کارتن بسته‌ بندی                     

کارتن بسته‌ بندی                     

کارتن بسته بندی: اگر کسب‌وکار خانگی شما در حال پا گرفتن است و مشتریانی خارج از منطقه و شهر خود دارید، وقت آن رسیده که به فکر تهیه کارتن پستی باشید. در این بخش در پاشا لیزر به شما خواهیم گفت که برای بسته‌بندی محصولاتتان به چه کارتن پستی یا کارتن بسته‌ بندی احتیاج دارید.

کارتن بسته‌ بندی چیست؟

کارتن بسته‌ بندی یکی از ملزومات کار شماست و برای اینکه بتوانید تولیداتتان سالم و تمیز به دست مشتری برسانید، لازم است که کارتن پستی مخصوص محصولاتتان را تهیه کنید. امروز طیف وسیعی از انواع کارتن بسته‌بندی با ظاهر و ویژگی‌های منحصربه‌فرد تولید می‌شوند. از جمله کارتن‌های بسته‌بندی که خاص یک محصول تولید می‌شوند، می‌توان به کارتن ساعت اشاره نمود.

کارتن بسته‌ بندی یا کارتن پستی امروز یکی از مهم‌ترین ملزومات کسب‌وکارهای کوچک، کارگاهی و حتی صنایع بزرگ بشمار می‌رود. تصور کنید بخواهید محصولاتتان را بدون بسته‌بندی به اقساء نقاط شهر، استان و کشور ارسال کنید. علاوه بر ریسک مفقودی و آسیب‌دیدگی محصول باید قبول کنید که کیفیت ارائه محصول به شدت کاهش یافته و در نهایت منجر به کسادی بازار کسب‌وکارتان خواهد شد. یک محصول به ظاهر خیلی ساده همین‌قدر در رشد شغلی شما تأثیرگذار است.

اما منظور ما از کارتن بسته‌ بندی چیست؟ کارتن بسته‌بندی یا کارتن پستی به‌طورکلی به ظرفی گفته می‌شود، که مواد اولیه تهیه آن مقواست. کارتن‌های بسته‌بندی، پستی و انواع دیگر این محصول برحسب اینکه در چه زمینه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرند به لحاظ جنس، تعداد لایه‌های ورق مقوا، ظاهر و ویژگی‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارند.

از رایج‌ترین انواع کارتن بسته‌ بندی و کارتن پستی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کارتن‌ بسته‌ بندی چهار درب
  • کارتن بسته‌ بندی کیبوردی
  • کارتن بسته‌ بندی ته قفلی
  • کارتن زیر رویه
  • کارتن کشویی

مواد بکار رفته در تهیه کارتن بسته‌ بندی

اصلی‌ترین جز هر کارتن بسته‌ بندی و کارتن پستی ورق مقوایی است. در تهیه کارتن‌های بسته‌بندی از انواع ورق مقوایی کرافت و فلوت استفاده می‌شود. تعداد و جنس این ورق‌ها تأثیر بسزایی در مقاومت و شکل‌پذیری کارتن دارد.

منظور از فلوت چیست؟

فلوت یکی از اجزای کارتن بسته‌ بندی است. اگر در منزل در حال تولید محصولاتی با درصد شکنندگی و آسیب‌پذیری بالا همچون ساعت، محصولات چوبی و رزینی هستید، بنابراین باید حتماً به دنبال کارتن بسته‌بندی بگردید که دارای ورق فلوت نیز باشد. فلوت در حقیقت سبب افزایش ضخامت و استقامت کارتن شده و ریسک آسیب‌دیدگی محصولات را به حداقل می‌رساند.

ورق‌های فلوت در انواع A، B، C، E و F تولید می‌شوند. هر یک از این فلوت‌ها برحسب حساسیت محصول در تهیه ورق کارتن مورداستفاده قرار می‌گیرند.

تأثیر ورق‌های فلوت و تخت در کارتن بسته‌ بندی

زمانی که قصد خرید کارتن مقوایی برای بسته‌بندی محصولاتتان دارید، حتماً دقت کنید که چه محصولی تولید می‌کنید و چقدر ریسک شکنندگی و آسیب‌پذیری دارد. مثلاً اگر تولید ساعت انجام می‌دهید، باید کارتن ساعت تهیه کنید که در تهیه آن از ورق‌های فلوت مقاوم به ضربه استفاده شده و حداکثر ایمنی را برای محصول ارائه شده فراهم می‌کند.

سایز، جنس و مقاومت ورق‌های فلوت و تخت در افزایش استقامت و حتی برعکس کاهش آن نقش پررنگی دارد.

گونه‌های مختلف کارتن بسته‌ بندی و پرکاربردترین آن‌ها

به‌طورکلی کارتن بسته‌ بندی در انواع کارتن سینگل فیس، 3 لایه، 5 لایه، 7 لایه و E فلوت طراحی و تولید می‌شوند. منظور از کارتن سینگل فیس همان کارتن 2 لایه است.

به لحاظ بازار فروش و دامنه کاربرد کارتن‌های 3 لایه و کارتن‌های 5 لایه بیشترین کاربرد و تقاضا را دارند.

برای مشاهده کارتن‌های پستی سه لایه و پنج لایه کلیک کنید.

کدام کارتن پستی برای محصول من مناسب است؟

یکی از سؤالات متداول صاحبان کسب‌وکار خانگی و کارگاهی این است که کدام کارتن بسته‌ بندی یا کارتن پستی برای بسته‌بندی محصولاتشان مناسب‌تر است؟

حتماً در هنگام انتخاب و خرید کارتن برای بسته‌ بندی محصولات به چند نکته زیر دقت فرمایید:

  • چه محصولی تولید می‌کنید.
  • محصول شما چه میزان ریسک آسیب‌پذیری دارد.
  • محصول چقدر ریسک شکستن دارد.
  • سایز معمول محصولی که تولید می‌کنید چقدر است.
  • وزن معمول محصولی که تولید می‌کنید چقدر است.

با در نظر گرفتن موارد بالا نوع کارتن، اندازه آن و ترکیبات بکار رفته در آن مشخص می‌شوند. دقت کنید که رعایت این نکات تنها به انتخاب یک کارتن باکیفیت کمک نمی‌کند، بلکه در کاهش هزینه‌ها و رشد کاری شما نیز نقش پررنگی دارد. زمانی که یک کارتن ایده‌ال با استقامت و استحکام مطابق ویژگی‌های محصولاتتان خریداری کنید، ریسک از دست رفتن محصول کاهش یافته و همچنین مجدداً برای خرید کارتن هزینه نمی‌کنید.

کارتن صادراتی یا کارتن غیر صادراتی

جالب است بدانید که کارتن‌های بسته‌ بندی، علی‌الخصوص کارتن پستی به لحاظ صادراتی و غیر صادراتی بودن نیز در ترکیب و ساخت تفاوت دارند. کارتن‌ بسته‌بندی صادراتی نسبت به کارتن غیر صادراتی مقاومت بالاتری دارد و به سختی در مواجهه با عوامل محیطی آسیب می‌بیند. یک کارتن پستی صادراتی در رطوبت بالا، سردخانه، گرمخانه، کانتینر، شرایط با ریسک پرتاپ و … مقاومت بالایی دارد.

کارتن‌های صادراتی ضد آب هستند، دفرمه نمی‌شوند و به سختی دچار پارگی می‌شوند. اما اگر شما محصولاتی تولید می‌کنید که نیاز به ماندن در سردخانه ندارند و ریسک پرت شدن و یا جابجایی زیاد هم ندارند، لازم نیست که حتماً کارتن صادراتی تهیه کنید. لزوماً همیشه یک محصول با بالاترین سطح مقاومت و ضخامت برای شما یک گزینه ایده‌آل نیست.

منظور از کارتن پلاست چیست؟

کارتن پلاست محصول بسته‌بندی مقاوم‌تر از کارتن‌های بسته‌ بندی معمول است. این نوع کارتن نسبت به کارتن بسته‌بندی گاهی محدودیت صادراتی و چاپی دارد.

چند نکته که برای خرید کارتن بسته‌ بندی باید رعایت کنیم؟

برای انتخاب بهترین کارتن پستی یا کارتن بسته‌ بندی جهت عرضه محصول لازم است هنگام خرید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مدل جعبه‌ای که مدنظرتان است
  • نوع چاپ روی کارتن
  • ابعاد محصولی که تولید می‌شود، به لحاظ ارتفاع، طول و عرض
  • نوع پوشش بکار رفته در تهیه کارتن بسته‌بندی
  • تعداد کارتنی که نیاز دارید

انواع چاپ روی کارتن بسته‌ بندی

اگر دوست دارید یک ظرف بسته‌بندی خاص محصولات خودتان داشته باشید، بنابراین لازم است روی آن چاپ دار باشد. چاپ روی کارتن می‌تواند شامل آدرس کارگاه، شماره، لوگو برند شما و … باشد. انواع چاپ کارتن عبارتند از:

  • چاپ سیلک
  • چاپ افست
  • چاپ فلکسو

فرق روش چاپ فلکسو و سیلک با چاپ افست

روش چاپ فلکسو و افست مستقیم است و روی خود کارتن انجام می‌شود. اما فرآیند چاپ افست به این صورت است که ابتدا متن یا عکس موردنظر را روی مقوا چاپ کرده و بعد روی کارتن می‌چسبانند. به کارتن‌های با چاپ فلکسو، کارتن چاپ دار لمینتی نیز گفته می‌شود. به چاپ مستقیم روی کارتن نیز چاپ معمولی گفته می‌شود.

تفاوت کارتن‌ بسته بندی به لحاظ برش

هنگامی‌که قصد خرید کارتن بسته‌ بندی دارید، دقت کنید که کارتن‌ها به لحاظ برش نیز تفاوت‌های زیادی دارند. از انواع برش کارتن می‌توان به دایکاتی و خط و چاک اشاره نمود. مثلاً کارتن ساعت یا کارتن مجسمه از جمله کارتن‌های با برش دایکاتی بشمار می‌روند.

کارتن‌های دایکاتی برحسب مدل محصول و قطعاتی که دارد، دارای برش‌های بیشتری است. همچنین کارتن با برش دایکاتی پیچیدگی بیشتری در جعبه دارد. بیشتر این گونه جعبه‌ها بخش‌های خاص هر قطعه دارند.

کارتن‌های معمولی اغلب دارای برش خط و چاک هستند. این گونه کارتن‌ها معمولاً برای بسته‌بندی محصولاتی که یکسره هستند و نیاز به مونتاژ ندارند، مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال اگر محصولات رزینی، مجسمه یا محصولات چوبی مصرفی تولید می‌کنید، کارتن‌های با برش خط و چاک برای شما گزینه بهتری هستند.

خرید راحت کارتن بسته‌ بندی به صورت اینترنتی

امروز دیگر نیاز نیست برای خرید کارتن بسته‌ بندی در ارومیه، تهران یا دیگر شهرهای ایران حتماً به بازار مراجعه کنید. تنها با مراجعه به وبسایت فروشگاه پاشا لیزر و بخش کارتن بسته‌بندی می‌توانید محصول موردنظرتان با ویژگی‌هایی که باید داشته باشد را انتخاب و خریداری نمایید. همچنین شما می‌توانید ابزار و مواد اولیه کسب‌وکار خانگی خود را به صورت عمده و تک با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت از این فروشگاه اینترنتی تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی