تأثیرات آینه در دکوراسیون

تأثیرات آینه در دکوراسیون

اگر از یکنواختی دکوراسیون منزلتان خسته شده‌اید و جای عنصری را در منزل و دکوراسیون منزلتان خالی می‌بینید، بهتر است کمی دقت خود را افزایش دهید. تاکنون به تأثیرات آینه در دکوراسیون منزل خود فکر کردید؟ به نظر شما تأثیرات آینه در دکوراسیون چیست؟ چگونه می‌توان با استفاده از آینه‌ها در اشکال و ابعاد گوناگون روح تازه‌ای به منزل خود بخشید؟

در این قسمت در پاشا لیزر قصد داریم درباره تأثیرات آینه در دکوراسیون و چگونگی استفاده از آن‌ها در منزل صحبت کنیم. درنهایت می‌توانید با خرید و تهیه آینه‌های دکوراتیو و ابزار نصب و تزئین آینه‌ها از فروشگاه پاشا لیزر، منزل خود را تغییر دهید.

برای زیباسازی منزل از آینه‌ها استفاده کنید

اگر می‌خواهید فضایی گرم و دلنشین، خودمانی یا اشرافی به محیط منزل خود ببخشید، فرقی نمی‌کند لوازم منزلتان در چه رده‌ای است؛ به‌هرحال به چند آینه جهت تکمیل دکوراسیون احتیاج دارید. کافیست خلاقیت و ذوق خود در چیدمان و نصب آینه‌ها را اجرا کنید و تأثیرات آینه در دکوراسیون منزل را به چشم ببینید.

جالب است بدانید که متخصصین فنگشویی معتقدند با استفاده از آینه‌ها در هر بخش از منزل به هر شکل خاصی می‌توان تأثیری متفاوت بر افراد حاضر در منزل و فضای حاکم بر خانه گذاشت. درنهایت با استفاده صحیح از آینه‌ها می‌توان روح زیبایی‌شناسی را زنده کرد، روحیه افراد را افزایش داد و انرژی مثبت را در منزل انعکاس داد. بنابراین آینه‌ها علاوه بر جنبه کاربرد در انعکاس تصویر چهره و تزئین بخش‌های مختلف منزل می‌تواند در روح شما نیز تأثیرگذار باشد.

تأثیرپذیری معماری سنتی ایرانی از آینه‌ها

چرا راه دور برویم اگر به دوروبر خود دقت بیشتری داشته باشیم و نگاهی به معماری‌های قدیمی ایرانی بیندازیم حتماً به اهمیت و جایگاه ویژه آینه‌ها در معماری ایرانی پی خواهیم برد. آینه‌کاری یکی از کهن‌ترین تکنیک‌های دکوراسیون و زیباسازی در معماری ایرانی بشمار می‌رود و حتی در دنیا نیز شهرت دارد.

ورود آینه‌ها به معماری مدرن و دکوراسیون آپارتمانی

امروز که از سکونت در خانه‌های با پنج‌دری‌های حاوی شیشه و آینه‌های رنگارنگ فاصله گرفتیم و دیگر خبری از دیوار‌های آینه کوب نیست شاید انرژی و اثرات مثبت آینه‌ها را چندان نتوانیم دریافت کنیم. اما آینه‌ها در عصر حاضر نیز وجود دارند و اتفاقاً در چند سال اخیر مجدداً به شکل جدیدتر در حال نفوذ به خانه‌ها، هرچند آپارتمانی هستند.

با استفاده از تکنیک‌های جدید می‌توانید از آینه‌ها در هر نقطه از منزل خود استفاده کنید و به جذابیت دکوراسیون منزل خود بیفزایید. مزیت‌های اصلی که استفاده از آینه در دکوراسیون برای شما خواهد داشت، کاهش هزینه‌ها، عدم محدودیت در استفاده از ابعاد و اشکال و عدم محدودیت محل استفاده است. بنابراین برای ایجاد تنوع اساسی در منزل تنها به آینه‌های متنوع نیاز دارید و کمی ذوق و سلیقه.

آینه کاری
تأثیرات استفاده از آینه در دکوراسیون

اما در چه محل‌های می‌توانیم از آینه‌ها استفاده کنیم؟ این سؤالی است که افراد بدون تجربه استفاده از آینه در دکوراسیون می‌پرسند. شاید در نگاه اول سخت باشد اما با دقت به چند نکته و شناخت فضاهای داخلی منزل می‌توانید بهترین استفاده را از آینه‌ها انجام دهید. در ادامه می‌خواهیم درباره آینه‌کاری در هر نقطه از منزل کمی بیشتر بگوییم.

چند فضایی که می‌توانید از آینه‌ها استفاده کنید

به صورتی کلی شما می‌توانید از آینه در نقاط و فضاهایی که می‌گوییم استفاده کنید و دکوراسیون منزل را تغییر دهید:

  • استفاده از آینه در حاشیه‌ها
  • استفاده از آینه بر روی دیوار
  • استفاده از آینه بر روی سقف
  • آینه کاری در اتاق نشیمن
  • آینه‌کاری در اتاق پذیرایی
  • آینه‌کاری در اطراف شومینه
  • آینه‌کاری در ورودی و راهرو
  • آینه‌کاری در اتاق خواب

تأثیرات استفاده از آینه در دکوراسیون

بزرگنمایی در فضای داخلی

ایجاد حالت بزرگنمایی در فضا اولین تأثیر یا یکی از اصلی‌ترین تأثیراتی است که از استفاده آینه‌ها در دکوراسیون منزل دریافت خواهید کرد. این برای دکوراسیون فضای داخلی منازل با مساحت کم بسیار خوب است و خطای دید ایجاد می‌کند.

انتشار نور

انعکاس و انتشار نور از آینه‌ها کمک می‌کند که تمام فضای داخلی منزل به یک اندازه از نور چراغ‌ها و خورشید بهره‌مند شوند. بخصوص اگر در منازل تودرتو و با فضای بسته از آینه‌ها استفاده کنیم می‌توانیم نور را در بخش‌های مختلف منزل انتقال دهیم و جای تاریکی در منزل باقی نماند. اگر منزل شما نورگیر خوبی ندارد حتماً به چند آینه در فضای داخلی احتیاج دارید.

انرژی مثبت محیط را تقویت می‌کند

در ابتدا نیز اشاره کردیم که آینه‌ها چه تأثیر و نفوذی در معماری قدیمی ایرانی داشته‌اند. پیشینیان ما آینه را نماد پاکی و زلالی آب می‌دانستند. بنابراین با به‌کارگیری آینه‌ها در دکوراسیون داخلی منزل می‌توان انرژی مثبت و آرامش‌بخش را در خانه افزایش داده و آن را به افراد ساکن در منزل انتقال دهیم.

آینه‌ها خلق‌وخو را بهبود می‌دهند

همان‌طور که گفتیم آینه‌ها تأثیر انرژی‌بخش دارند اما مضاف بر آن می‌توانیم خود را در آینه ببینیم. آینه با نشان دادن تصویر به فرد و تأثیرش در خودآرایی سبب می‌شود که خلق‌وخویمان تغییر کند و آرامش روحمان افزایش یابد. در نتیجه انرژی مثبت ما به دیگر افراد ساکن در منزل نیز منتقل خواهد شد.

افزایش فضا

شاید این در واقعیت تأثیری نداشته باشد و بر مساحت و فضای خانه نیفزاید اما خطای دیدی که ایجاد می‌کند سبب افزایش آرامش درون شده و به فرد القا می‌کند که در فضایی بازتر حضور دارد. این خاصیت آینه بخصوص برای آپارتمان‌ها بسیار کاربردی خواهد بود. امروز معمولاً خانه‌های آپارتمانی اتاق پذیرایی و نشیمن خیلی بزرگی ندارند، بنابراین می‌توانیم با استفاده از آینه به این محیط‌ها که معمولاً پذیرای مهمان هستند گرمی و دلبازی ببخشیم.

علاوه بر اینکه آینه در اتاق نشیمن سبب بزرگ دیده شدن آن می‌شود، ایده‌ای عالی برای دکور کردن محیط سالن نشیمن است و سبب صرفه‌جویی در پرتی فضا می‌شود. با نصب چند آینه تکه‌ای و تزئینی روی ستون یا دیوار‌ها دیگر نیازی به استفاده از گلدان‌ها و کنسول‌های بزرگ نیست و در عین سادگی سالن نشیمن شما شیک و جذاب خواهد شد.

تأثیر آینه در اتاق پذیرایی

اگر می‌خواهید انرژی مهمانان خود را در بدو ورود افزایش دهید و محیط زندگی خود را جذاب و چشمگیر نشان دهید، حتماً به چند آینه یا یک آینه خاص احتیاج دارید. اولین جایی که مهمان شما وارد آن می‌شود سالن پذیرایی است و اگر جلوه خوبی داشته باشد می‌تواند پیام‌‌های گوناگونی همچون ذوق و سلیقه درونی و روحیه شیک و خاص شمارا به او انتقال دهد.

می‌توانید برای دکوراسیون سالن پذیرایی از تکنیک‌های گوناگونی که امروز، ترند هستند استفاده کنید. مثلاً از تکنیک آینه‌کاری روی سقف استفاده کنید و یا اینکه یکی از دیوارهای سالن را آینه‌کاری کنید. در ضمن استفاده از نور مخفی زیر آینه‌ها نیز می‌تواند ایده‌ای عالی برای افزایش جذابیت و گیرایی محیط باشد.

جالب است بدانید که استفاده از ترکیب نور و آینه سبب می‌شود که انرژی و هیجان حاضرین افزایش پیدا کند، در نتیجه شعف و گرمی خوبی به جمع شما می‌بخشد. بنابراین با توجه به روحیه خود می‌توانید از آینه‌ها جهت افزایش انرژی و یا جهت ایجاد فضایی مینیمال و آرام استفاده کنید.

ترکیب آینه‌ها و شومینه

اگر بخواهید محیط منزل خود را لاکچری و زیبا جلوه دهید و شومینه بلااستفاده خود را به مرکز توجه تبدیل کنید، توصیه می‌کنیم از آینه‌ها برای تزئین این بخش از خانه خود استفاده کنید. شومینه معمولاً جنبه دکوراسیون دارد و اگر بتوان آن را با چند مجسمه یا آینه تزئین کرد جذابیتش بیشتر شده و جذابیت فضا چند برابر خواهد شد.

همان‌طور که گفتیم شما می‌توانید از آینه‌ها و تأثیرات مثبتشان در دکوراسیون سود ببرید و کافیست نحوه استفاده از آن‌ها را بدانید و چگونگی جایگذاری آن‌ها را بیاموزید.

 برای تهیه انواع آینه‌های دکوراتیو پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر نیز دیدن کنید و محصولات دکوراتیو و یا پایه کار جهت ساخت محصولات تزئینی را از این فروشگاه با منصفانه‌ترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی