کاربردهای رنگ اکریلیک و استفاده از آن در رنگ‌آمیزی چوب

آیا شما در کسب‌وکارتان از رنگ‌های اکریلیک استفاده می‌کنید؟ این رنگ، ساختارش و موارد استفاده آن را می‌دانید؟ به نظر شما این نوع رنگ می‌تواند در کسب‌وکار خانگی و دیگر مشاغل مورد استفاده قرار بگیرند و کاربردی باشند؟

اگر به‌تازگی شروع به کار کرده‌اید برای تهیه مواد اولیه و پایه کار کسب‌وکار خانگی خود اطلاعات کافی ندارید همراه فروشگاه پاشا لیزر باشید. در این قسمت محصول کاربردی از خانواده رنگ‌ها را معرفی می‌کنیم که امروز به‌عنوان تحول در خانواده رنگ‌ها شناخته می‌شود:

در چه کسب‌وکارهایی از رنگ اکریلیک استفاده کنیم:

نخست لازم است بدانید که این رنگ می‌تواند در کسب‌وکارتان بکارتان بیاید یا نه. این رنگ یکی از پرکاربردترین‌های خانواده بزرگ رنگ‌ها بشمار می‌رود. شما می‌توانید از انواع رنگ اکریلیک در نقاشی دیوار، نقاشی کاغذ، نقاشی بتن و بخصوص نقاشی و رنگ‌آمیزی چوب استفاده کنید. با استفاده از این رنگ می‌توانید محصولات خانگی از جنس چوب یا کاغذ و پارچه را رنگ‌آمیزی کنید از دوام بیشتر آن رضایت بیشتری از محصول نهایی دریافت کنید.

جالب است بدانید که این رنگ حتی قابل‌استفاده روی ظروف فلزی و شیشه‌ای نیز هست. اگر از رنگ اکریلیک روی سطوح و پایه کارهای چوبی استفاده کنید، با قدرت انبساط بالایی که دارد دوام محصول را نیز افزایش می‌دهد. بخصوص اگر قرار است محصولات دکوراتیو تولید کنید و از دمای محیط نگهداری آن‌ها مطلع نیستید رنگ اکریلیک مقاوم‌ترین گزینه است.

رنگ اکریلیک جایگزین مناسب رنگ پلاستیک:

در گذشته برای نقاشی و رنگ‌آمیزی سطوح متفاوت از رنگ‌روغن و پلاستیک استفاده می‌شد. با ساخت رنگ‌های اکریلیک حال می‌توان هر سطحی را نقاشی و رنگ‌آمیزی کرد. جالب است بدانید که رنگ اکریلیک پایه طبیعی دارد و از رزین درختان که ضد حشره هستند، ساخته شده است.

این رنگ سابقاً سبب بروز مشکلات تنفسی می‌شد اما با اصلاح ترکیبات، امروز یکی از سالم‌ترین انواع رنگ‌ها شناخته می‌شود. بنابراین هم برای کسب‌وکارهای خانگی مناسب است و هم برای کار در خارج از منزل، مثل نقاشی ساختمان، نقاشی روی گچ‌بری، نقاشی بتن و فلزات بزرگ.

در چه مواردی رنگ اکریلیک دردسرساز می‌شود؟

درصورتی‌که شما از این محصول در محل آلوده استفاده کنید یا از خود رنگ به‌صورت غیراصولی نگهداری کرده باشید پس از مصرف سطح کارتان دچار مشکلات زیر می‌شود:

  • رنگ به‌خوبی به سطح کار نمی‌چسبد.
  • پس از رنگ‌آمیزی، رنگ ماندگاری‌اش را از دست می‌دهد و تغییر رنگ می‌دهد.
  • به‌مرورزمان پوسته‌پوسته شده و ریزش می‌کند.

 رنگ اکریلیک آلودگی ایجاد می‌کند و یا خطرآفرین است؟

یکی از دغدغه‌های مشتریان در مورد خرید و مصرف رنگ‌های اکریلیک این است که در منزل و محیط کار ایجاد بو و بخار سمی می‌کنند؟ بنابراین به موارد زیر اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهند رنگ اکریلیک چقدر بهتر است:

  • رنگ اکریلیک کاملاً غیر سمی است.
  • این ترکیب رنگی بو دارد اما بسیار خفیف و گذرا.
  • پس از اعمال رنگ روی سطح چوبی یا دیوار و کاغذ به‌سرعت پس از خشک شدن بوی رنگ نیز از بین می‌رود.
  • این رنگ به لحاظ غیر سمی بودن برای استفاده در اتاق کودک و اتاق نشیمن یک انتخاب ایده‌آل است.
  • رنگ اکریلیک بسیار ایمن است و در مقایسه با دیگر رنگ‌ها غیرقابل اشتعال است.
  • روش مصرف آن به‌مراتب از رنگ پلاستیک راحت‌تر است.
  • سازگار و دوستدار محیط‌زیست است.
  • به‌عنوان پسماند معمولی تلقی می‌شود و در طبیعت آسیبی به عناصر طبیعی وارد نمی‌کند.
  • اکریلیک رنگ پایه آب است، پس زمان کمتری صرف خشک کردن محصول می‌کنید.
  • در مدتی کوتاه می‌توانید از چندلایه رنگ اکریلیک روی هم استفاده کنید.
  • پوشش بسیار یکنواختی دارد.

چند مزیت استفاده از رنگ اکریلیک در کسب‌وکار خانگی:

اگر محصولاتی را در منزل تولید می‌کنید که به رنگ‌آمیزی نیاز دارند پیشنهاد می‌کنیم در فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر رنگ اکریلیک را انتخاب کنید به دلایل زیر:

پوشانندگی اکریلیک بالاست:

حتماً اگر از گواش، رنگ‌روغن یا آبرنگ استفاده کنید می‌بینید که باید چند دور از محصول رنگی استفاده شود. چه‌بسا از رنگ گواش و آبرنگ به‌راحتی نتوانید روی چوب و ظروف پایه کار استفاده کنید و پوشانندگی خوبی نیز به دست نیاید. رنگ اکریلیک پوشانندگی فوق‌العاده‌ای دارد و با یک تا دو لایه رنگ‌آمیزی محصول با آن به‌راحتی می‌توانید لکه‌ها و سطوح را کاور کنید.

رنگ اکریلیک سریع‌تر خشک می‌شود:

سرعت در خشک شدن لایه‌های رنگ یکی از مواردی است که سرعت تولید شمارا افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری محصولات خانگی را تهیه کنید جهت رنگ‌آمیزی، اکریلیک را انتخاب کنید. انواع رنگ اکریلیک قابلیت خشک‌شوندگی بسیار بالایی دارند.

استفاده از رنگ اکریلیک خیلی راحت است:

رنگ اکریلیک بر پایه آب است، بنابراین شما هنگام اجرای بر روی سطح چوبی، فلزی، کاغذی و … به مواد حلال بخصوصی نیاز ندارید.

رنگ اکریلیک سطح رنگی محصول را پاک کنید:

پس از رنگ‌آمیزی محصول شما قابل شستشو می‌شود. می‌توانید در صورت کثیف شدن سطح کار را تمیز کنید.

رنگ اکریلیک در برابر آتش ایمن است:

این رنگ قابلیت اشتعال ندارد بنابراین به لحاظ ایمن‌ بودن انتخاب بهتری برای رنگ‌آمیزی و نقاشی روی سطوح متفاوت است.

رنگ اکریلیک نیازی به لکه‌گیر ندارد:

نیاز نیست پیش از مصرف رنگ اکریلیک از رنگ‌ها و بیس‌های لکه‌گیری استفاده کنید. اکریلیک پوشانندگی فوق‌العاده و قدرت خشک‌شوندگی بالایی دارد و در یک روز می‌توانید حداقل دو لایه رنگ به سطح کار خود بدهید.

رنگ اکریلیک مقاوم در برابر رطوبت و نور خورشید:

نور خورشید سبب رنگ‌پریدگی رنگ‌ها و رطوبت سبب ریزش و تغییر رنگ سطوح رنگی می‌شوند. با استفاده از رنگ اکریلیک این مشکل کاملاً برطرف می‌شود. محصول کاور شده با رنگ اکریلیک قابلیت استفاده در هر محیط با هر دمایی را دارد.

اجرای تکنیک رنگ اکریلیک روی محصولات چوبی لیزری:

همان‌طور که می‌دانید پاشا لیزر تولیدکننده انواع مواد خام بیس چوبی لیزری است. محصولات چوبی لیزری پاشا لیزر کاملاً مناسب رنگ‌آمیزی با رنگ اکریلیک هستند. شما می‌توانید با تهیه محصول خام چوبی و اجرای رنگ‌آمیزی اکریلیک روی آن به محصول نهایی بسیار زیبا، با دوام بالا و ارزش قیمتی بیشتر دست پیدا کنید.

انواع محصولات چوبی لیزری پاشا لیزر: انواع سینی چوب ام دی اف، انواع برد ام دی اف دور طلایی، برد چوبی بدون رنگ، انواع تخته سرو و موتیف‌های متفاوت را نام برد که همگی رنگ‌پذیر هستند و برای اجرای نقاشی و رنگ‌آمیزی با رنگ اکریلیک خیلی خوب خواهند بود.

روی چه سطوحی از رنگ اکریلیک استفاده کنیم؟

علاوه بر کسب‌وکارهای کوچک شما در کسب‌وکارهای کارگاهی کوچک نیز می‌توانید از رنگ‌های اکریلیک استفاده کنید:

  • رنگ‌آمیزی مبلمان.
  • رنگ‌آمیزی گچ‌بری.
  • نقاشی رو بوم.
  • نقاشی روی کاغذ.
  • رنگ‌آمیزی خمیر تکسچر.
  • رنگ‌آمیزی درب‌های چوبی و فلزی.
  • رنگ‌آمیزی چوب.
  • رنگ‌آمیزی بتن و سطوح سخت.
  • رنگ‌آمیزی دیوار.

رنگ‌آمیزی مبلمان با رنگ اکریلیک:

یکی از موارد مصرف رنگ اکریلیک همان‌طور که گفتیم در مبلمان است. اگر در منزل مشغول به ساخت چهارپایه و یا صندلی‌های آلاچیقی هستید و قرار است محصولات شما در خارج از منزل نگهداری شوند، یا اینکه محصولات از جنس پلاستیک، چوب یا فرفورژه هستند برای رنگ‌آمیزی توصیه می‌کنیم از رنگ‌های اکریلیک استفاده کنید.

در رنگ‌آمیزی مبلمان، رنگ اکریلیک علاوه بر سطح پوشانندگی بالا در افزایش مقاومت محصول در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مؤثر است.

از رنگ اکریلیک چگونه روی سطوح چوبی استفاده کنیم؟

استفاده از رنگ اکریلیک روی سطوح چوبی دکوراتیو بسیار راحت است و همچون کار روی بوم خواهد بود. شما می‌توانید رنگ را به‌صورت آماده استفاده کنید و درصورتی‌که غلظت آن بالا بود مقداری با آب ترکیب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی