ایده‌های ارزان جهت نوسازی اثاثیه منزل

ایده‌های ارزان جهت نوسازی اثاثیه منزل

ایده‌های ارزان جهت نوسازی اثاثیه منزل این فرصت را ایجاد می‌کند شما با حذف کامل هزینه‌های گزاف بازسازی و خرید مجدد، اثاثیه منزلتان را نوسازی کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. اغلب افراد با قدیمی شدن اثاثیه معمولاً راهی جز رد کردن لوازم کهنه و خرید لوازم جدید پیش روی خود نمی‌بینند. اما ما در پاشا لیزر ایده‌های خوبی برای شما داریم.

این قسمت را به ایده‌های ارزان جهت نوسازی اثاثیه منزل اختصاص دادیم تا به شما این اطمینان را بدهیم که می‌توانید با کمترین هزینه خودتان دکوراسیون منزل را تغییر دهید. نیاز نیست اثاثیه قدیمی خود را که به آن‌ها علاقه‌مندید را به خاطر کهنگی ظاهری کنار بگذارید؛ ایده‌های ارزان جهت نوسازی اثاثیه منزل با همان چیزهایی که در منزل دارید، سروکار دارد.

ایده‌های ارزان جهت نوسازی اثاثیه منزل

نوسازی میز قدیمی یا آسیب‌دیده

معمولاً نگهداری از وسایل و اثاثیه چوبی به همان میزان که دوست‌داشتنی است، سخت هم هست. اگر در منزل میز چوبی، حال از هر نوع میز ناهارخوری، میزتحریر یا میز عسلی و جلو مبلی دارید که بخشی از آن آسیب‌دیده، نیاز نیست حتماً آن را به سمساری بدهید و میز جدیدی خریداری کنید. بسته به نوع آسیب می‌توانید محصول چوبی را بازسازی کنید.

اگر محصول چوبی دچار تورفتگی شده یا قسمت قابل‌توجهی از بافت چوبی آن کنده شده، توصیه می‌کنیم از رزین و پرکننده‌های رزینی استفاده کنید. حتماً دیدید که اثاثیه منزلی که تلفیقی از چوب و رزین هستند چقدر جذابیت دارند و البته قیمتشان نیز بالاست. شما می‌توانید با قالب‌گیری بخش آسیب‌دیده و استفاده از رزین اپوکسی و تزییناتی که به سلیقه خود در رزین بکار می‌برید، به محصول بازسازی شده و فوق‌العاده زیبا دست پیدا کنید.

ابزارهای و لوازم رزین اپوکسی را می‌توانید از پاشا لیزر به قیمت منصفانه و کیفیتی بالا خریداری کنید.

پارچه رومبلی را تعویض کنید

نیاز نیست هر چند سال یک‌بار همه مبلمان را رد کنید و مبلمان جدیدی بخرید، چون هرسال به قیمت مبلمان افزوده می‌شود. ممکن است فقط روکش و پارچه مبل آسیب‌دیده باشد، بنابراین مقرون‌به‌صرفه نیست که آن را رد کنید و مبل جدید بخرید. پیشنهاد می‌کنیم پارچه رومبلی را عوض کنید.

اگر پارچه لکه‌های قدیمی دارد و نمی‌توانید آن را پاک کنید از پراکسید هیدروژن کمک بگیرید، این ماده می‌تواند هر لکه‌ای را پاک کند، البته اول آن را تست کنید. راحت‌ترین کار ممکن تهیه چند کوسن جدید است. شما در دوختن کوسن دست باز دارید می‌توانید از هر نوع پارچه‌ای استفاده کنید. اگر در فصل زمستان می‌خواهید مبلمانتان تغییر کنند پیشنهاد می‌کنیم چند کوسن از جنس رویه بافت تهیه کنید، باوجوداینکه کم‌هزینه هستند اما کاملاً ظاهر مبلمان را تغییر می‌دهند.

لوازم خانگی را می‌توانید تعمیر کنید

گاهی لوازم خانگی دچار خرابی در عملکرد نمی‌شوند و فقط در ظاهر آسیب می‌بینند؛ این مشکل را می‌توان حل کرد. نیازی به فروش لوازم به نصف قیمت و خرید محصولات جدید و خیلی گران نیست. اگر در خانه یخچال یا ماشین لباسشویی دارید که رنگ بدنه‌اش آسیب‌دیده نیاز به تعویض آن نیست، شما می‌توانید این محصولات آسیب‌دیده را رنگ‌آمیزی کنید.

همه لوازم خانگی قابلیت رنگ‌آمیزی مجدد دارند، جز آن‌هایی که حرارت می‌بینند، مثلاً اجاق‌گاز یا ماکروویو را نمی‌توانید با رنگ‌آمیزی ترمیم کنید.

لکه‌های سنگ را بگیرید

اگر در منزل بخش‌های از جنس سنگ مرمر دارید و در مراقبت از آن کوتاهی کردید، نیاز نیست بلافاصله به فکر تعویض این بخش‌ها باشید. لکه‌های روی سطوح مرمری را می‌توانید پاک کنید، کافی است روش درست را پیدا کنید یا از کارشناس این کار مشاوره بگیرید.

دیوار‌ها را بازسازی کنید یا اینکه رنگ‌آمیزی کنید

اگر تزئینات و وسایل خانه یا دیوار دچار لب‌پریدگی شدند حتماً احتیاج به یک تعمیرکار و مرمتگر ندارید، خودتان هم می‌توانید این خوردگی‌ها را بازسازی کنید. پرکننده‌هایی در بازار وجود دارند که می‌توانند شبیه به گچ دیوار عمل کنند و با خرید مقدار کافی رنگ نیز می‌توان رنگ فضای موردنظر را تغییر دهید و کاملاً فضایی جدید در منزل ایجاد کنید.

از جلا استفاده کنید

یادتان می‌آید چه زمانی لوازم چوبی را برق انداختید؟ خیلی‌ها فقط به خاطر کدر شدن اثاثیه چوبی مثل میز و مبلمان آن‌ها را کنار می‌گذارند، اما می‌توان این وسایل کهنه و قدیمی را تازه کرد؛ کافی است از جلا استفاده کنید. روغن جلا هزینه زیادی نمی‌برد و در کمترین زمان ممکن تمام اثاثیه چوبی که کدر شدند را مثل روز اول نوسازی می‌کند.

از روغن جلا می‌توانید برای کمد و کابینت چوبی، مبلمان و هر وسیله چوبی دیگری استفاده کنید. روغن جلا علاوه بر اینکه زیبایی را به محصولات چوبی برمی‌گرداند عمر محصول را هم افزایش می‌دهد و مانند لایه‌ای محافظ عمل می‌کند.

نوسازی و تمیز کردن کابینت

حتماً می‌دانید که تعویض کابینت چه هزینه سنگینی دارد و از طرفی با تعویض کابینت هم‌زمان فرد مجبور می‌شود تغییرات زیادی در آشپزخانه به وجود بیاورد. اگر به‌طورکلی کابینت سالم است نیاز نیست حتماً آن را تعویض کنید، با تمیز کردن و نوسازی می‌توان به آن تازگی دوباره بخشید.

ابتدا لکه‌ها و خراش‌ها را برطرف کرده و با دستمال تمیز آلودگی‌ و گردوغبار روی سطح کابینت را بگیرید. اگر از رنگ آن خسته شدید می‌توانید کابینت را رنگ‌آمیزی کنید. در ضمن امروز برچسب‌هایی در بازار وجود دارند که تنوع رنگی و طرحی بی‌شماری را شامل می‌شوند، درصورتی‌که در رنگ‌آمیزی مجدد کابینت مهارت ندارید این محصول کارتان را راه می‌اندازد.

نوسازی و تعمیر قالی

قالی هرچقدر قدیمی‌تر شود به ارزشش اضافه می‌شود، بخصوص اگر قالی دست‌بافت باشد، اما شاید شما بخواهید آسیب‌هایش را برطرف کنید. همه قالی‌ها پس از چند سال تغییر شکل می‌دهند، آسیب می‌بینند یا اینکه رنگشان می‌پرد. شما می‌توانید با شستشوی فرش‌ها و برس کشیدنشان دوباره آن را نو کنید. اگر دچار پارگی شدند آن‌ها را رفو کنید.

اثاثیه بلااستفاده را رد نکنید

اگر در منزلتان تخت یا میز بلااستفاده دارید آن‌ها را رد نکنید، شما می‌توانید از آن اثاثیه جدید بسازید. مثلاً اگر فرزندتان به حد کافی بزرگ شده و دیگر از تخت کودک استفاده نمی‌کند، شما می‌توانید با افزودن چند پایه به آن و رنگ‌آمیزی مجددش آن را به یک میز یا مبل تبدیل کنید.

از سفیدکننده‌ها کمک بگیرید

اگر در منزلی با اثاثیه سفید زندگی می‌کنید حتماً از چرک شدن اثاثیه همچون پرده و رومبلی  و کوسن‌ها خسته شدید. توصیه می‌کنیم که بجای تعویض آن‌ها را با سفیدکننده غیر کلرین یا کلرین پایه پروکسید هیدروژن بشویید. این مواد می‌توانند همه سطوح را کاملاً سفید کنند و مثل روز اول به شما تحویل دهند.

از اثاثیه استفاده دیگری بکنید

خیلی از اثاثیه منزل شبیه به یکدیگر هستند اما هنگام خرید تحت عنوان‌های متفاوت آن‌ها را خریداری می‌کنیم، مثل دراور و کمد جاکفشی. اگر در منزل یک دراور کهنه دارید آن را دور نیندازید. شما می‌توانید کشو‌ها را به چند طبقه تبدیل کنید، آن را رنگ‌آمیزی کنید، چند سبد به آن اضافه کنید. از این به بعد یک جاکفشی جدید و زیباتر خواهید داشت.

نیاز نیست کفپوش را تعویض کنید

تعویض کفپوش یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های تعمیر و بازسازی هر خانه قدیمی بشمار می‌رود. شما مجبور نیستید حتماً کفپوش را تغییر دهید، در عوض از تمیزکننده و محافظ مخصوص کفپوش منزلتان استفاده کنید. مثلاً اگر کفپوش از جنس پلی اورتان است آن را هر چند وقت یک‌بار با محلول سرکه و آب تمیز کنید. اگر کفپوش خانه چوبی است از واکس و روغن جلا برای نوسازی‌اش استفاده کنید.

ایده‌های ارزان جهت نوسازی اثاثیه منزل و استفاده از موتیف‌های پی‌وی‌سی

موتیف یکی از محصولات خاص و جدیدی است که در پاشا لیزر نیز تولید و عرضه می‌شود. محصولات موتیف تنوع شکل و اندازه فوق‌العاده‌ای دارند. این محصولات منعطف هستند و خیلی راحت روی سطح‌های منحنی نیز قابل‌اجرا هستند. اگر اثاثیه کهنه بخصوص میز و کمد قدیمی دارید از این محصول استفاده کنید و تازگی را به وسایل منزل برگردانید.

نوسازی منزل با موتیف پی وی سی
نوسازی اثاثیه منزل با موتیف پی وی سی

موتیف‌ها هم میخ خور هستند و هم با چسب 1 2 3 قابل‌اجرایند. با انواع موتیف شما می‌توانید کار هنری نیز بسازید. مثلاً روی دیوار چند قاب درست کنید یا اینکه دور آینه‌ها را تغییر دهید. خوبی موتیف پی‌وی‌سی این است که قابل شستشوست و در تماس با رطوبت آسیب نمی‌بیند. شما می‌توانید ابزار و لوازم نوسازی اثاثیه خود همچون موتیف‌های پی‌وی‌سی را از پاشا لیزر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی