مقایسه انواع چرم‌های موجود در بازار

مقایسه انواع چرم‌های موجود در بازار

اگر برای خرید چرم طبیعی و مصنوعی جهت ساخت محصولات دست دوز وسواس نداشتید و به‌تازگی متوجه کاهش سطح کیفیت کارتان شده‌اید، بنابراین بهتر است درباره انواع چرم اطلاعات خود را افزایش دهید. در پاشا لیزر به شما می‌گوییم که چگونه انواع چرم را بشناسید و پس از مقایسه درست دست به خرید بزنید.

مقایسه انواع چرم‌های موجود در بازار به چه کارتان می‌آید؟ مسلماً کسب‌وکار شما گره‌ای کور با محصولات چرمی خورده باشد، مقایسه انواع چرم‌های موجود در بازار نیز برایتان ضروری می‌شود. باید روش مقایسه انواع چرم‌های موجود در بازار را بیاموزید تا هنگام خرید بر اساس آنچه می‌خواهید تولید کنید، خرید را انجام دهید.

مقایسه انواع چرم‌های موجود در بازار

اگر درزمینهٔ تولید کیف و کفش فعالیت دارید لازم است مقاله مقایسه انواع چرم‌های موجود در بازار را به‌خوبی مطالعه کنید. چرم‌ها به لحاظ کیفیت، دوام، تنفس پذیری، طرح، رنگ و سبکی و در ضمن مصنوعی و طبیعی بودن با یکدیگر فرق دارند. پس با در کنار هم قرار دادن این ویژگی‌ها نمی‌توان گفت که همه چرم‌ها نتیجه‌ای یکسان در تولید محصول چرمی خواهند داشت.

مقایسه چرم‌ها طبق روش تولید

چرم‌ها به دو دسته مصنوعی و طبیعی تقسیم می‌شوند که در ادامه بیشتر درباره هریک و انواع چرم مصنوعی و طبیعی توضیح می‌دهیم:

مقایسه انواع چرم
انواع چرم موجود در بازار

چرم طبیعی

چرم طبیعی همان‌طور که از نامش پیداست منشأ طبیعی دارد و از پوست جانوران مختلف تهیه می‌شود. چرم طبیعی یا پوست حیوان را در دباغی آماده‌سازی کرده و از چرم آن در تولید لباس، کیف و کفش شاید مصارفی که تابه‌حال ندیده و نه شنیده‌ایم استفاده می‌کنند. از پوست حیواناتی همچون کروکدیل، گاو، گوسفند، مارمولک، مار و شترمرغ برای تولید چرم طبیعی استفاده می‌کنند.

چرم‌های طبیعی از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردارند و جالب است بدانید که برخی از انواع چرم مثل چرم گوسفندی و چرم شترمرغ جنبه درمانی نیز پیدا می‌کنند. چرم‌های طبیعی بر اساس کیفیت پوست و تولید به انواع مختلف طبقه‌بندی می‌شوند. استحکام و نرمی دو مشخصه‌ای است که چرم‌های طبیعی را به سه دسته متفاوت تقسیم می‌کنند. در ادامه بیشتر در مورد هریک توضیح خواهیم داد.

چرم سبک

  • چرم‌های سبک غالباً از پوست حیوانات گوناگون همچون بزغاله، بز و گوسفند تهیه می‌شوند.
  • چرم‌های سبک در مقایسه با انواع نیمه سنگین و سنگین از ضخامت بسیار کمتری برخوردار هستند.
  • چرم‌های سبک همان‌طور که از نامشان پیداست ذاتاً سبک و راحت هستند بنابراین از آن برای تولید محصولاتی که باید وزن کمی داشته باشند استفاده می‌کنند.
  • با استفاده از چرم‌های سبک می‌توان لباس، دستکش و کلاه تهیه کرد.
  • چرم‌های سبک نسبت به دیگر انواع چرم طبیعی مقاومت پایین‌تری دارند و در برابر سایش و ضربات اجسام بسیار حساس هستند.
  • مراقبت‌ از چرم‌های سبک خیلی آسان نیست و لازم است در نگهداری از آن‌ها دقت لازم را به خرج دهید.

چرم نیمه سنگین

  • چرم نیمه سنگین بین انواع چرم طبیعی از خصوصیات ویژه‌ای برخوردار است.
  • این محصول از پوست شترمرغ و کروکدیل تهیه می‌شود.
  • قیمت و ارزش این نوع چرم از دیگر انواع چرم طبیعی بیشتر است.
  • چرم طبیعی نیمه سنگین بیشتر در تولید کالاهای لوکس مورداستفاده قرار  می‌گیرد و به دلیل کیفیت فوق‌العاده‌اش خیلی کمیاب است.

چرم سنگین

  • با کیفیت‌ترین نوع چرم طبیعی، چرم سنگین است.
  • چرم سنگین از پوست گوساله، شتر و گاو تهیه می‌شود و فوق‌العاده با دوام است.
  • جالب است بدانید که هرچه از عمر محصول تهیه‌شده از چرم سنگین بگذرد زیباتر می‌شود.
  • معمولاً از چرم سنگین برای تولید کیف و کفش استفاده می‌کنند چراکه کیف و کفش ازجمله محصولاتی هستند که زیاد در معرض آسیب قرار می‌گیرند.
  • بنابراین برای تولید محصول چرمی که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم زیبا باشد و زیبا بماند چرم طبیعی سنگین بهترین گزینه خواهد بود.

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی در گذشته چندان مشتری نداشت اما باید افزایش قیمت و ارزش انواع چرم طبیعی این محصول توانست در بازار و تولیدات گوناگون جایگاه خوبی برای خود به دست بیاورد. امروز تنوع بالایی از چرم‌های مصنوعی در بازار وجود دارد. چرم‌های مصنوعی کیفیت خیلی بالایی ندارند اما به دلیل قیمت پایین و ظاهر زیبا کاربردی و مقرون‌به‌صرفه هستند.

مقایسه چرم‌ها طبق ظاهر

چرم‌های مصنوعی را با عنوان چرم وگان و چرم گیاهی نیز معرفی می‌کنند. خوب است بدانید که از این انواع چرم مصنوعی شما می‌توانید برای تولید کیف و کفش، صندلی و پالتو استفاده کنید. بنابراین محصول نیز در صنایع مختلف کاربرد خاص خود را دارد.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم چرم‌های طبیعی را ابتدا بر اساس وزن و نوع و ضخامت طبقه‌بندی می‌کنند. اما چرم‌های طبیعی به لحاظ شکل نیز طبقه‌بندی می‌شوند. مقایسه انواع چرم‌های موجود در بازار به دلیل اینکه به لحاظ ظاهری نیز تنوع زیادی دارند برای مبتدیان خیلی راحت نیست. قصد داریم کاربردی‌ترین‌ها و مهم‌ترین آن را به شما معرفی کنیم و خصوصیاتشان را بگوییم.

چرم ورنی

چرم ورنی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین و محبوب‌ترین انواع چرم طبیعی بشمار می‌رود. چرم ورنی از پوست گوساله و گاو تهیه می‌شود. بعد از یک ماده لعابی لاکی استفاده می‌کنند و سطح آن را براق می‌کنند. از چرم ورنی به‌عنوان چرم براق نیز یاد می‌شود. این محصول چرم طبیعی در صنعت تولید کیف و کفش محبوبیت زیادی دارد و خیلی از تولیدات ورنی فوق‌العاده گران‌قیمت هستند. معمولاً از این چرم کمربند و کفش مردانه و کیف و کفش زنانه تولید می‌شود.

چرم طبیعی ابرو بادی

چرم طبیعی ابروبادی همان‌طور که از نامش پیداست، طرحی مانند ابر و باد دارد. از این نوع چرم طبیعی با عنوان چرم افکت نیز یاد می‌کنند.

چرم بروشاو

شاید شما هر چرم براقی را که در بازار ببینید تصور کنید ورنی است اما نوعی از چرم وجود دارد که نیمه ورنی محسوب می‌شود. چرم بروشاو همان محصولیست که چرم نیمه ورنی شناخته می‌شود. سطح این محصول براق است. از چرم بروشاو معمولاً برای تولید پوشاک و کفش رسمی استفاده می‌کنند.

چرم اشبالت

چرم اشبالت را از لایه میانی پوست حیوان تهیه می‌کنند. برای تهیه چرم اشبالت معمولاً از پوست بز، گاو و گوسفند استفاده می‌شود. ضخامت و مقاومت این محصول بسیار بالاست. در مقایسه با چرم نبوک این محصول کمی ضعیف‌تر است. سطح آن پرزدار است.

چرم شبرو یا الگانت

شاید هنگام خرید کردن شنیده باشید که فروشنده می‌گوید این محصول از چرم الگانت تولید شده و شما از خود بپرسید منظورش چیست؟ الگانت ازجمله با کیفیت‌ترین چرم‌های طبیعی محسوب می‌شود. چرم الگانت از سطحی‌ترین لایه پوست گاو و بز یعنی Top grain تهیه می‌شود.

چرم الگانت نوعی محصول لوکس بشمار می‌رود و چون مقاومت بالایی دارد از آن برای تولید کیف دست دوز استفاده می‌کنند. باوجود مقاومت بالا این محصول فوق‌العاده لطیف است و براقیت خوشایندی دارد. به چرم الگانت چرم شبرو نیز گفته می‌شود.

چرم شرانک

چرم شرانک را در بازار می‌توانید با نام فلوتر نیز پیدا کنید. بین انواع چرمی که در بازار به فروش می‌رسند این محصول از لطافت بیشتری برخوردار است. شرانک ازجمله چرم‌های طبیعی ضخیم است و در برابر آسیب‌های احتمالی از مقاومت خوبی برخوردار است. این چرم را از پوست گاو تهیه می‌کنند.

به دلیل مقاومت بالایی که دارد از آن غالباً در تولید کیف و کفش و کمربند استفاده می‌کنند. البته ممکن است این محصول در صنایع‌دستی خاص مثل تهیه مبل و زین و افسار لوکس حیوانات نیز کاربرد داشته باشد.

چرم نبوک

چرم نبوک یکی از زیباترین انواع چرم طبیعی بشمار می‌رود. این محصول از خارجی‌ترین لایه پوست حیوان تهیه می‌شود. مقاومت و سختی آن فوق‌العاده است. محصولات ساخته شده از چرم نبوک در برابر آسیب و ضربات مقاومت خوبی دارند و به‌راحتی دچار خراش نمی‌شوند. این محصول نسبت به اشبالت از استحکام بیشتری برخوردار است. از چرم نبوک در تولید کمربند، کیف و کفش استفاده می‌کنند.

جیر

جیر پایین‌ترین لایه پوست حیوان محسوب می‌شود. سطح آن حاوی پرزهای کوتاه و نرم است و خیلی مقاوم نیست. بسیار لطیف و نرم است و حالتی مخملی دارد. بنا بر سلیقه و کاربرد از آن در تولید کیف و کفش و لباس استفاده می‌کنند.

چرم چاپی

چرم چاپی یکی از محصولات جدید دنیای چرم‌ها محسوب می‌شود. با استفاده از این محصول می‌توان خیلی راحت روی چرم مصنوعی و چرم طبیعی طرح ایجاد کرد. تنوع تصویری در این محصول فوق‌العاده بالاست.

چرم کوروکو

این چرم طرح‌های بخصوصی را شامل می‌شود، مثلاً برخی از آن‌ها طرح مار دارند و برخی طرح کروکدیل. این طرح‌ها واقعی نیستند و روی چرم ایجاد می‌شوند. از این محصول می‌توان در تولید کیف و کفش و لباس استفاده کرد.

پاشا لیزر می‌تواند راهنما و تأمین‌کننده مواد پایه کار و ابزار کسب‌وکار خانگی شما باشد. این مجموعه علاوه بر فعالیت تخصصی درزمینهٔ تولید انواع پایه کار چوبی لیزری درزمینهٔ تأمین و فروش انواع چرم و ابزارهای کار با چرم نیز فعالیت دارد. شما می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر محصولات چرمی و سایز ابزار و مواد پایه کار کسب‌وکار خانگی خود را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی