رنگ‌پذیری موتیف‌های پی‌وی‌سی

رنگ‌پذیری موتیف‌های پی‌وی‌سی

اگر محصولاتی در منزل دارید که منبت‌کاری شده ، اگر محصولات منبت‌کاری شما آسیب دیدند و یا اینکه خودتان می‌خواهید محصولات دکوراتیو و مصرفی که هنر منبت‌کاری هم دارد بسازید، ما هزینه نوسازی و تولید محصولات را برای شما کاهش می‌دهیم. بجای تهیه چوب و صرف وقت برای منبت‌کاری یا خرید محصولات منبت‌کاری شده گران می‌توانید از موتیف پی‌وی‌سی استفاده کنید.

موتیف پی‌وی‌سی یکی از محصولات کاربردی، ارزان و متنوع به لحاظ ابعاد و شکل است که در فروشگاه بزرگ اینترنتی پاشا لیزر به صورت تک و عمده عرضه می‌شود. موتیف‌های پی‌وی‌سی ازجمله محصولات خام ساخت و نوسازی بشمار می‌رود که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما ممکن است بپرسید که رنگ‌پذیری موتیف‌های پی‌وی‌سی به چه اندازه است؟

در این قسمت می‌خواهیم بیشتر در مورد رنگ‌پذیری موتیف‌های پی‌وی‌سی صحبت کنیم و اینکه بهتر است موتیف پی‌وی‌سی را چگونه رنگ‌آمیزی کنیم.

رنگ‌پذیری موتیف‌های پی‌وی‌سی

  • رنگ‌پذیری موتیف‌های پی‌وی‌سی نسبت به بسیاری از بیس‌های پایه کار خام که مورد استفاده قرار می‌گیرند بهتر است.
  • موتیف‌های پی‌وی‌سی را می‌توانید با چند نوع رنگ، رنگ‌آمیزی و کاور کنید و مطمئن باشید که سطح و بافت کار دچار خوردگی و آسیب نمی‌شود.
  • رنگ‌پذیری موتیف‌های پی‌وی‌سی با رنگ‌های اتومبیلی 21 و رنگ‌های پلی اورتان بسیار مطلوب است و دوام خوبی نیز دارد.
  • برای رنگ‌آمیزی موتیف پی‌وی‌سی بهترین کار استفاده از پیستوله و اسپری است.
  • موتیف پی‌وی‌سی را برای ایجاد سطح رنگی یکنواخت باید با رنگ‌های پاششی رنگ‌آمیزی کنید.
  • در صورت رنگ‌آمیزی به سبک پاششی رنگ کاملاً روی سطح کار پی‌وی‌سی می‌نشیند و هنگام اجرا و در اثر خم شدن دچار ترک و پوسته‌پوسته نخواهد شد.

موتیف پی‌وی‌سی چیست و چگونه باید رنگ شود؟

موتیف‌های پی‌وی‌سی منبتی ازجمله محصولات پایه کار و خامی هستند که در تولید و تزئین بسیاری از اثاثیه منزل و حتی خود ساختمان کاربرد دارند. موتیف پی‌وی‌سی یکی از انواع کوپلیمر‌ها و پلیمر‌ها بشمار می‌روند. بنابراین این محصول نیز یک نوع پلاستیک است، اما بسیار مقاوم و منعطف و باکیفیت و ظرافت ساخت بالا.

موتیف‌های پی‌وی‌سی در تزئین و نوسازی کابینت، کمد، میز، تخت و مبلمان و حتی حاشیه دیوار و سقف کاربرد دارند و می‌توانند ظاهر محصول موردنظر یا فضایی که انتخاب کردید را تغییر دهند. موتیف‌های پی‌وی‌سی در ظاهر لغزنده و شفاف هستند و به دلیل بافت تقریباً نرمی که دارند تصور می‌شود غیرقابل اصلاح باشند و رنگ‌آمیزی آن‌ها نیز سخت باشد.

موتیف پی وی سی
موتیف پلاستیکی
موتیف پی وی سی
موتیف پلاستیکی
موتیف پی وی سی
موتیف پلاستیکی

اما مزیتی که موتیف پی‌وی‌سی بجای گچ‌بری و منبت‌کاری دارد همین است، به‌راحتی می‌توان آن را رنگ‌آمیزی کرد، به‌راحتی می‌توان نصب کرد و در ضمن از آن برای نصب و زیباسازی سطوح مختلفی استفاده کرد. درصورتی‌که ابزار مناسب را جهت رنگ‌آمیزی موتیف پی‌وی‌سی تهیه کنید، نتیجه کار عالی می‌شود و اصلاً با گچ‌بری و منبت‌کاری تفاوتی نخواهد داشت.

با چه رنگ‌هایی می‌توان موتیف را رنگ کرد؟

به صورت کلی موتیف‌های پی‌وی‌سی را می‌توانید با استفاده از دو نوع رنگ خودرویی و رنگ‌های پلی اورتان رنگ‌آمیزی کنید. بهتر است با این رنگ‌ها کمی آشنا شوید:

رنگ پلی اورتان چیست

یکی از انواع رنگی که می‌توانید برای رنگ‌آمیزی سطوح پی‌وی‌سی استفاده کنید، رنگ پلی اورتان می‌باشد. اگر سعی کرده باشید که یک موتیف پی‌وی‌سی را با رنگ معمولی رنگ‌آمیزی کنید حتماً دیدید که چقدر در کیفیت و زیبایی نتیجه کار با مصرف رنگ پلی اورتان متفاوت است، بنابراین حتماً توصیه ما این است که برای اجرای رنگ‌آمیزی موتیف از رنگ‌های پلی اورتان استفاده کنید.

موتیف‌های پی‌وی‌سی ذاتاً مات و بی‌رنگ هستند، بنابراین برای رنگ دادن به آن‌ها باید از رنگ‌های با سطح براقیت بالا، چسبندگی بیشتر، پوشش دهی عالی و غلظت بالا استفاده کرد. رنگ پلی اورتان مقاومت فوق‌العاده‌ای دارد و در بسیاری از موارد می‌تواند بهترین محصول رنگی ممکن برای رنگ‌آمیزی سطوح محسوب شود. به چند دلیل ما رنگ پلی اورتان را برای رنگ‌آمیزی موتیف پی‌وی‌سی پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه اشاره‌ای کوتاه به ویژگی‌هایش خواهیم داشت.

ویژگی‌های رنگ پلی اورتان

  • رنگ پلی اورتان بیشترین قدرت چسبندگی به سطوح پی‌وی‌سی را دارد.
  • این رنگ غلظت بالایی دارد و کاملاً سطح کار پی‌وی‌سی را کاور می‌کند.
  • پوشش دهی آن یکنواخت و بسیار زیباست.
  • در صورت تماس با مواد پاک کننده اسیدی دچار خوردگی و تغییر رنگ نمی‌شود.
  • در برابر تغییرات و شرایط سخت جوی مقاومت بالایی دارد.
  • این رنگ در برابر تابش نور مقاوم است و تغییر حالت نمی‌دهد.
  • ضد آب است، همان‌طور که موتیف پی‌وی‌سی ضد آب است محصول مناسب برای رنگ‌آمیزی‌اش هم باید چنین مشخصه‌ای داشته باشد.
  • در برابر حرارت و گرمای ناشی از نور خورشید، فوق‌العاده مقاوم است.
  • اشعه‌های ماورا بنفش قدرت آسیب رساندن به آن را ندارند.
  • اصلاً رطوبت را به خود جذب نمی‌کند.
  • در فضاهای اسیدی و بازی مقاومت بالایی دارد.
  • در تماس با چربی و روغن‌های شیمیایی و صنعتی مقاومت بالایی دارد و آسیب نمی‌بیند.
  • خواص املاح سبب از بین رفتن بافت این رنگ نمی‌شود.

رنگ پلی اورتان در موتیف پی‌وی‌سی یکنواخت‌ترین بافت را ایجاد می‌کند

یکی از دلایلی که باعث می‌شود این رنگ را توصیه کنیم، عدم ایجاد بافت پوست پرتقالی است. پس از رنگ‌آمیزی اصلاً موتیف شبیه به گچ‌بری نمی‌شود و خبری از دانه‌های ریز و گچی نیست و به همین علت است برای جاهایی که احتمال می‌رود خوردگی و آسیب زیاد رخ دهد از رنگ پلی اورتان استفاده می‌کنند.

در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را می‌دهد

این نوع رنگ خیلی زود خشک می‌شود و براقیت فوق‌العاده‌ای دارد، بنابراین بیشتر از آن استقبال می‌کنند برای رنگ‌آمیزی موتیف پی‌وی‌سی.

رنگ اتومبیل 21

دومین نوع رنگی که می‌توانید برای رنگ‌آمیزی موتیف پی‌وی‌سی استفاده کنید رنگ اتومبیلی 21 است.

رنگ‌ اتومبیلی 21 براقیت و مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر گرما، سرما و نور خورشید دارد. این رنگ به دلیل مقاومتش در برابر رطوبت و ضد پوسته‌پوسته شدن به‌عنوان یکی از انواع رنگ متناسب با سطوح پی‌وی‌سی شناخته می‌شود. رنگیست پایه رزین که با هاردنر و تینر ترکیب و مصرف می‌شود.

از ویژگی‌هایش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در برابر سایش مقاوم است.
  • مواد شیمیایی و نفتی آن را دچار آسیب نمی‌کنند.
  • چسبندگی خوبی دارد و با قدرت به سطح پی‌وی‌سی می‌چسبد.
  • انعطاف خوبی دارد و به‌صورت یکنواخت روی سطح کار پخش می‌شود.

شما می‌توانید موتیف‌های پی‌وی‌سی را در ابعاد و اشکال گوناگون، متری، تکی و یا چند تکه در فروشگاه پاشا لیزر انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی