نحوه نگهداری از قلموها و تمیز کردن آن‌ها بعد انجام کار

نحوه نگهداری از قلموها و تمیز کردن آن‌ها بعد انجام کار

اگر ابزارهای رنگ‌آمیزی شما بدشکل باشند، تمیز انجام دادن کارتان و جدا کردن با دقت نقاشی، زمان شمارا تلف می‌کند. موهای نامرتب قلم‌مو می‌توانند با یک ضربه سریع کار شمارا به یک آشفتگی که جاهای مو قلم‌مو بر روی آن مانده تبدیل کنند. در پیگیری خطوط تمیز و کارهای رنگ‌آمیزی حرفه‌ای، از سه متخصص نقاشی خواستیم بهترین نکات تمیز کردن و مراقبت از ابزارهایشان را ارائه دهند. هنگامی‌که تعیین کردید چه چیزی را نگهدارید. در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه لوازم خود را به شکل خوبی برای رنگ‌آمیزی نگه دارید و حتی آن‌ها را تمیز کنید. اما در ابتدا باید با انواع قلم‌مو آشنا شوید.

انواع قلموها

قلموها با توجه به موادی که از آن ساخته شده‌اند، چهار نوع اصلی دارند:

1. قلم‌مو با موی طبیعی

قلموهایی که از موی طبیعی ساخته شده‌اند کیفیت بالایی دارند و برای کار با رنگ روغن بهترین گزینه هستند.

2. قلم‌مو با موی مصنوعی

قلموها با موهای مصنوعی از پلی‌استر یا نایلون ساخته شده‌اند، به همین دلیل است که از موهای طبیعی سخت‌تر هستند. آن‌ها ارزان‌تر هستند، بااین‌حال، معایب خود را دارند زیرا موهایشان در طول فرآیند رنگ‌آمیزی می‌ریزند.

3. قلموهای پرچم‌دار

قلموهای پرچم‌دار دارای موهایی با انتهای پخش شده هستند. آن‌ها منحصراً برای نقاشی با لاتکس استفاده می‌شوند. انتهای تقسیم شده و پخش شده به حفظ رنگ بیشتر بر روی قلم‌مو کمک می‌کند. همچنین در هنگام رنگ‌آمیزی دیوار، آثار کمتری بر جای می‌گذارد.

4. قلم‌مو با اندازه‌های مختلف

قلم‌موها در همه اشکال و اندازه‌ها هستند و شما نمی‌توانید خود را هنرمند بنامید؛ مگر اینکه حداقل چند نوع مختلف داشته باشید. قلموهای کوچک، قلموهای بزرگ، قلموهای زاویه‌ها و بسیاری موارد دیگر.

خرید قلموهایی با جنس مرغوب

اول درک کنید که شما باید برای یک کار تمیز روی ابزار هنری و قلموهای خود سرمایه‌گذاری کنید. مطمئن باشید که می‌توانید انتظار داشته باشید که یک قلم‌مو یا غلتک با مراقبت مناسب حدود سه تا شش ماه دوام بیاورد. برای تشخیص قلم‌مو مرغوب راهی وجود دارد. با استفاده از انگشت کوچک، یک برس تازه را سفت بشکنید. انتهای موها را به هم فشار دهید و سپس به‌آرامی از برس بیرون بکشید تا رشته‌های شل شده را بردارید. “اگر با رنگ‌های لاتکس کار می‌کنید، قلم‌مو را در یک لیوان آب فرو کنید تا پرزها از بین برود.”

شیوه مناسب استفاده از قلم‌مو در حین کار

شما می‌توانید با صرف‌نظر از تمیز کردن اواسط پروژه، از مشکلات خود خلاص شوید. یک قلم‌مو یا روکش غلتکی استفاده شده را بین پوشش‌ها یا حتی در طول شب، با بسته‌بندی آن در پلاستیک یا فویل آلومینیومی تازه نگه دارید. اگر قصد دارید بیش از 24 ساعت منتظر بمانید تا از آن‌ها استفاده کنید. یک راه‌حل دیگر آن است که قلموها را در کیسه‌های ساندویچ پلاستیکی در زمان استراحت نقاشی نگه دارید.

تمیز کردن قلموها بعد کار

همیشه بلافاصله پس از اتمام پروژه نقاشی قلموها و ابزارهای نقاشی خود را تمیز کنید. اگر با قلموهای خود درست و با ملایمت رفتار کنید، تمیز کردن آن‌ها نباید خیلی سخت باشد. ابتدا باید تمام رنگ اضافی را از قلم‌مو، پالت رنگ یا هر ابزار هنری که استفاده کردید پاک کنید. برای پالت‌های رنگ، توصیه می‌شود که از نوع پلاستیک سنگین استفاده کنید، رنگ اضافی را با قلم‌مو به قوطی برگردانید و اجازه دهید لایه نهایی رنگ به‌جای آبکشی خشک شود.

با توجه به محدودیت‌های سیستم سپتیک یا شهرداری، جایی که ابزار خود را با آب می‌شویید ممکن است متفاوت باشد. بسیاری از شهرداری‌ها با ضایعات رنگ‌های موجود در آب، خروج آب از برس‌ها و پایین آمدن زهکشی‌ها در حین تمیز کردن مشکلی ندارند، زیرا با تمام فاضلاب‌های دیگر مستقیماً به مرکز تصفیه می‌رود. در مورد این موضوع به شما هشدار داده می‌شود تا اگر شما در یک سیستم سپتیک خصوصی یا مشترک هستید در مورد محل شستشو ابزار هنری و قلموهای خود فکر کنید. قلمو‌های خود را آبکشی کنید و با دست تمام رنگ باقی مانده بر روی آن را از بین ببرید.

روش آبکشی

روش آبکشی شما به نوع رنگ بستگی دارد. برای رنگ‌های مبتنی بر آب، آب گرم و حدود یک قاشق چای‌خوری صابون بهترین روش است. برای پوشش غلتکی، تیغه منحنی ابزار 5 در 1 را به سمت پایین روی جلد بکشید تا رنگ اضافی آن پاک شود، پوشش را تا نیمه از قاب بکشید و زیر آب گرم قرار دهید، با انگشتان خود کار کنید تا رنگ از الیاف جدا شود.

برای رنگ‌های روغنی، از الکل‌های معدنی بی‌بو استفاده کنید. برای تمیز شدن قلم‌مو، حلال را در یک ظرف کوچک بریزید و ابزار را ازیک‌طرف به طرف دیگر بچرخانید و با استفاده از لبه‌های ظرف رنگ را بیرون بکشید. سپس آن را با الکل‌های معدنی تمیز بشویید. برای روکش غلتکی، رنگ اضافی را با یک 5 در 1 بردارید، آن را در سینی رنگ پر از حلال غوطه‌ور کرده و بغلتانید و آخرین آبکشی را با حلال تمیز انجام دهید. صرف‌نظر از نوع رنگ، می‌توانید از یک برس سیمی برای خارج کردن رنگ از بین موهای قلم‌مو استفاده کنید.

نحوه نگهداری از قلموها

هنگامی‌که قلموی شما تمیز و تقریباً خشک شد، باید برای سالم ماندن از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید. ممکن است بعد از شستشو، موهای قلم‌مو شما به‌هم‌ریخته باشند. اگر موهای قلم‌مو در جای خود نیستند، برس را در آب جوش فرو کنید و سپس موهای آن را با یک شانه سیمی شانه کنید تا شکل آن تغییر کند.

خرید قلم‌مو

خرید قلموهایی با جنس مرغوب بسیار مهم است. بهتر است برای خرید قلم‌مو از مارک‌های معتبری استفاده کنید. فروشگاه پاشا لیزر انواع قلموهای مرغوب بازار را در فروشگاه خود دارد. سایت فروشگاهی پاشا لیزر  با هدف حمایت از کسب‌وکارهای نوپا درزمینه‌ی فروش مواد اولیه برای کسب‌وکارهای خانگی در خدمت شماست تا مرغوب‌ترین قلموهای بازار را به شما ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی