انواع ساعت‌های موجود در بازار را می‌شناسید؟

انواع ساعت‌های موجود در بازار را می‌شناسید؟

این روزها وجود ساعت در هر خانه‌ای لازم است. درست است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تنوع تلفن‌های همراه و ساعت‌های دیجیتال رو به افزایش است اما با این وجود، باز هم ساعت دیواری جایگاه خود را حفظ کرده‌است. ساعت دیواری نه تنها زمان را اعلام می‌کند بلکه به‌عنوان بخشی از دکوراسیون منزل هم اهمیت دارد. از آن گذشته، ساعت دیواری تاثیر بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه دارد. به طوریکه فردی که وارد خانه می‌شود، با مشاهده ساعت قبل از اینکه از زمان دقیق مطلع شود با سلیقه فرد صاحب‌خانه آشنا می‌شود.

با توجه به آنکه امروزه سبک‌های بسیار مدرن و خاصی در چیدمان خانه وجود دارد، انواع منحصر بفردی از لوازم خانگی نیز به بازار عرضه می‌شوند. از این رو با درنظرگرفتن سبک دکوراسیون مورد نظر، باید ساعت مناسب انتخاب شود. ساعت دیواری فانتزی، لوکس، مدرن، کلاسیک، گرد، چوبی، پاندولی، آینه‌ای، رومیزی و بسیاری مدل‌های دیگر جهت استفاده در دکوراسیون شما مناسب خواهد بود. از طرف دیگر نیز می‌توان به ساعت‌های آینه‌ای، روستیک، فریم دار و … اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها به نوعی توجه افراد را به خود جلب می‌کند.

نکاتی که قبل از خرید ساعت باید به آن توجه کنید!

درست است که خرید ساعت دیواری، به طور کامل به سلیقه‌ی فرد مربوط است اما قبل از خرید ساعت دیواری به چند نکته توجه کنید.

نوع ساعت دیواری: ساعت‌های دیواری به دو نوع دیجیتال و آنالوگ تقسیم می‌شوند. کارکرد ساعت دیواری دیجیتال به این صورت است که اعداد کامپیوتری با دو نقطه در وسط برای جدا کردن ساعت‌شمار و دقیقه‌شمار طراحی شده است. ساعت آنالوگ نوعی است که در بیشتر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساعت دارای سه عقربه بوده و اعداد در اطراف عقربه‌ها قرار گرفته‌اند. در ضمن امروزه پک‌های ساخت ساعت متنوعی در بازار وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد تا ساعت مورد نظرتان را مطابق با سلیقه‌تان بسازید. در فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر نیز انواع مختلفی از این پک‌ها وجود دارد و خرید را برای شما لذت‌بخش می‌کند.

جنس ساعت: ساعت‌های دیواری معمولا از مواد اولیه مختلفی مانند فلز، چوب، پلاستیک، شیشه، اکریلیک، مرمر و نظایر آنها ساخته می‌شوند. انتخاب جنس ساعت سلیقه‌ای است و باید با دکوراسیون منزل‌تان یا علاقه شخصی‌تان جور در بیاید.

سبک دکوراسیون: ساعت دیواری باید با سبک اتاقی که قرار است در آن قرار گیرد و نوع دکوراسیون فضا هماهنگی داشته باشد. اگر سبک آن مدرن و امروزی و یا کلاسیک است باید ساعت‌هایی با طرح‌های مناسب آن فضا انتخاب شود.

اندازه ساعت دیواری: اندازه ساعت تا حد زیادی به اندازه دیوار و سلیقه شما بستگی دارد. اما به طور کلی ساعتی که می‌خرید باید به اندازه‌ای باشد که فاصله آن از لبه دیوار از دو طرف ساعت، کمتر از نصف پهنای ساعت نباشد. اندازه دیوار موردنظر را بگیرید و بعد برای خرید ساعت اقدام کنید.

رنگ ساعت: رنگ ساعت دیواری چیزی است که نمی‌توان از تأثیر آن در فضای محیط غافل شد. به‌طورکلی بهتر است رنگ ساعت دیواری متفاوت از اثاثیه و مبلمان درون اتاق باشد. اگر رنگ ساعت دیواری را خوب انتخاب کنید، خواهید دید که چطور می‌تواند فضایی بی‌روح و کسل‌کننده را به چشم‌اندازی جادویی تبدیل کند.

سایر امکانات: برخی ساعت‌ها علاوه‌بر نشان‌دادن زمان، درجه حرارت، میزان رطوبت و فشار جو را هم نشان می‌دهند.

خرید یک ساعت دیواری مناسب، در قدم اول کار پیچچیده و سختی نیست. ما بد نیست بدانید که این عضو کوچک لوازم خانگی می‌تواند رنگ و بوی خوبی را به فضای منزل دهد. پس قبل از خرید ان به تمام نکات گفته شده دقت کنید.

انواع ساعت‌های مدرن موجود در بازار

در قدیم ساعت‌های دیواری دارای شکل خاصی نبوده و بیشتر از جنس چوب و یا استیل بودند که شیشه‌ای بزرگ به عنوان محافظ بر روی آن قرار می‌گرفت. با گذشت زمان و تغییر سلیقه‌ی بیشتر مردم، شکل ظاهری ساعت‌ها دچار تغییر شد و از اجسام براق مثل نگین در ساعت استفاده شد. کم کم ساعت‌های آینه‌ای و روستیک به بازار عرضه شدند و در نهایت شاهد تغییرات بسیاری در ساخت این جزء لوازم خانگی هستیم.

اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم، امروزه هنر استفاده از رزین بسیار مورد توجه واقع شده است. همچنین ساعت‌هایی با هنر دکوپاژ، استاکو، رزین و … ساخته و تزئین می‌شوند، به سرعت جای خود را در بین مردم پیدا کرده و به طور قطع هر فردی که به دنبال اجسام منحصر به فرد برای منزل خود می‌گردد، اولین انتخابش این نوع از ساعت‌ها می‌باشد.

ساعت آینه‌ای: اگر نگاهی به معماری خانه های قدیمی یا حرم های مقدس که معماری ایرانی دارند یا کاخ شاه های ایران در زمان معاصر و بسیار قدیم بیندازید متوجه آینه کاری‌های بسیار زیاد بر روی دیوارها می‌شوید. آینه کاری یکی از سبک‌های مهم و چشمگیر در معماری جهان به خصوص ایران محسوب می‌شود. ساعت دیواری آینه ای چه از لحاظ زیبایی و شکوه سنتی و چه ظاهر مدرن و امروزی با دکور های گوناگون سازگار است و با تمام وسایل خانه تان هم ست می شود. در این سایت تنوع بی نظیری از انواع ساعت دیواری آینه ای مشاهده می کنید و با خیال راحت از کیفیت می توانید به انتخاب دست بزنید.

ساعت دیواری آینه‌ای یکی از طرح‌های خاص است که به دلیل ترکیب شدن ساعت و آینه باعث می شود در عین حال که از یک ساعت با کیفیت و منحصر به فرد استفاده می‌کنید، از یک آینه شیک که با انعکاس نور زیبایی خانه را دوچندان می‌کند، بهره ببرید.

ساعت روستیک: این مدل از ساعت دیواری به طور معمول از چوب طبیعی درختان گردو، توسکا، چوب بلوط، سنجد و … ساخته می‌شود. بر روی سطح چوب این ساعت‌ها ، روغن های طبیعی مخصوصی زده شده است که مانع پوسیدگی و تغییر رنگ چوب می‌شود. از ساعت دیواری روستیک و چوبی می‌توان به عنوان صنایع دستی یاد کرد؛ زیرا که تمام مراحل ساخت و مونتاژ آن توسط دست انجام شده و دستگاه مکانیزه ای در تولید و ساخت آن دخیل نیست.

ساعت دکوپاژ شده: دکوپاژ روشی تزیینی است که می توان در این تکنیک بسیار ساده و زیبا از عکس، روزنامه، کاغذ کادو یا دستمال سفره استفاده کرد. ساعت‌های دکوپاژ شده نیز از انواع بی‌نظیری هستند که امروزه مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است.

ساعت رزین: استفاده از رزین امروزه به صورت گسترده در هر صنعتی راه پیدا کرده است، طرح‌های فوق‌العاده‌ی رزین، میز، صندلی، ظرف و ظروف و حتی ساعت‌ها را به یک شی خاص و منحصر بفرد تبدیل می‌کند. این نوع از ساعت می‌تواند جلوه‌ی خاصی را به منزل و یا محل کار ببخشد.

پاشا لیزر مفتخر است که تمام رنگ‌های مورد نیاز برای انجام رزین و پک‌های ساعت را در سایت فروشگاهی خود قرار داده است و این امکان به شما داده شده تا متناسب با سلیقه‌ی خود، ساعت مورد نظرتان را بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی