راهنمای خرید ساعت دیواری

راهنمای خرید ساعت دیواری

شاید در گذشته خیلی از محصولات مصرفی که امروز در منازل می‌بینیم وجود نداشتند، اما ساعت کاملاً از این قاعده خارج است. همیشه بشر در هر محیطی از منزل گرفته یا اداره و … به وجود یک ساعت بخصوص از نوع دیواری نیاز دارد. ساعت‌های دیواری گاهی یک کالای معمولی محسوب می‌شوند و گاهی نیز برحسب قابلیت و ویژگی‌هایی که دارند تبدیل به یک محصول زینتی و قیمتی می‌شوند.

تولید ساعت همواره یک کسب‌وکار زنده است و تولیدکنندگان هر چند وقت یکبار با یک ابتکار و خلاقیت جدید، محصول تازه‌ای وارد بازار ساعت می‌کنند. اگر به خرید و حتی تولید انواع ساعت علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم راهنمای خرید ساعت دیواری را مطالعه کنید.

ساعت چیست؟

قبل از اینکه به راهنمای خرید ساعت دیواری بپردازیم ابتدا کمی درباره این محصول توضیح می‌دهیم، تا بدانید قرار است چه چیزی بخرید و چگونه از آن استفاده کنید!

ساعت محصولی است که جهت نگهداری، اندازه‌گیری و نمایش زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروز ساعت‌های مختلف در قالب ساعت دیواری، رومیزی، پاندول، کنار سالنی و مچی تولید و عرضه می‌شود. حتی برخی از ساعت‌ها جنبه زینتی و عتیقه دارند. ساعت از جمله تولیدات دست بشر است که عمری بیش از هزار سال دارد. نخستین ساعت‌های مکانیکی دارای چرخ دهنده در دهه 1300 و در انگلیس ساخته شدند.

چه کسی برای اولین بار ساعت ساخت؟

زمان دقیقی برای ساخت ساعت وجود ندارد، چراکه ساعت در دوره باستان نیز ردپایی دارد و در اشکال مختلفی در سرزمین‌های مختلف ساخته می‌شد. اما اولین ساعت‌هایی که به شکل امروز می‌بینیم در اوایل قرن پانزدهم میلادی ساخته شده‌اند. معروف است که پیتر هنلین ساعت‌ساز اهل نورنبرگ آلمان اولین ساعت‌های امروزی را طراحی و تولید کرده است.

جالب است بدانید که پیتر هنلین علم ریاضیات داشت و در این رشته تحصیل کرده بود. او موفق شد با به‌کارگیری آهن، فنر کوک ساعت را به صورت چرخ‌دنده شکل دهد و اولین ساعت مکانیکی را تولید کند.

انواع ساعت

ساعت دیواری

ساعت دیواری پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین محصولی است که تحت عنوان ساعت یا گاهنما تولید و عرضه شده و در نهایت به مصرف می‌رسد. ساعت دیواری همان‌طور که از نامش پیداست به صورتی طراحی می‌شود که قابلیت نصب روی دیوار را داشته باشد. ساعت دیواری در ابعاد و اشکال مختلف تولید می‌شود و مزیت بزرگ آن در مقایسه با ساعت‌های ایستاده این است که روی زمین، فضایی را اشغال نمی‌کنند. ساعت دیواری ممکن است پاندول دار یا بدون پاندول باشد.

ساعت ایستاده

ساعت‌های ایستاده همان‌طور که می‌توان از نامشان دریافت در قسمتی از فضای موردنظر مصرف‌کننده قرار می‌گیرند. از ساعت‌های ایستاده می‌توانید در هر محیطی استفاده کنید، اما بیشتر مناسب کنار سالن و اتاق کار خیلی بزرگ هستند. راهنمای خرید ساعت دیواری بیشتر به شما توصیه می‌کند، اگر فضای منزل یا کارتان کوچک است، از خرید ساعت ایستاده خودداری کنید.

ساعت‌های ایستاده مجهز به پایه سر خود هستند و اگر از نوع قدیمی باشند، حتماً یک آونگ زیبا نیز داخلشان وجود دارد. برخی از ساعت‌های ایستاده حالتی کمدی و بوفه‌ای دارند. در چند سال اخیر نیز فروش این نوع ساعت در بازار رونق پیدا کرده و ساعت‌های ایستاده در اندازه‌ها و اشکال مدرن عرضه می‌شوند.

ساعت جیبی

ساعت جیبی احتمالاً انتخاب نوستالژیک قدیمی‌ترهاست، اما هنوز هم گروهی به آن شدیداً علاقه‌مند هستند. ساعت جیبی داخل جیب قرار می‌گیرد و با یک زنجیر به لباس یا دکمه متصل می‌شود. برخی ساعت‌های جیبی بیشتر جنبه زینتی دارند و شاید در قالب یک محصول گران‌بها بفروش برسند.

ساعت مچی

ساعت مچی بعد از ساعت دیواری پرفروش‌ترین و پرمصرف‌ترین محصول نمایش زمان در عصر حاضر بشمار می‌رود. ساعت مچی دور مچ بسته می‌شود و در هر جا همراه صاحب خود خواهد بود. امروز بستر تولید ساعت‌های مچی توسعه و پیشرفت چشمگیری را تجربه می‌کند و شما می‌توانید این محصول را در انواع و اقسام مختلف تهیه و استفاده کنید. ساعت‌های دیجیتالی و لمسی از آخرین تولیدات مدرن ساعت مچی بشمار می‌روند.

با انواع ساعت آشنا شدید، اما در راهنمای خرید ساعت دیواری هدف اصلی ما چیز دیگری است. در اینجا می‌خواهیم به شما چند نکته درباره چگونگی انتخاب و خرید ساعت دیواری خوب یاد بدهیم. در ادامه راهنمای خرید ساعت دیواری به این نکات طلایی اشاره خواهیم کرد.

راهنمای خرید ساعت دیواری

فضای نصب ساعت دیواری

کمتر کسی قبل از خرید ساعت به فضای خانه و کار خود دقت می‌کند و پس از خرید متوجه عدم هماهنگی اندازه ساعت با فضای موردنظر می‌شود. راهنمای خرید ساعت دیواری از شما می‌خواهد که پیش از خرید ساعت دیواری حتماً به فضایی که می‌خواهید ساعت را در آن‌ها نصب کنید دقت کنید. فاکتورهایی همچون رنگ دیوار، شکل دیوار و اندازه آن را در خرید ساعت دیواری لحاظ کنید.

اگر یک دیوار بزرگ و پهن برای نصب ساعت دیواری وجود دارد می‌توانید از بین ساعت‌های گرد، مربعی و دیگر اشکال انتخاب و خرید انجام دهید. اما اگر دیواری که برای نصب ساعت در نظر گرفتید باریک است، حتماً ساعت ظریف و باریک انتخاب کنید.

قیمت ساعت دیواری

دومین فاکتور در انتخاب و خرید ساعت دیواری مسئله قیمت محصول است. خوشبختانه ساعت دیواری محصولی است که با انواع متریال تولید می‌شود، بنابراین در انتخاب و خرید آن شما می‌توانید برحسب توان مالی اقدام کنید. میزان بودجه‌ای که برای خرید ساعت دیواری در نظر گرفته‌اید را هنگام انتخاب محصول لحاظ کنید. بر این اساس زمان کمتری را صرف انتخاب محصول خواهید کرد.

سایز ساعت دیواری

سومین نکته مهمی که هنگام خرید ساعت دیواری باید یادتان باشد، سایز ساعت است. همانند مورد اول که فضای نصب ساعت دیواری را مهم عنوان کردیم این مورد هم حائز اهمیت است. بر اساس فضایی که در منزل یا محیط کار دارید، سایز ساعت را انتخاب کنید.

سایز ساعت دیواری باید به اندازه‌ای باشد که فضای زیادی روی دیوار اشغال نکند. البته مسئله سلیقه نیز در میان است و هیچ اجباری وجود ندارد که حتماً یک ساعت دیواری بزرگ یا کوچک خریداری کنید. ولی این مورد که ساعت روی محل موردنظر شما جای می‌گیرد را حتماً مدنظر قرار دهید.

سبک ساعت دیواری

چهارمین فاکتور مهمی که در هنگام خرید ساعت دیواری باید به آن دقت داشته باشید، سبک و مدل آن است. یعنی ببینید ساعت دیواری از چه متریالی ساخته شده و در چه سبکی قرار می‌گیرد. اگر منزلتان دکوراسیون قدیمی دارد، یک ساعت دیواری مدرن مناسب این فضا نیست. اگر دکوراسیون اتاق کار یا منزلتان مدرن است، سعی نکنید با قرار دادن یک ساعت دیواری با زرق‌وبرق اشرافی محیط را عجیب‌وغریب کنید.

شناسنامه ساعت دیواری

احتمالاً قبل از این درباره چنین چیزی فکر نکردید. مگر ساعت دیواری هم شناسنامه‌دارد؟ بله. همانند ساعت‌های مچی برند و شناسنامه‌دار برای ساعت دیواری نیز شناسنامه وجود دارد. داخل این شناسنامه اطلاعات جالب‌توجه و مهمی درج می‌شود. مثلاً با داشتن شناسنامه محصول می‌توانید بفهمید که چه قطعاتی در آن وجود دارد.

در شناسنامه ساعت اطلاعات دیگری نیز وجود دارد. مثلاً نام کشور سازنده در آن درج می‌شود. سال ساخت و شماره کالیبر نیز در آن ذکر می‌‌شود. همچنین می‌توانید با خواندن شناسنامه بفهمید که این ساعت دیواری توسط چه کسی ساخته شده است. یادتان باشد که اگر ساعت دیواری شما برند و قیمتی باشد، داشتن شناسنامه زمانی که بخواهید آن را بفروشید حتماً برایتان مفید خواهد بود.

گارانتی ساعت دیواری

تا جایی که امکان دارد از فروشنده برای محصول ساعت دیواری که انتخاب کردید، گارانتی و خدمات پس از فروش بگیرید. کارت گارانتی به شما زمانی که ساعت دچار خرابی شد و نیاز به تعویض قطعه داشت، خیلی کمک می‌کند.

نوع ساعت دیواری

ممکن است قصد خرید یک ساعت دیواری داشته باشید، اما ندانید که کدام نوع آن برای فضای شما بهتر است. یکی از مهم‌ترین نکات خرید ساعت دیواری انتخاب نوع آن است. شما برحسب نوع و ساخت ساعت‌های دیواری می‌توانید از میان گزینه‌های زیر انتخاب و خرید انجام دهید:

  • ساعت دیواری رزینی
  • ساعت دیواری رزینی طرح خورشید
  • ساعت دیواری طلایی
  • ساعت دیواری نقره‌ای
  • ساعت دیواری آینه‌ای
  • ساعت دیواری گوشواره‌ای
  • ساعت دیواری گوشواره دار مولتی‌استایل
  • ساعت دیواری طرح سنگ
  • ساعت دیواری دینارگیس

شما می‌توانید این ساعت‌های دیواری را در هر محیطی استفاده کنید و از زیبایی که به فضای اتاق، سالن و محل کار می‌بخشند لذت ببرید. همچنین می‌توانید پک ساخت تمام این مدل‌های ساعت دیواری را به صورت آماده از فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر خریداری کنید و محصولاتی جالب‌توجه و ارزشمند تولید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی