نحوه قاب‌بندی دیوار با موتیف‌های پی‌وی‌سی

نحوه قاب‌بندی دیوار با موتیف‌های پی‌وی‌سی

موتیف‌های پی‌وی‌سی کار شمارا در قاب‌بندی دیوار راحت می‌کنند. اگر پیش‌ازاین برای قاب‌بندی دیوار تنها از گچ و چوب استفاده می‌کردید، پاشا لیزر برای راحتی و سرعت دادن به پروژه قاب‌بندی دیوارها به شما توصیه می‌کند از محصول موتیف پی‌وی‌سی استفاده کنید. قاب‌سازی دیوار زمانبر و سخت بود و باید از روش‌های کلاسیک استفاده می‌کردیم اما امروز با وجود موتیف‌های پی‌وی‌سی کارمان در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

محصول موتیف پی‌وی‌سی ازجمله پایه‌ کارهای آماده به مصرفی است که در فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر عرضه می‌شود و کاربردهای بیشماری دارد و استفاده از آن به‌عنوان قاب روی دیوار تنها یکی از ویژگی‌هایش است. اما نحوه قاب‌بندی دیوار با موتیف‌های پی‌وی‌سی چگونه است؟

اگر شما هم می‌خواهید این محصول جدید مقاوم و کاربردی را جایگزین قاب‌های کلاسیک چوبی و گچی کنید و با نحوه قاب‌بندی دیوار با موتیف‌های پی‌وی‌سی آشنا شوید در این قسمت همراه ما باشید. پیش از آن بهتر است در مورد هدف از استفاده این محصول پلیمری بیشتر بدانید.

هدف از استفاده موتیف پی‌وی‌سی چیست؟

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

مسلماً ساخت قاب‌های گچی و چوبی آنقدر زمانبر است و محدودیت طرح دارد که خیلی‌ها از پس آن برنمی‌آیند و استادکار نیز بابتش هزینه بالایی دریافت می‌کند. موتیف پی‌وی‌سی علاوه بر اینکه مقاوم و کاربردی است قدرت خرید ایجاد می‌کند، چون قیمت این محصول فوق‌العاده ارزان است و هرکسی می‌تواند آن را در قاب‌بندی دیوار‌های خانه‌اش بکار ببرد؛ کافیست که نحوه قاب‌بندی دیوار با موتیف‌های پی‌وی‌سی را یاد بگیرد.

تنوع بالا موتیف‌های پی‌وی‌سی

موتیف‌های پی‌وی‌سی به دلیل ترکیبات پلیمری پلاستیکی که دارند و فوق‌العاده منعطف و شکل‌پذیرند انواع زیادی دارند، پس محدوده انتخاب را گسترش می‌دهند و افراد می‌توانند با هر سلیقه‌ای موتیف موردنظرشان را پیدا کنند. موتیف‌های پی‌وی‌سی در انواع ساده متری، شکل‌های چندضلعی و گرد و حتی طرح‌های منبت‌کاری تولید و عرضه می‌شوند و قابل ‌نصب روی دیوار و سقف هستند.

اجرای راحت موتیف پی‌وی‌سی

سومین دلیل توصیه ما به جایگزین کردن موتیف پی‌وی‌سی بجای گچ‌بری و چوب این است که کار با آن به چند سال تجربه نیاز ندارد و اجرای آن فوق‌العاده راحت است. بنابراین حتی اگر شما استادکار هم نباشید و بخواهید دیوارهای منزل را تغییر دهید و قاب‌بندی کنید، این موتیف‌های پی‌وی‌سی کاملاً بدردتان می‌خورند و استفاده‌شان فوق‌العاده راحت است.

فضا را مجلل می‌کند

یکی از خاصیت‌های موتیف پی‌وی‌سی این است که با ایجاد قاب‌های منظم روی دیوار سبکی کلاسیک در فضای کار و منزل ایجاد کرده و آن را مجلل می‌کنند. قاب‌بندی موتیف پی‌وی‌سی روی دیوار هم می‌تواند جنبه دکوراتیو داشته باشد و هم به‌عنوان قاب عمل کند، یعنی در مرکز آن‌ها می‌توانید تابلو نصب کنید یا کاغذدیواری بزنید.

بدون مشکل ایجاد قرینگی

حتماً دیده‌اید که در قاب‌بندی‌های با گچ و چوب هرچقدر هم که استادکار ماهر باشد تمام قاب گچی یا چوب یک شکل و یک اندازه نخواهد بود. مزیت استفاده از موتیف پی‌وی‌سی برای قاب‌بندی همین است که دیگر مشکل ایجاد قرینگی نخواهید داشت. این محصول را می‌توانید به‌صورت متری یا در اندازه‌ها و اشکال یکسان به هر تعداد که بخواهید تهیه کنید و تنها نصبشان روی دیوار را انجام دهید.

موتیف پی وی سی
موتیف پی وی سی

نحوه قاب‌بندی دیوار با موتیف‌های پی‌وی‌سی

محاسبه ابعاد و تعیین محصول نصب

پیش از نصب ابتدا باید اندازه‌های قاب موردنظرتان روی دیوار یا سقف را بگیرید و محل نصب را تعیین کنید. بهتر است حتماً خط‌کشی انجام دهید تا دقت و زیبایی کار به حداکثر برسد. مثلاً اگر می‌خواهید روی دیوار یک قاب با موتیف پی‌وی‌سی ایجاد کنید، اول نقاطی که اضلاع موتیف باید قرار بگیرد را مشخص و خط‌کشی کنید، در این صورت می‌دانید که باید ابزار پی‌وی‌سی را به چه اندازه‌ای برش دهید و کجا نصب  کنید.

برش دادن موتیف یا ابزار پی‌وی‌سی

ابزار پی‌وی‌سی یا موتیف را به اندازه‌هایی که گرفتید برش بزنید. برای برش زدن موتیف‌های متری که به‌عنوان قاب استفاده می‌شوند می‌توانید از اره‌های دستی استفاده کنید. اگر اره ندارید یا اینکه برش زدن با اره برایتان راحت نیست برای افزایش دقت کار از دستگاه فرز بر استفاده کنید.

چسب کار موتیف پی‌وی‌سی

نخست لازم است بدانید که محصولات پی‌وی‌سی را می‌توانید با چسب 1 2 3 و میخ روی دیوار نصب کنید و این بستگی به خودتان دارد که می‌خواهید نتیجه کار چقدر ظرافت داشته باشد. برای چسباندن موتیف روی دیوار بعدازاینکه ابعاد را مشخص کردید و برش زدید، پشت ابزار با استفاده از چسب اکریلیک مخصوص، چسب کاری کنید.

سپس موتیف چسب کاری شده را روی محل خط‌چین کرده بگذارید و فشار وارد کنید تا به دیوار بچسبد و فیکس شود.

برخی ممکن است استفاده از میخ را به شما توصیه کنند اما ما این را پیشنهاد نمی‌کنیم. استفاده از میخ و به‌طورکلی میخ زدن برای این است که موتیف تا وقتی‌که روی دیوار بچسبد و خشک شود به همان حالت بماند. نیازی نیست این کار را بکنید چون چسب به اندازه کافی قویست و حداقل به تعداد زیادی میخ احتیاج نخواهید داشت.

پس از خشک شدن اگر درزی در پشت کار مشاهده کردید یا بین ابزار فاصله جزئی بود می‌توانید با استفاده از چسب این درزها را پر کنید و کاری یکدست و دقیق داشته باشید.

پس از نصب شما می‌توانید از رنگ‌های ساختمانی برای رنگ‌آمیزی قاب‌ها استفاده کنید. یا اینکه هنر پتینه و ورق طلا را روی قاب‌های پی‌وی‌سی پیاده کنید. موتیف پی‌وی‌سی رنگ‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد و با بیشتر رنگ‌های ساختمانی بخصوص رنگ اتومبیلی 21 و رنگ‌های پلی اورتان سازگار است.

موتیف‌های پی‌وی‌سی جایگزینی عالی و سریع برای زمانیست که شما قصد بازسازی و نوسازی دارید و یا اینکه می‌خواهید طرحی جدید در منزل و دفتر کار خود پیاده کنید. با کمترین هزینه می‌توانید تغییر بزرگ ایجاد کنید. خوبی قاب‌های پی‌وی‌سی این است که دوستدار محیط‌زیست هستند و هیچ‌گونه آلودگی محیطی ایجاد نمی‌کنند.

مزیت‌های قاب کردن دیوار با موتیف پی‌وی‌سی

  • دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد.
  • در برابر رطوبت و تغییرات آب‌وهوا مقاوم است.
  • در تماس با نور خورشید آسیب نمی‌بیند.
  • در برابر حرارت نور خورشید مقاوم است.
  • منعطف است و اجرای آن راحت است.
  • رنگ‌پذیری خوبی دارد.
  • اجرای آن هزینه کمی دارد.

شما می‌توانید موتیف‌های پی‌وی‌سی را در اشکال، اندازه‌ها و طرح‌های گوناگون از فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر خریداری کنید. با بالاترین کیفیت و منصفانه‌ترین قیمت خریدهای عمده و تکی خود را از پاشا لیزر انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی