استفاده از رنگ‌های فوری در رنگ‌آمیزی محصولات چوبی

اگر کسب‌وکار خانگی دارید که به چوب وابسته است و محصولات تولیدی شما بر پایه چوب است حتماً می‌دانید که یکی از مواردی که می‌تواند به جذابیت محصولات دکوراتیو یا مصرف شما بیفزایند، رنگ‌ها هستند. اما از چه رنگ‌های می‌توان برای رنگ‌آمیزی و تنوع بخشیدن به محصولات چوبی خود استفاده کرد؟

کار با رنگ‌های مناسب چوب

آیا پایه کارهای چوبی لیزری رنگ‌پذیر هستند؟ آیا می‌توان از هر رنگی برای رنگ‌آمیزی، نقاشی و تنوع بخشیدن به پایه کارهای چوبی استفاده کرد؟ در این بخش قرار است درباره رنگ‌هایی که برای رنگ‌آمیزی چوب کاربردی و مناسب هستند صحبت کنیم:

برچه اساس باید رنگ چوب انتخاب کنیم؟

این اولین و مهم‌ترین مبحثی است که شما باید به آن در کار با چوب اشراف داشته باشید. قبل از اینکه رنگ انتخابی خود را خریداری کنید، به نکاتی در مورد پایه کار چوبی خود دقت نمایید:

  • به نوع پایه کار چوبی دقت کنید.
  • به شرایط آب و هوایی دقت داشته باشید، در نظر اول این موضوع ممکن است بی‌اهمیت باشد اما هنگام خشک کردن محصول چوبی به اهمیتش پی می‌برید.
  • جایی که قرار است از رنگ استفاده کنید اهمیت دارد.
  • شرایط حرارتی و گرمای محیط کارگاه خود را بسنجید.
  • پایه کار و کارگاه را به لحاظ سایش مورد بررسی قرار دهید.
  • در انتخاب رنگ با توجه به نوع پایه چوبی سلیقه و دقت بیشتری به خرج دهید، این در زیبایی و نتیجه نهایی کار به چشم خواهد آمد.

از رنگ‌های چوبی در چه مواردی می‌توانیم استفاده کنیم؟

رنگ‌های چوب محصولاتی کاربردی در کسب‌وکارهای با چوب بشمار می‌روند. بخصوص اگر شما بخواهید محصولاتی مانند ساعت، تابلو، میز عسلی، چهارپایه و پاف بسازید که جزو محصولات تولیدی خانگی نیز محسوب می‌شوند، با انتخاب رنگ‌های مناسب فروشتان چند برابر شده و کیفیت کارتان نیز افزایش پیدا می‌کند.

رنگ فوری یک انتخاب تندوتیز

اسم رنگ‌های فوری را همه شنیدیم حتی اگر با چوب کار نکرده باشیم. چون رنگ‌های فوری تنها برای رنگ‌آمیزی چوب کاربردی نیستند و از آن‌ها در بسیاری از مشاغل دیگر نیز استفاده می‌شود. بنابراین سؤال مطرح می‌شود که رنگ فوری چیست؟

رنگ فوری چیست؟

رنگ فوری را در بازار می‌توانید در طیف و انواع زیادی مانند پلی‌استر، نیم پلی‌استر، سیلر، کیلر و رنگ‌های خودرویی پیدا کنید. جالب است بدانید که شما حتی از رنگ‌های فوری مخصوص خودرو نیز می‌توانید جهت رنگ‌آمیزی محصولات و پایه کار چوبی استفاده کنید.

غلظت رنگ فوری

یکی از مواردی که به زیبایی و نتیجه نهایی کار شما اثر می‌گذارد غلظت رنگ است. رنگ‌های فوری مانند نیم پلی‌استر و سیلر مثل عسل یا شیره شکر غلظت دارند، بدون اینکه حرارت ببینند، ترکیب شوند و یا اینکه حلالی به آن‌ها اضافه شود.

ممکن است سطح کار شما کوچک، بزرگ و یا خیلی متفاوت باشد؛ شما نیاز داشته باشید از پیستوله برقی و قلم‌مو استفاده کنید، بنابراین با این غلظت، کار سخت خواهد بود. پس توصیه می‌شود که محصول رنگ فوری با تینر رقیق شود.

تینر معمولی برای این کار مناسب است؟

خیر. برای رقیق کردن رنگ فوری باید تینر فوری خریداری کنید. تینر فوری رنگی شفاف دارد. این محصول بوی تیزی دارد. در مصرف آن باید دقت لازم را به خرج دهید چراکه تینر فوری هم پاک‌کننده قوی است و هم قدرت خورندگی دارد.

رنگ‌های فوری را چگونه خشک‌ کنیم؟

در مورد خشک کردن محصولاتی که با رنگ‌های فوری مانند نیم پلی‌استر یا تمام پلی‌استر رنگ‌آمیزی شدند باید این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • هیچ رنگ فوری را نمی‌توانید با قرار دادن در معرض هوا خشک‌کنید.
  • رنگ‌های فوری هوا خشک نیستند.
  • جهت خشک کردن محصولات رنگ شده با رنگ‌های فوری مانند تمام پلی‌استر باید حتماً فرآیند شیمیایی بخصوصی انجام بگیرد.
  • هاردنر و خشک‌کن دو محصولی هستند که می‌توانید برای خشک کردن رنگ فوری نیمه پلی‌استر و یا تمام پلی‌استر استفاده کنید.
  • رعایت اندازه ترکیب سه ماده تینر فوری، رنگ فوری و هاردنر بسیار مهم است.

بهترین بزار برای کشیدن رنگ فوری روی پایه کار چوبی

تفاوتی ندارد پایه کار چوبی شما چیست و چه ابعادی دارد، شما می‌توانید هم از قلم‌مو و هم از پیستوله استفاده کنید. اما رنگ‌آمیزی با پیستوله بادی به‌مراتب راحت‌تر خواهد بود و سطحی یکدست‌تر به شما خواهد داد.

پاشا لیزر تولیدکننده و عرضه‌کننده محصولات چوبی و لیزری پایه کار با بیش از چند سال سابقه است. این گروه تولید برای عرضه راحت‌تر و خدمات‌رسانی بهتر به شما عزیزان فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر را به‌تازگی راه‌اندازی کرده است. امروز شما می‌توانید علاوه بر محصولات پایه کار یا آماده به مصرف چوبی لیزری ابزار و مواد اولیه جهت کار با چوب، پرداخت چوب، ساخت انواع دکوراتیو و تزئینی در هر نوع را از پاشا لیزر تهیه و خریداری نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی