاد است و دچار جرم نمی‌شود.
  • نسبت به کاشی و سرامیک میزان لغزندگی کمتری دارد.
  • پس از خشک شدن تا دمای 80 درجه سانتی‌گراد را طاقت می‌آورد.
  • رنگ‌پذیر است و می‌توانید با ترکیب رنگ‌ها با آن محصولات متنوع و جذابی بسازید.

رزین چوب لیزری:

رزین چوب با رزین اپوکسی صنعتی تفاوت چندانی ندارد و تنها با داشتن سطح کاری چوبی لیزری و رزین اپوکسی می‌توانید محصولات جدید و خلاقانه‌ای تولید کنید. بهتر است برای استفاده از سطوح و مواد خام چوبی لیزری از رزین اپوکسی که مخصوص این کار است استفاده کنید. اما چگونه باید رزین صنعتی برای کف‌پوش را از رزین اپوکسی چوب تشخیص دهیم؟

خصوصیات رزین اپوکسی چوب:

  • رزین اپوکسی چوب رقیق‌تر از نوع دیگر آن است.
  • این محصول قابلیت رنگ‌پذیری دارد.
  • شفافیت بیشتری نسبت به نوع صنعتی دارد، بنابراین پس از پیاده‌سازی روی سطح چوبی شفافیت بیشتری در محصول نهایی مشاهده می‌کنید.
  • در حالت خام و استفاده نشده بی‌رنگ است.
  • خارج کردن حباب از آن آسان‌تر است.
  • در مقابل سطوح چوبی قدرت چسبندگی بیشتری دارد.
  • قابل سابیدن است و می‌توانید به آن جلا هم بدهید.

افرادی که کسب‌وکارهای خانگی بر پایه استفاده از سطوح کار چوبی لیزری دارند، به‌راحتی با استفاده از رزین اپوکسی چوب و تکیه ‌بر ذوق و هنر خود می‌توانند محصولاتی ابتکاری و بی‌نظیر تولید کنند.

بیس چوبی لیزری از کجا تهیه کنیم؟

پاشا لیزر به‌عنوان تولیدکننده و فروشنده عمده محصولات پایه کار چوبی لیزری امروز در فروشگاه اینترنتی بزرگ خود محصولات بیس چوبی را جهت حمایت از کسب‌وکارهای نوپا به‌صورت تک و عمده با کیفیتی عالی و قیمت‌های منصفانه به فروش می‌رساند.

از چه محصولات چوبی لیزری جهت رزین اپوکسی استفاده کنیم؟

برای اجرای تکنیک رزین اپوکسی شما دست بازی دارید. تمام محصولات خام چوبی لیزری پاشا لیزر قابلیت اجرای تکنیک رزین را دارند. اما برخی از آن‌ها بیشتر برای کار با رزین مناسب‌تر هستند:

  • سینی چوبی: سینی چوبی لیزری بر پایه چوب ام دی اف تهیه می‌شود و رزین اپوکسی به آن به‌راحتی می‌چسبد. با استفاده از این بیس چوبی می‌توانید تابلو و دیوارکوب‌های فوق‌العاده‌ای بسازید.
  • موتیف: موتیف‌ها یکی از محصولات با تنوع بالای فروشگاه پاشا لیزر بشمار می‌روند که قابلیت اجرای رزین اپوکسی را نیز دارند. از موتیف‌ها می‌توانید به‌عنوان تزئینات آشپزخانه، تزئین تم تولد و تهیه دیوارکوب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی