مزیت‌های چرم برش خورده با دستگاه لیزر

مزیت‌های چرم برش خورده با دستگاه لیزر

برای سرعت بخشیدن به کسب‌وکار خانگی مرتبط با چرم و افزایش کیفیت کار خود، توصیه پاشا لیزر به شما این است که از چرم‌های برش خورده لیزری استفاده کنید. اما مزیت‌های چرم برش خورده با دستگاه لیزر چیست؟ آیا مزیت‌های چرم برش خورده با دستگاه لیزر بیشتر از چرم‌های برش دستی است؟ اگر شما هم در مورد مزایای چرم برش خورده با دستگاه لیزر کنجکاو شدید این مطلب را از دست ندهید:

هر آنچه باید در مورد مزیت‌های چرم برش خورده با دستگاه لیزر بدانید

امروز انواع چرم طبیعی و مصنوعی در صنایع گوناگون از کیف و کفش گرفته تا صنعت مبلمان محبوبیت بیشتر از قبل پیدا کردند و هرچه هم از عمر چرم و حضور آن در زندگی بشر می‌گذرد محبوبیتش بیشتر می‌شود. اما شاید برش با دست، دیگر امروز نتواند جوابگوی نیاز صنایع گوناگون باشد. بخصوص اگر فرد بخواهد در منزل کسب‌وکاری بر پایه چرم راه‌اندازی کند و کیفیت را مدنظر قرار دهد.

همه‌چیز در طول زندگی بشر تغییر می‌کند و چرم و تولید محصولات چرمی نیز همین‌طور. وجود دستگاه‌های برش لیزری امروز این امکان را فراهم کرده که علاوه بر افزایش کیفیت بتوانیم تنوع بیشتری در تولید محصولات چرمی ایجاد کنیم. با این وصف بی‌دلیل نیست که برش لیزری امروز نسبت به برش سنتی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. چراکه چرم از هر نوع محصولی گران‌قیمت محسوب می‌شود و کسی دوست ندارد مواد خام کار خود را که از جنس چرم است، پرت کند.

چگونه برش انواع چرم انجام می‌گیرد؟

برش لیزری روی چرم کار چندان سختی نیست چون چرم به دلیل مقاومت، دوام، ماندگاری، انعطاف و تمیز شدن راحت می‌تواند گزینه خوبی جهت برش لیزری باشد و کار تولیدکننده را راحت کند. جالب است بدانید که برش لیزری تنها محدود به برش دادن و الگوسازی چرم نیست و می‌توان از آن برای حکاکی روی چرم نیز استفاده کرد.

برش لیزری نوعی تکنولوژی استفاده از دستگاه‌های پیشرفته است که با استفاده از آن‌ها می‌توان از اشعه لیزر استفاده کرد و روی جسم چرمی برش ایجاد کرد. راحت‌ترین و قابل‌فهم‌ترین تعریف از برش لیزری این‌گونه است که:

اشعه‌های ساطع شده از یک خروجی قوی، روی چرمی که الگو دارد تابانده می‌شود. دستگاه با استفاده از تصعید (حکاکی)، سوختن و یا ذوب کردن بخش‌های اضافی را از بین می‌برد و با استفاده از نیروی گاز تکه‌های زائد را از چرم جدا می‌کند. زمانی که این چرخه تکمیل شود، محصول یا الگوی چرمی دارید که تنها باید تحت دوخت قرار بگیرد و آماده به استفاده است. بنابراین با استفاده از برش لیزری دیگر بخش برش سنتی کاملاً یا تا حدود زیادی حذف می‌شود.

کاربردهای برش لیزری چرم چیست؟

خب قبل از اینکه بخواهیم مزیت‌های چرم برش خورده با دستگاه لیزر را به شما بگوییم بهتر است بدانید که کاربردهای برش لیزری چرم چیست؟

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی دیگر کسی خیلی علاقه ندارد که با محصولات چرمی با برش بی‌دقت مواجه شود یا اینکه خود تولیدکننده دوست ندارد محصولاتش کیفیت پایینی داشته باشند چون در صورت  کاهش کیفیت برش، بازار فروش را از دست می‌دهد. علاوه بر آن روش برش سنتی کم‌کم در حال منسوخ شده است.

جایگزین کردن روش برش لیزری بجای برش سنتی مزیت‌ها و کاربردهایی نیز به همراه دارد که افزایش دقت و ظرافت تنها دو مورد از چندین کاربرد و مزیت آن محسوب می‌شود. کاربردهای برش لیزری رفته‌رفته در صنعت چرم و تولید محصولات گوناگون توسعه پیدا کرده و می‌توان از میانشان به موارد مهم اشاره کرد:

لوازم چرم دوزی
مزیت‌های چرم برش خورده با دستگاه لیزر
  • استفاده از برش لیزری در تولید صنایع دستی
  • استفاده از آن در طراحی داخلی، دکوراسیون منزل
  • استفاده از برش لیزری در صنعت مبلمان
  • حکاکی کردن هم‌زمان روی عمده محصولات
  • حکاکی روی دستکش، کفش، کیف، کیف موبایل، جلد کتاب و دفتر و محصولات اداری
  • حکاکی و تولید اکسسوری‌های مختلف همچون جا سوییچی، دستبند و برچسب چرمی
  • استفاده از برش لیزری در درج لوگو و برند سازمان روی هدایای سازمانی
  • استفاده از برش لیزری در صنایع چرم‌دوزی
  • استفاده از برش لیزری در حکاکی روی تابلوهای چرمی

چرا باید از برش لیزری استفاده کنیم؟

به‌طورکلی تا به اینجا حتماً متوجه شده‌اید که برش لیزری و استفاده از این تکنولوژی پیشرفته می‌تواند تا چه میزان کسب‌وکار شمارا متحول کند و علاوه بر افزایش سرعت کار و کیفیت محصولات سبب افزایش ارزش تولیدات شما شود. تمام کاربردهایی که در مورد این روش برش نام برده شد سبب می‌شود که بیشتر از برش سنتی مورد استقبال قرار بگیرد و در نظر مشتریان نیز به دلیل ظرافت و تمیزی بالا محبوبیت بیشتری پیدا کند.

بنابراین برش لیزری تنها عامل افزایش قیمت محصولات و ارتقای رتبه در بازار فروش محصولات چرمی نیست و موردعلاقه خریداران نیز هست. چون چرم متریالی گران‌قیمت است و در صورت اشتباه در برش هزینه‌ای سنگین بر دوش تولیدکننده می‌ماند، بنابراین استفاده از تکنولوژی برش لیزری خیلی منطقی‌تر است. درصورتی‌که از برش لیزری برای برش چرم استفاده کنید احتمال خطا و هدر رفت محصولات خام چرمی به پایین‌ترین سطح ممکن می‌رسد. علاوه بر آن این تکنیک برای صرفه‌جویی کردن در مصرف چرم نیز مفید است. چون برش لیزری دور ریز متریال چرم را کم می‌کند و ازاین‌جهت سبب ذخیره شدن هزینه‌های اضافی برای تولیدکننده می‌شود.

برش لیزری ایمن است و به محصول آسیب نمی‌رساند؟

بله این یکی از پوئن‌های مثبت برش لیزری است که حین برش اصلاً آسیبی به متریال شما وارد نمی‌کند. طی فرآیند برش لیزری چرم در اثر برش یا حکاکی ثابت می‌ماند و نه جنس و نه رنگ آن عوض نمی‌شود. به‌ علاوه برش دادن چرم با لیزر سبب می‌شود که شما زمان بیشتری ذخیره کنید و فرصت تولید محصولات بیشتر را به دست آورید.

نیاز به قالب نخواهید داشت

در برش سنتی حتماً تولیدکننده به چندین الگو و قالب نیاز داشت و این خود هم هزینه زیادی را به تولیدکننده تحمیل می‌کرد و هم جای زیادی در کارگاه اشغال می‌کرد. اما با برش لیزری شما به هیچ قالبی نیاز ندارید و تمام فرآیند کامپیوتری و با بالاترین دقت ممکن انجام می‌گیرد.

سختی کار با چرم را کم می‌کند

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تولیدکننده بارها در کار تولیدات مرتبط با چرم مأیوس شوند، آسیب متریال است. خیلی وقت‌ها حین برش سنتی چرم دچار سایش، تابیدن، پارگی و کوبیدگی می‌شود. اما این مشکل در برش لیزری هرگز رخ نمی‌دهد. حین برش متریال کاملاً روی سطح دستگاه فیکس می‌شود و کوچک‌ترین آسیبی به محصول وارد نخواهد شد.

لوازم چرم دوزی
چرم برش خورده با دستگاه لیزر

چند مورد از مزیت‌های چرم برش خورده با دستگاه لیزر

  • محل برش یا ذوب شده چرم نیاز به پرداخت ندارد، بنابراین نیاز نیست شما مجدداً الگوی محصول را دستکاری کنید.
  • محصول را با بیشترین دقت ممکن پردازش می‌کند.
  • سروصدای فرآیند برش لیزری در مقایسه با برش سنتی فوق‌العاده کمتر است.
  • با سرعت زیاد می‌تواند هم‌زمان چند لایه چرم را برش بزند.
  • جای برش چرم صاف، بدون تابیدگی خواهد بود.
  • هیچ‌گونه مواد آلاینده‌ای در طول برش چرم تولید نمی‌شود.

برای چه نوع چرمی می‌توانیم از برش لیزری استفاده کنیم؟

آیا می‌توانیم از انواع چرم برای برش لیزری استفاده کنیم؟ حتماً برای شما هم چنین سؤالی پیش آمده و می‌خواهید بدانید که آیا چرم مورد استفاده شما هم قابلیت برش لیزری دارد یا خیر. با توجه به توضیحات زیر در مورد انواع چرم می‌توانید از تکنیک برش لیزری در تولید عمده الگوی محصول استفاده کنید.

  • چرم طبیعی

چرم طبیعی از مقاومت، کیفیت و زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. برای تولید چرم طبیعی از پوست حیوانات مختلف همچون گاو، گوسفند و کروکدیل استفاده می‌کنند. چرم طبیعی پوست حیوانی است که با فرآیند دباغی به دست می‌آید.

  • چرم مصنوعی

چرم مصنوعی شباهت به چرم طبیعی دارد اما از مواد مصنوعی تولید می‌شود. نسبت به چرم طبیعی کم‌ارزش‌تر است و مقاومتش در برابر پارگی و سایش نیز خوب است.

  • چرم بازسازی شده

چرم بازسازی شده مات است و لطافت بالایی دارد. این چرم فشرده است و به همین علت استحکام زیادی دارد. ارزش قیمتی آن نسبت به دیگر انواع چرم کمتر است و ازاین‌جهت محصولی مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود.

  • چرم فول گرین

اگر چرمی می‌خرید که سطح ساییده دارد، به آن چرم فول گرین می‌گویند. چرم‌های فول گرین در مقایسه با انواع دیگر چرم رنگ‌پذیری بیشتری دارد و مقاوم‌تر است. از این نوع چرم بیشتر در صنعت تولید مبلمان استفاده می‌کنند.

  • چرم نوبوک

چرم نوبوک بسیار ظریف و نرم است و بافتی مخملی دارد. نسبت به چرم فول گرین ارزان‌تر است. به دلیل لطافتی که دارد معمولاً از آن در تولید کیف و کفش و لوازم جانبی استفاده می‌کنند.

  • چرم لایه‌لایه

چرم لایه‌لایه را از طریق چند لایه کردن چرم گاوی که ضخامت بالایی دارد تهیه می‌کنند.

با این توضیحات شما خیلی راحت‌تر می‌توانید نسبت به انتخاب محصول موردنظرتان اقدام کنید. جهت تکمیل ابزار کار و یا تهیه محصولات و متریال کار با چرم می‌توانید از فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی