ملزومات کار با رزین

آموزش کار با رزین نخستین اصل شروع کار رزین اپوکسی و تولید محصولات بر پایه رزین است. رزین اپوکسی در صنایع خیلی بزرگ همچون تولید مبلمان و ساخت کفپوش کاربرد فراوان دارد و از آن در کارگاه‌های بزرگ استفاده می‌کنند. جالب است بدانید رزین انواع گوناگونی دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن و خلاقیتی که دارید محصولات کوچک تا بزرگ متنوع و زیبایی تولید کنید که خریدار زیادی هم دارد و کسب‌وکار خوبی راه بیندازید.

اگر می‌خواهید در خانه شروع به ساخت محصولات تزئینی، دکوراتیو و زیورآلات رزینی کنید لازم است آموزش رزین کاری در خانه را نیز ببینید، سپس پک کامل وسایل رزین اپوکسی را تهیه کنید و استارت کار را بزنید. گذراندن آموزش ابتدایی کار با رزین بیهوده نیست و مطمئن باشید که با یادگیری مصرف رزین و شناخت آن می‌توانید خیلی هوشمندانه‌تر عمل کنید و در ضمن هزینه‌های تولید را کاهش دهید بدون اینکه از کیفیت کارتان کاسته شود.

خرید پک کامل وسایل رزینی از پاشا لیزر

اگر در تولید محصولات رزینی مهارت کامل دارید و یا اینکه می‌خواهید ابزار کار خود را تکمیل کنید می‌توانید پک کامل وسایل رزین را از فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر تهیه کنید. پاشا لیزر پک کامل وسایل رزین را با قیمتی مناسب و کیفیت مطلوب عرضه می‌کند و می‌تواند در رشته‌های هنری مختلف که بر پایه رزین هستند تأمین‌کننده صفر تا صد ابزار و مواد مورد نیاز شغل شما باشد.

خرید ملزومات کار با رزین و آموزش کار با رزین

در پاشا لیزر انواع آموزش کار با رزین را نیز می‌توانید مطالعه کنید و نکات کلیدی که به آن‌ها اشاره کردیم را در فرآیند تولید محصولات رزینی بکار ببرید. در ادامه با ملزومات کار با رزین که حتی در دوره آموزش ابتدایی کار با رزین نیز احتیاج دارید آشنا خواهید شد:

رزین اپوکسی

اولین و اصلی‌ترین متریالی که شما برای تولید محصولات رزینی احتیاج دارید و باید تهیه کنید، رزین است. رزین اپوکسی بسته به نوع مصرف و سطح مبتدی تا حرفه‌ای به چند نوع تقسیم می‌شود:

  • نوع حرفه‌ای: از این نوع رزین در تولیداتی که اجرای رزین بالای 50 سانتی‌متر در هر مرحله است استفاده می‌کنند. اگر شما در کار با رزین مهارت زیادی دارید مصرف این محصول برایتان بهتر و به‌صرفه‌تر خواهد بود. ضمن اینکه کیفیت محصول رزینی نیز بهتر خواهد شد.
  • نوع متوسط: این نوع رزین برای کسانی که می‌توانند حجم کار را خودشان محاسبه کنند مناسب است. معمولاً از آن برای اجرای رزین در حجم 1.5 سانتی‌متر در هر لایه استفاده می‌کنند.
  • نوع سوم و مبتدی: این محصول رزینی برای تولید محصولات رزینی با حجم کمتر از 1 سانتی‌متر در هر مرحله مناسب است. معمولاً از آن برای تولید زیورآلات رزینی کوچک و یا میز و تابلو در ابعاد کوچک استفاده می‌کنند.

رنگ‌های مخصوص رزین کاری

رنگ جوهری

این رنگ بسیار شفاف است و رقیق است و خاصیت فرار دارد. حلال آن الکل با خلوص بالای 96 تا 98 درصد است. از این رنگ در رزین جهت ایجاد افکت‌های گوناگون همچون ابروباد، ساحل و دریا و طرح‌های خلاقانه استفاده می‌کنند. این رنگ برای حرکت روی رزین تنها به باد سشوار نیاز دارد.

می‌توانید با استفاده از رنگ جوهری طرح‌های لایه‌لایه نیز ایجاد کنید که در این صورت باید از رنگ اکریلیک سفید نیز بعد از لایه رنگ جوهری استفاده کنید. رنگ جوهری را قبل از اجرای رزین نیز می‌توانید روی سطح پایه بکشید. ابتدا چند دور با رنگ اکریلیک سفید روی سطح را کاور کنید، سپس رنگ جوهری را استفاده کنید و بعد رزین را به کار ببرید.

رنگ میکروبی

رنگ میکروبی نسبت به رنگ جوهری غلیظ‌تر است با محدودیت فراری بیشتر؛ یعنی خیلی خوب نمی‌تواند روی رزین حرکت کند. برای ایجاد افکت با رنگ میکروبی حتماً باید از رنگ سفید نیز استفاده کنید. چون رنگ سفید سنگین است و به خاطر اینکه مقداری تیتانیوم دارد می‌تواند رنگ را حرکت بدهد و افکت‌های میکروبی ایجاد کند.

رنگ میکروبی در تکنیک آبستره، میکروبی و هر طرحی خلاقانه‌ای که در ذهن جهت اجرا داشته باشید کاربرد دارد. چنانچه این رنگ روی رزین به سرعت در حال خشک شدن بود باید از تینر یا الکل با درصد خلوص بالا جهت رقیق کردنش استفاده کنید.

رنگ پودری فسفرسنت

رنگ‌های پودری فسفرسنت بر پایه فسفر، سرب و منگنز و چند ترکیب دیگر هستند و رنگ‌های متنوعی دارند. زمانی که این محصول رزینی حاوی رنگ پودری فسفرسنت را در مقابل نور مرئی و غیرمرئی و یا حرارت بالا قرار دهید انرژی آن‌ها را در خود حبس می‌کند. وقتی محیط را تاریک کنید محصول دکوراتیو از خود نور ساطع می‌کند.

رنگ پودری فلورسنت

رنگ‌های پودری فلورسنت در مقابل امواج فرابنفش حساسیت دارند و امواج ذخیره‌شده را در رنگ‌های مختلف ساطع کرده و امواج نامرئی فرابنفش را به امواج مرئی تبدیل می‌کنند. نکته‌ای که باید در مورد این رنگ پودری بدانید این است که وقتی رنگ پودر فلورسنت منبع انرژی خود را از دست بدهد دیگر نوری تولید نمی‌کند.

رنگ خمیری

رنگ خمیری ازجمله پرمصرف‌ترین محصولات رنگی سازگار با رزین بشمار می‌رود. این محصول معمولاً در بسته‌های تیوپی 100 گرمی و در رنگ‌های آبی، سبز، قرمز، مشکی، قهوه‌ای، سفید، زرد و طوسی عرضه می‌شوند.

رنگ صدفی

رنگ‌های صدفی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های سازگار با رزین محسوب می‌شوند و امروزه در تکنیک چوب و رزین کاربرد فراوانی دارند. این محصول در زوایای گوناگون طیف‌های رنگی فوق‌العاده جذابی در رزین ایجاد می‌کند.

مواد تزئینی

اکلیل

اکلیل یکی از کاربردی‌ترین مواد تزئینی است که در محصولات رزینی بکار برده می‌شود. اکلیل‌ها را می‌توانید با توجه به همخوانی با رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید و یا به‌صورت جداگانه در رزین ترکیب کنید. این محصول در اندازه‌های ریزدانه و درشت‌دانه در رنگ‌های مسی، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شود و درخشش محصول رزینی را دوچندان می‌کند.

اکلیل شنی

اکلیل‌های شنی معمولاً در تکنیک‌های هنری آبستره و ژئود مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول نسبت به اکلیل نوع اول که اشاره کردیم رنگ‌های بیشتری دارد. صورتی، بنفش، سبز، آبی فیروزه‌ای، قرمز، طلایی، نقره‌ای و قهوه‌ای ازجمله رنگ‌های اکلیل شنی هستند.

قالب‌های سیلیکونی

قالب سیلیکونی یکی از کاربردی‌ترین ملزومات کار با رزین بشمار می‌رود. این محصول را خودتان نیز می‌توانید تولید کنید اما خرید آن به‌صرفه‌تر خواهد بود. دقت کنید که قالب‌های سیلیکونی شرایط نگهداری خاص دارند و با توجه به اینکه قیمتشان نسبت به دیگر انواع قالب رزین بیشتر است بنابراین باید حتماً مراقبت درست از آن‌ها را یاد بگیرید و اینکه بجای چند قالب سیلیکونی بی‌کیفیت یک یا دو قالب سیلیکونی مرغوب تهیه کنید.

ترازو

ترکیب رزین و هاردنر به میزان دقیق در هنر رزین کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین حتماً برای محاسبه دقیق وزن موادی که استفاده می‌کنید باید یک ترازو دقیق داشته باشید.

پمپ باد

این محصول شاید برای کسانی که در ابتدای کار هستند و فقط آموزش ابتدایی کار با رزین را گذرانده‌اند خیلی کاربردی نباشد اما در رزین کاری حرفه‌ای یکی از ابزار مهم بشمار می‌رود.

سشوار صنعتی

از این محصول شما جهت حرکت دادن و حرارت دادن به رزین استفاده می‌کنید. بخصوص زمانی که بخواهید تکنیک‌های گوناگون همچون ابروباد را اجرا کنید، وجودش ضرورت پیدا می‌کند.

ظروف یکبار مصرف

برای ترکیب و اجرای رزین روی سطح کار به چند ظرف یکبار مصرف احتیاج دارید چون در پایان کار تمیز کردن رزین چسبیده به ظرف خیلی راحت نیست.

چوب بستنی

از چوب بستنی یا کاردک‌های چوبی برای هم زدن و کشیدن رزین روی سطح کار استفاده خواهید کرد. این محصول در مقایسه با کاردک‌های پلاستیکی خیلی بهتر است و باعث می‌شود که رزین کمتر حباب بزند.

شما می‌توانید پک کامل وسایل رزین و تولید محصولات دکوراتیو و زیورآلات رزینی را از پاشا لیزر با کیفیت بالا خریداری کنید و در ضمن از آموزش‌های این سایت در ارتباط با کار با رزین نیز استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی