وسایل ساخت ساعت رزینی

وسایل ساخت ساعت رزینی

هنر رزین و تولید محصولات دکوراتیو ، حتی به‌کارگیری از آن در تهیه اثاثیه منزل و اداری یکی از کسب‌وکارهای پررونق امروز است. با رزین اپوکسی می‌توانید به‌راحتی در منزل بیشمار محصولات دکوراتیو همچون ساعت رزینی تهیه کنید و به درآمدی پرسود دست یابید.

برای راه‌اندازی این کسب‌وکار شما وسایل ساخت ساعت رزینی را دارید؟ می‌دانید وسایل ساخت ساعت رزینی شامل چه مواردی می‌شود؟ آیا برای شروع تهیه این محصول نیاز به وسایل ساخت ساعت رزینی دارید؟ پاشا لیزر علاوه بر اینکه می‌تواند صفر تا صد وسایل ساخت ساعت رزینی را به شما ارائه کند، درزمینهٔ ساخت این محصول دکوراتیو نیز شمارا راهنمایی می‌کند.

حال همراه ما باشید تا در پاشا لیزر در مورد وسایل ساخت ساعت رزینی اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

درآمد بیشتر با ساخت ساعت رزینی

همان‌طور که میدانید ساعت‌سازی یکی از مشاغل سوددهی است که حتی فرد می‌تواند در خانه نیز آن را راه‌اندازی کرده و با کسب تجربه و مهارت به درآمد قابل‌توجهی برسد. حال آنکه میدانیم امروز هنر رزین چقدر ارزنده شده و مردم بیشتر علاقه‌مندند که لوازم دکوراتیو تهیه شده از رزین را تهیه کنند؛ بهتر است اگر هنری در ساعت‌سازی داریم آن را با رزین ترکیب کرده و محصولی جدید و باب میل مشتریان بسازیم.

اگر هنوز وسایل ساخت ساعت رزینی را تهیه نکردید همین‌جا بمانید چون می‌خواهیم به شما بگوییم دقیقاً به چه لوازمی احتیاج دارید. در این صورت هزینه اضافی نخواهید داشت:

وسایل ساخت ساعت رزینی

به‌طورکلی برای ساخت ساعت رزینی در هر شکل، سایز، ابعاد و رنگی، شما به ابزار و وسایل زیر احتیاج دارید:

  • صفحه ساعت خام
  • اعداد ساعت مولتی استایل
  • موتور ساعت
  • عقربه ساعت (ترجیحاً مولتی استایل)
  • رزین اپوکسی
  • رنگ اکریلیک سفید
  • رنگ پودری صدفی سفید
  • اکلیل
  • گل خشک

صفحه ساعت خام

صفحه ساعت خام اولین محصول خام و بیس کار ساعت‌سازیست. شما می‌توانید اگر به نجاری و خراطی وارد باشید این صفحه را بسازید اما زمان زیادی را از شما می‌گیرد. صفحه ساعت خام ام دی اف این فرصت را به شما می‌دهد که با صرف کمترین زمان ممکن ساعت موردنظرتان را بسازید.

صفحه ساعت خامی که در فروشگاه پاشا لیزر به فروش می‌رسد، از جنس ام دی اف تهیه شده و کاملاً سبک است. به علت وزن خیلی کمی که دارد، می‌توانیم روی آن رزین کار کنیم، بنابراین محصول نهایی وزن چندانی نخواهد داشت و به‌راحتی روی دیوار فیکس می‌شود. شما می‌توانید با ترکیب دیگر تکنیک‌ها همراه با رزین و این صفحه ساعت‌های خام، محصولات متنوع و زیبایی بسازید.

نمونه ساعت‌های رزینی
چند نمونه ساعت رزینی

صفحه ساعت خام را می‌توانید در ابعاد، اشکال و ضخامت‌های متفاوتی تهیه کنید. دیگر مزیت این محصولات خام این است که رنگ‌پذیری خوبی دارند و می‌توانید با رنگ اکریلیک پیش از مصرف رزین، رنگشان کنید و ظرافت کارتان را افزایش دهید.

در پاشا لیزر دو مدل صفحه ساعت خام ساده و فانتزی عرضه می‌شود که تنوع شکل بالایی دارند. صفحه‌های فانتزی را می‌توانید در اشکال پرنده، فنجان، حیوانات و … تهیه کنید. به هر صورتی محصولی انتخاب کنید که سطح صافی داشته باشد چون قرار است روی آن رزین بکار ببرید.

اعداد ساعت مولتی استایل

دومین ابزار ساعت‌سازی که حتماً باید تهیه کنید، اعداد ساعت مولتی استایل است. بله در بازار اعداد فلزی نیز عرضه می‌شوند، اما آن‌ها مقاومت خوبی در برابر رزین ندارند و یا اینکه ماندگاری خوبی ندارند و نتیجه کار خوب نخواهد شد. اعداد مولتی استایل این مزیت را دارند که به‌راحتی روی صفحه چسبانده شوند. مولتی استایل درخشان‌تر از ورقه‌های فلزی است، بنابراین اگر اعداد ساعت از جنس مولتی استایل باشد جذابیت کار دوچندان خواهد شد. خوبی اعداد ساعت ساخته شده از مولتی استایل این است که شکننده نیست و در برابر خم‌شدگی و ضربات تحمل بالایی دارد.

موتور ساعت

موتور ساعت را ترجیحاً همراه با عقربه بخرید تا یک اندازه باشند و به‌درستی کار کنند. این موتور ساعت با باتری کار می‌کند و نصب آن روی صفحه ساعت زمان کمی از شما می‌گیرد.

عقربه ساعت (ترجیحاً مولتی استایل)

عقربه ساعت دیگر محصولی است که برای ساخت ساعت نیاز دارید. عقربه ساعت را هم توصیه می‌کنیم از انواع مولتی استایل تهیه کنید، که هم درخشان‌تر است و هم دچار خط و خش نمی‌شود و از همه مهم‌تر دچار زنگ آهن نمی‌شود. عقربه‌های مولتی استایل منعطف هستند و تنوع شکلی زیادی دارند.

همه عقربه‌های یک ساعت را شامل می‌شوند و به‌صورت پک کامل به شما ارائه می‌شوند. شما می‌توانید عقربه‌های مولتی استایل را در دو رنگ نقره‌ای و طلایی تهیه کنید، با توجه به رنگ اعداد ساعت. این عقربه‌ها کاملاً متناسب با موتور ساعتی که در پاشا لیزر عرضه می‌شود است و نصب آن روی موتور خیلی راحت خواهد بود.

احتمال دارد که عقربه پس از نصب روی ساعت کمی شیب پیدا کند، در این حالت اگر مقداری حرارت به عقربه بدهید به‌طرف بالا متمایل می‌شود.

رزین اپوکسی

برای تهیه ساعت دیواری و رومیزی رزینی به رزین اپوکسی احتیاج دارید. بهتر است ابتدا نحوه استفاده از رزین اپوکسی و ترکیب رزین و هاردنر را بیاموزید تا کیفیت محصولی که تولید می‌کنید افزایش پیدا کند.

رزین اپوکسی یکی از انواع رزین‌های دوجزئی بشمار می‌رود و همان‌طور که اشاره کردیم از هاردنر و پایه رزینی شکل می‌گیرد. شما باید برای ساخت ساعت این دو ماده را به نسبت‌های مشخص با توجه به فرمولاسیون محصول رزینی ترکیب کرده و سپس ماده به دست آمده را روی سطح کار ساعت بریزید یا قالب بگیرید.

در همین رابطه بخوانید: رزین و نحوه استفاده از آن

شما می‌توانید به‌صورت خالص صفحه ساعت را با رزین بسازید اما با استفاده از صفحه ام دی اف ظرافت کار بیشتر شده و در ضمن تنوع محصولاتی که تولید می‌کنید را هم می‌توانید افزایش دهید.

برای ساخت محصولات دکوراتیو شما به نوع خاصی از هاردنر با عنوان پلی آمین احتیاج دارید. این هاردنر کاملاً بی‌رنگ و شفاف است و از آن می‌توانید جهت ساختن ساعت و دیگر محصولات حجمی استفاده کنید. دقت کنید هاردنر پلی آمین باید کاملاً رقیق باشد و نباید به آن حلال اضافه کنید.

رنگ اکریلیک سفید

رنگ اکریلیک سفید را باید برای رنگ‌آمیزی صفحه ساعت تهیه کنید. این رنگ کاملاً بی‌خطر است و مواد مضر ندارد. مزیت استفاده از رنگ اکریلیک در رنگ‌آمیزی این است که فاقد بو است و آلودگی تنفسی ایجاد نمی‌کند. با استفاده از آب می‌توانید این رنگ را رقیق کنید. یادتان باشد که هنگام کاور کردن صفحه ساعت خام باید سرعت عمل داشته باشید، چون رنگ اکریلیک خیلی زود خشک می‌شود.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود رنگ اکریلیک را توصیه کنیم برای رنگ‌آمیزی صفحه ساعت خاصیت محافظتی آن است. این رنگ از رشد قارچ و کپک روی سطح کار جلوگیری می‌کند و محافظ چوب در برابر رطوبت است.

لوازم تزئینی

رنگ پودری صدفی سفید، اکلیل و گل خشک ازجمله ابزار و وسایل تزئینی هستند که شما می‌توانید طبق سلیقه خود آن‌ها را در تولید ساعت رزینی بکار ببرید. رنگ پودری صدفی همراه با رزین ترکیب می‌شود و می‌تواند ظاهری چند رنگ بکار بدهد و زیبایی‌اش را چند برابر کند.

به‌صورت کلی شما جز چند مورد اول برای تهیه باقی لوازم تزئینی می‌توانید طبق میل و سلیقه خودتان عمل کنید. همه ابزار و وسایل ساخت ساعت رزینی را می‌توانید همین حالا از فروشگاه پاشا لیزر خریداری کنید.

پاشا لیزر بستری آماده کرده است که شما می‌توانید قبل از شروع ساخت ساعت رزینی، بدون نیاز به هزینه، ساعت رزینی خود را به صورت آنلاین طراحی و به مشتری خود نشان دهید و بعد از تایید، ساعت رزینی را مطابق میل مشتری بسازید. برای این کار به بخش “ساخت ساعت آنلاین” مراجعه کنید و شروع به طراحی ساعت رزینی خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی