نحوه چیدمان آینه‌های چند تکه

نحوه چیدمان آینه‌های چند تکه

چنانچه از یکنواختی محیط منزل خود خسته شده‌اید توصیه می‌کنیم از تکنیک چند آینه‌کاری استفاده کنید. استفاده از آینه‌های چند تکه در دکوراسیون داخلی منزل فکری بکر برای تغییر حال و هوای منزلتان خواهد بود. آینه‌های چند تکه در انواع شیشه‌ای پلکسی قابل خریداری و نصب هستند و در پاشا لیزر نیز می‌توانید انواع آن را انتخاب و خریداری نمایید.

در این قسمت چند راهنمایی و ایده برای چگونه استفاده کردن از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم:

استفاده از آینه‌های حبابی در سالن

آینه‌های حبابی یکی از انواع آینه‌های بسیار محبوب این روزها بشمار می‌روند. معمولاً آینه‌های حبابی در یک پک چند عددی ساخته و عرضه می‌شوند و ابعاد یکسان ندارند. مزیت استفاده از این آینه نیز همین است که اندازه‌ای یکسان ندارند و فضایی که در آن در این آینه‌ها استفاده می‌کنید از حالت مینیمال و کلاسیک خارج می‌شود.

مزیت دیگر آینه‌های حبابی این است که به دلیل شکل خاصشان سبب انعکاس بیشتر نور می‌شوند. مثلاً اگر می‌خواهید نور ساطع شده از آینه بر یک نقطه تمرکز داشته باشد آینه‌های چند تکه حبابی و گرد می‌توانند به‌خوبی چنین فضایی ایجاد کنند.

بهترین فضاهای استفاده از آینه‌های چند تکه حبابی

از این آینه‌های چند تکه بسته به سلیقه خود می‌توانید از سالن نشیمن، آشپزخانه و سالن غذاخوری استفاده کنید. اگر از آینه‌های چند تکه حبابی در سالن غذاخوری استفاده می‌کنید آن‌ها را در بالای میز ناهارخوری نصب کنید. با این کار نور اتاق انعکاس زیباتری پیدا می‌کند و جذابیت دیوار بیشتر می‌شود.

ترجیحاً بهتر است آینه‌های چند تکه گرد را در سالن‌های بزرگ روی دیوار نصب کنید. این آینه‌ها در سالن‌هایی که نورگیر بالا دارند جذابیت بیشتری ایجاد می‌کنند. اگر آن‌ها را به‌صورت ناهماهنگ به دیوار پشتی کاناپه یا مبلمان نصب کنید بسیار بهتر است. یا اینکه از آن‌ها به‌صورت متقارن یا ناهماهنگ بالای دیوار شومینه استفاده کنید.

قرار دادن چند شمع یک شکل استوانه‌ای روبروی آینه‌های نصب شده بالای شومینه می‌تواند یک ایده عالی برای زمانی باشد که نمی‌خواهید از نور چراغ‌ها استفاده کنید. این سبب انعکاس نور شمع از آینه‌ها شده و انرژی خوبی به محیط می‌دهد.

استفاده از آینه‌های چند تکه چهارضلعی مربع مستطیل

آینه‌های مربع مستطیل همواره ازجمله انواع آینه‌هایی هستند که افراد به خرید و استفاده از آن تمایل بیشتری نشان می‌دهند. اما اگر بخواهید به شیوه‌ای مدرن از آینه‌های چند تکه مربع مستطیل استفاده کنید چند توصیه برای شما داریم. آینه‌های مربع مستطیل نیز گاهی در ابعاد یکسان و گاهی در ابعاد متفاوت تولیدشده و مورداستفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از این آینه‌ها در هر نقطه از منزلتان استفاده کنید.

این آینه‌ها برای تزئین کمد لباس‌، دیوار سالن پذیرایی و نشیمن، ستون‌ها و راهرو مورداستفاده قرار بگیرند و حتی بکار بردنشان در سرویس بهداشتی نیز می‌تواند یک ایده خوب باشد.

برای استفاده از آینه‌های چند تکه در سرویس بهداشتی بهتر است از آینه‌های مربعی و یک اندازه استفاده کنید، اگر می‌خواهید آن‌ها را بالای روشویی نصب کنید. در این حالت هم فضای دید خوبی ایجاد می‌کنید و هم محیط سرویس بهداشت منظم به نظر می‌رسد.

از پلکسی‌های آینه‌ای و چند تکه می‌توانید برای تزئین سقف سرویس بهداشتی استفاده کنید. اگر آینه‌کاری چند تکه را دوست دارید می‌توانید با این تکنیک سقف سرویس بهداشتی را آینه‌کاری کرده و با افزودن نور مخفی به آن، محیط سرویس بهداشتی را جذابیت و درخشش ببخشید.

البته شما می‌توانید از آینه‌های چند تکه در تزئین دیوار بالای وان هم استفاده کنید اما دقت کنید معمولاً این نقاط رطوبت بیشتری دارند و چون مرتباً در تماس با آب هستند ممکن است خیلی زود دچار خرابی شوند.

استفاده از آینه‌های مربع مستطیل در آپارتمان

اگر فضای منزل شما آپارتمانیست و فضای سالن پذیرایی و سالن نشیمن شما بزرگ نیست توصیه می‌کنیم یک آینه چند تکه مستطیلی در این فضاها نصب کنید و نتیجه‌اش را ببینید. اگر دیوار سالن بلند است در نحوه چیدمان آینه‌های مستطیلی محدودیتی نخواهید داشت. می‌توانید آن را به‌صورت نامنظم پایین‌تر و بالاتر از یکدیگر نصب کنید.

اگر سالن شما کوچک است بهترین نقطه برای نصب آینه‌های مستطیلی پشت کاناپه خواهد بود. می‌توانید از نور مخفی نیز استفاده کنید و جذابیتشان را افزایش دهید. اگر مقابل آن‌ها چند گلدان پر از گل‌های همیشه سبز و آپارتمانی ترجیحاً با رنگ‌ سفید قرار دهید، سبکی مینیمال ایجاد کرده و سبب افزایش آرامش محیط سالن خواهد شد.

از آینه‌های چند تکه مربعی و مستطیلی می‌توانید روی ستون سالن نیز استفاده کنید. مثلاً آینه‌های مربعی یک اندازه را به ترتیب بالای یکدیگر روی ستون نصب کنید و یا اینکه از آینه‌های چند تکه مستطیلی خیلی باریک کمک بگیرید و یکی از ستون‌ها یا دیوار‌ها را کاملاً از آینه بپوشانید تا نور بیشتر به نقاط کور و تاریک برسد و از طرفی جذابیت سالن نیز بیشتر شود.

استفاده از آینه‌های چند تکه بر روی دیوار پشت تلویزیون

اگر فضای نشیمن شما تنها به اندازه یک کاناپه و تلویزیون جا دارد توصیه می‌کنیم گلدان‌ها و بوفه‌های اضافه را حذف کنید. در عوض از آینه‌های چند تکه با ساختار مربعی مستطیلی در دیوار پشتی تلویزیون استفاده کنید. این کار سبب صرفه‌جویی در مصرف فضای محیط شده و به‌علاوه شما یک دکوراسیون مدرن انجام داده‌اید که در عین سادگی زیبایی سالن نشیمن را چند برابر کرده است.

استفاده از آینه‌های چند تکه بالای کنسول

این یکی از تکنیک‌های جدید و بسیار محبوب استفاده از آینه‌های چند تکه در منزل بشمار می‌رود. شما می‌توانید از انواع آینه‌های بیضی، گرد و مربع مستطیل برای آینه‌کاری بالای میز کنسول استفاده کنید و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

می‌توانید از آینه‌ها در یک اندازه و یا در ابعاد گوناگون کوچک به بزرگ استفاده کنید. هنگام انتخاب آینه چند تکه برای آینه‌کاری بالای کنسول حتماً به ابعاد کنسول خود دقت داشته باشید.

اگر از آینه‌های گرد استفاده می‌کنید بهتر است بزرگ‌ترین دایره در مرکز قرار بگیرد و از چند دایره کوچک‌تر یک اندازه در اطراف آن استفاده کنید. یا اینکه دایره‌ها را از بزرگ به کوچک نصب کنید.

استفاده از آینه‌های چند تکه در آشپزخانه

ازآنجایی‌که آینه‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند و به مراقبت زیادی احتیاج دارند، توصیه می‌کنیم اصلاً از آینه‌ها در نقاطی از آشپزخانه که به اجاق گاز یا سینک ظرف‌شویی نزدیک است استفاده نکنید. استفاده از آینه‌های پلکسی و چند تکه پشت سینک ظرف‌شویی طرفدار زیادی دارد اما دقت کنید که مرتبط آینه در تماس با رطوبت آب خواهد بود و خیلی زود خراب می‌شود.

می‌توانید از آینه‌های چند تکه در آینه‌کاری سقف آشپزخانه قسمتی که میز غذاخوری قرار می‌گیرد استفاده کنید. این کار انعکاس نور قشنگی روی میز ایجاد می‌کند و دوامش نیز بیشتر خواهد بود. اگر می‌خواهید از آینه‌های چند تکه روی دیوار آشپزخانه استفاده کنید بهتر است طرح‌های جدید مثل حروف یا اشکال ظروف را امتحان کنید و تنوع بیشتری به محیط آشپزخانه بدهید.

آینه‌های استیکری چند تکه

حتماً شما هم به‌تازگی در فروشگاه‌های لوازم دکوراسیون چنین آینه‌هایی را زیاد دیده‌اید. آینه‌هایی در ابعاد بسیار گوناگون و با اشکال فوق‌العاده متنوع که به‌سختی می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. اما چگونه از آن‌ها استفاده کنیم.

ویژگی‌ که این آینه‌های چند تکه دارند نامحدود بودن نحوه استفاده از آن‌هاست. آینه‌های چند تکه که در اشکال گل، پروانه و حیوانات گوناگون عرضه می‌شوند را شما می‌توانید در اتاق‌خواب استفاده کنید یا روی پنجره و کابینت. چون این محصولات بیشتری جنبه فانتزی دارند بهتر است برای سالن پذیرایی و نشیمن مورداستفاده قرار نگیرند.

برای نصب آن‌ها نیازی نیست ترتیب خاصی را رعایت کنید، می‌توانید آن‌ها را پراکنده به دیوار بچسبانید، آن‌ها را گرد نظم دهید یا با نصبشان روی دیوار یک شکل مواج ایجاد کنید. این به سلیقه و ابتکار خودتان بستگی دارد.

شما می‌توانید انواع آینه‌های پلکسی و شیشه‌ای و هر نوع محصول پایه کار یا بیس را از فروشگاه پاشا لیزر با تنوع بالا و قیمت منصفانه انتخاب و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی