بهترین رنگ‌های موجود در بازار سازگار با چوب

شناسایی بهترین رنگ‌های موجود در بازار که سازگار با چوب هستند و نقد آن‌ها

آیا در فکر اجرای یک کار چوبی در منزل هستید؟ نمی‌دانید از چه رنگی باید برای رنگ‌آمیزی اثاثیه و محصولات چوبی داخل منزل استفاده کنید؟ رنگ‌های سازگار با چوب را می‌شناسید، اما تشخیص بهترین آن‌ها برایتان دشوار است و توضیحات فروشنده هم کافی نبود؟ در این قسمت در پاشا لیزر اطلاعات کافی و کاربردی در اختیارتان قرار می‌دهیم. با آگاهی به این راهنما می‌توانید از محصولات رنگی متنوعی با ویژگی‌های بخصوص برای رنگ‌آمیزی چوب استفاده کنید.

مجموعه پاشا لیزر تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع بیس‌های چوبی لیزری است و علاوه بر آن فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر را راه‌اندازی کرده تا شما خریدی راحت‌تر داشته باشید. در این فروشگاه می‌توانید صفر تا صد ملزومات و مواد کسب‌وکار خانگی خود ازجمله کار با چوب، مجسمه‌سازی و ابزار رنگ‌آمیزی و رزین اپوکسی را خریداری نمایید.

بهترین رنگ موجود در بازار سازگار با چوب

اگر برای انتخاب رنگ مناسب رنگ‌آمیزی چوب دچار سردرگمی شده‌اید، این مطلب به دردتان می‌خورد. با استفاده از این راهنما می‌توانید مناسب‌ترین رنگ را برای اجرای پروژه‌های رنگ‌آمیزی چوب انتخاب کنید. در ادامه برندهای رنگ متناسب و سازگار با چوب را معرفی کرده و به بررسی ویژگی‌ها و معایبشان می‌پردازیم.

در انتخاب رنگ چوب باید به سه نکته مهم پیش از خرید رنگ توجه داشته باشید:

  • رنگ زنده و بدیع
  • بو
  • اثرات درازمدت

رنگ‌ زنده و بدیع

  • چنانچه تصمیم شما این است که از رنگ برای رنگ‌آمیزی کارهای چوبی داخلی استفاده کنید، حتماً باید یک رنگ زنده انتخاب کنید.
  • شاید برخی رنگ‌های غیرزنده را بیشتر دوست داشته باشند، اما مطمئناً رنگ‌آمیزی اثاثیه چوبی با رنگ‌های زنده و بدیع جلوه دیگری خواهد داشت.

بو

بو یکی از فاکتورهای خرید رنگ است که معمولاً کسی هنگام خرید با آن دقت نمی‌کند و بعداً از خریدش پشیمان می‌شود. بیشتر رنگ‌ها بوی تند دارند، بنابراین اگر قرار است لوازم چوبی داخل منزل را رنگ‌آمیزی کنید حتماً رنگ بدون بو انتخاب کنید یا اینکه از فروشنده بخواهید محصول رنگی با حداقل بو را به شما معرفی کند.

اما این نکته مثبت را هم به خاطر داشته باشید که بیشتر رنگ‌های مناسب چوب بر پایه آب تهیه می‌شوند و بوی زننده‌ای نخواهند داشت. پس بهتر است هنگام خرید رنگ چوب بجای رنگ‌های معمولی چوب سراغ قفسه رنگ‌های چوب بر پایه آب بروید.

اثرات درازمدت

یکی از اثراتی که رنگ بر چوب دارد، افزایش ماندگاری آن است؛ اما همه رنگ‌ها به یک میزان خاصیت افزایش ماندگاری ندارند. بنابراین در انتخاب رنگ چوب به این نکته دقت کنید که بهترین رنگ با بالاترین خاصیت محافظتی را انتخاب کنید. معمولاً روی بسته‌بندی‌های رنگ درج شده که آیا حاوی ترکیبات محافظتی هست یا خیر.

برند General Finishes CP

اگر بخواهید بهترین نتیجه را از رنگ‌آمیزی چوب به دست آورید، مسلماً توصیه ما به شما خرید رنگ از برند General Finishes CP است. نتایج فوق‌العاده مثبت مصرف آن سبب شده که بیشتر کاربران رنگ‌های چوب این برند را ترجیح دهند.

این محصول برای رنگ‌آمیزی محصولات چوبی دست دوم نیز فوق‌العاده کاربردی و اثرگذار خواهد بود. جذابیت و جلوه‌ای که این رنگ به محصولات چوبی می‌بخشد سبب می‌شود که یکی از بهترین و سازگارترین رنگ‌های چوب معرفی شود. بعد از رنگ‌آمیزی محصول چوبی شما ماندگاری‌اش افزایش پیدا می‌کند و هیچ‌گونه آسیبی به خاطر رنگ خوردن به آن وارد نمی‌شود چراکه این رنگ نفوذپذیری عمقی ندارد.

برای کسب‌وکارهای کوچک و خانگی خیلی گزینه مناسبی است، کار کردن با آن خیلی راحت است و نیاز نیست پیش از رنگ‌آمیزی تست انجام دهید.

ویژگی‌های مثبت برند General Finishes CP

  • رنگ General Finishes CP برای رنگ‌آمیزی محصولات چوبی نو و دست دوم اثری یکسان دارد.
  • در نوسازی محصولات کهنه و دست دوم فوق‌العاده تأثیر مثبت دارد.
  • کاور آن عالیست و به همین علت یک محصول به‌صرفه محسوب می‌شود چون می‌توانید با یک ظرف رنگ محصولات متعددی را رنگ‌آمیزی کنید.
  • نتیجه رنگ‌آمیزی با این رنگ زنده و بدیع خواهد بود.
  • شکل اولیه چوب را حفظ می‌کند.
  • سطح کار را براق می‌کند.
  • اثر آن فوریست و خشک شدنش خیلی طول نمی‌کشد.
  • استفاده از آن راحت است و نیاز به تست ندارد.

معایب رنگ از برند General Finishes CP

اگر از این برند رنگ انتخاب می‌کنید دقت داشته باشید که سطح کار را کمی تیره می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید چوب همان رنگ خود را حفظ کنید بهتر است در انتخاب آن دقت کافی را به خرج دهید.

برند 233334444 Minwax

اگر سطح کار چوبی شما نیاز به بازسازی دارد، از این رنگ معجزه‌گر استفاده کنید. این محصول برای کارهای چوبی داخلی به‌ویژه منزل بسیار مناسب است. اگر زمان زیادی را نمی‌خواهید صرف خشک کردن رنگ چوب کنید، این برند برایتان بهتر است چون حداکثر زمان خشک شدن آن روی چوب 24 ساعت است.

پس‌ازاین رنگ اگر یک رنگ دیگر را رویش بکشید حداکثر 2 ساعت خشک شدنش زمان می‌برد. رنگ‌های برند 233334444 Minwax بر پایه آب است و می‌توانید پس از اتمام کار، بخش‌هایی که رنگ اضافه خوردند را پاک‌سازی کنید. این رنگ بر پایه کار کمترین میزان کثیف کاری را به همراه دارد و استفاده‌اش برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها آسان خواهد بود.

اگر نسبت به بوی رنگ حساسیت دارید از برند 233334444 Minwax رنگ انتخاب کنید، چون بی‌بو و کم بوست. حتی پس از مصرف روی کار چوبی نیز هیچ‌گونه واکنشی نشان نداده و تولید بو نمی‌کند. نگرانی دیگری که معمولاً افراد برای رنگ‌آمیزی چوب دارند نوع واکنش رنگ روی چوب سبک است.

این رنگ به‌خوبی روی انواع چوب حتی چوب سبک نیز عمل می‌کند و نتیجه‌اش بسیار زیبا خواهد شد. مثلاً از آن می‌توانید برای رنگ‌آمیزی چوب‌هایی مثل افرا استفاده کنید.

ویژگی‌های مثبت برند 233334444 Minwax

  • نتیجه کار طبیعی و زیبا خواهد شد.
  • ضد آب است و می‌توانید سطح کار رنگ شده با آن را پاک‌سازی کنید.
  • حاوی ترکیبات ضد زردیست، بنابراین پس از مدتی تغییر رنگ نخواهد داد.
  • بدون بو است و برای کسانی که نسبت به بوی رنگ حساسیت دارند خیلی خوب است.
  • بر پایه آب ساخته شده و کمترین میزان کثیف کاری را دارد.

معایب برند 233334444 Minwax

اگر هدف شما از خرید این رنگ، رنگ‌آمیزی کفپوش چوبی منزل است دست نگهدارید. اصلاً برای رنگ‌آمیزی کفپوشها مناسب نیست و نتیجه‌ای عکس خواهد داشت.

برند 262025 Varathane

سرعت خشک‌شوندگی Varathane فوق‌العاده است، بنابراین می‌توانید مقداری از آن را به بخش از سطح کار چوی بزنید نتیجه را مشاهده کنید و باقی محصول را رنگ‌آمیزی کنید. نسبت به رنگ‌های سنتی دیگر خیلی متفاوت است و جلوه کار چوبی را بخصوص اگر دست دوم باشد بیشتر می‌کند.

معمولاً کسانی که نسبت به چوب و نگهداری از آن علم کافی دارند توصیه می‌کنند برای افزایش عمر چوب از نرم‌کننده‌های مخصوص چوب استفاده کنید. اگر نرم‌کننده ندارید محصول چوبی را با این رنگ، رنگ‌آمیزی کنید تا نیازتان در آینده به نرم‌کننده چوب هم برطرف شود. به‌راحتی می‌توانید این رنگ را پاک کنید و فقط نیاز به یک سنباده دارد.

رنگ های سازگار با چوب
انواع رنگ های سازگار با چوب

این رنگ حاوی ترکیبات محافظتی نیز هست و عمر چوب را افزایش می‌دهد. بنابراین هم عایق است و هم رنگ چوب.

ویژگی‌های مثبت برند Varathane

  • قیمت منصفانه‌ای دارد، اما اثرگذاری‌اش فوق‌العاده است.
  • نتیجه رنگ‌آمیزی با آن طبیعی و زیباست.
  • ماندگاری‌اش فوق‌العاده است و عمر چوب را افزایش می‌دهد.
  • استفاده از آن راحت است و زود خشک می‌شود.

معایب برند Varathane

رنگ این محصول تا حدودی تیره است، بنابراین اگر نمی‌خواهید محصول چوبی تیره شود نسبت به استفاده از این رنگ دقت کافی را به خرج دهید.

برند 32-202 Saman TEW

برند saman را همه به رنگ‌های چوب باکیفیتش می‌شناسند. این برند انواع رنگ‌های چوب مناسب برای مصارف داخلی را تولید می‌کند و با انواع چوب سازگاری دارد. این رنگ پوشانندگی بالایی دارد و مقدار کمی از آن برای سطح وسیعی کافیست. کاور بالایی دارد و یک لایه از آن نتیجه خوبی به شما می‌دهد.

این محصول حاوی مواد شیمیایی سمی نیست و در ساعات پایان روز دچار واکنش شیمیایی و انتشار مواد سمی نمی‌شود. بدون بو است، چون بر پایه آب تهیه شده است و کمترین میزان کثیف کاری را دارد. این رنگ چوب از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار است و در تماس با آب ورم نمی‌کند.

 ویژگی‌های مثبت رنگ‌ چوب برند saman

  • ضد آب است و مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد.
  • پاک‌سازی آن راحت است.
  • مواد شیمیایی متصاعد نمی‌کند.
  • بدون بو است.

معایب رنگ saman

کاور آن کمی مات است و براقیت زیادی ندارد.

شما می‌توانید برای خرید بهترین محصولات رنگی سازگار با نوع چوبی که استفاده می‌کنید از فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر دیدن کنید و خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی