راه‌اندازی کارگاه خانگی

راه‌اندازی کارگاه خانگی

اگر کسب‌وکار بیرون از خانه برای شما سود کافی ندارد و یا اینکه شغل فعلی خود را دوست ندارید، شاید بهتر باشد به فکر راه‌اندازی کارگاه خانگی باشید. شما تنها با راه‌اندازی کارگاه کوچک خانگی می‌توانید به درآمدی که همیشه در رویا داشتید برسید. اما کلید داشتن یک کسب‌وکار خانگی موفق چگونه شروع کردن آن است. در این مقاله در مورد راه‌اندازی کارگاه خانگی صحبت خواهیم کرد.

کارگاه خانگی خود را راه‌اندازی کنید

با توجه به درصد بالای بیکار و کمبود شغل در جامعه امروز بسیاری از زنان و مردان به سمت جریان خویش‌فرمایی سوق پیدا می‌کنند. خوداشتغالی یکی از روش‌ها و راه در روهای موثر عصر حاضر برای این است، که حلقه بیکاری کوچک‌تر شده و در مقابل افراد به درآمد کافی و رضایت‌بخش دست پیدا کنند.

راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی امروز یک کار خیلی دشوار نیست، چراکه تعدد و تنوع کسب‌وکارهای خانگی بسیار بالاست. مشاغلی همچون ساعت‌سازی، تولید محصولات چوبی و دست‌ساز، تولید محصولات ساخته‌شده از رزین اپوکسی، شمع‌سازی و تولید زیورآلات چوبی و رزینی از جمله کسب‌وکارهایی هستند، که تنها نیاز به راه‌اندازی کارگاه کوچک خانگی دارند.

راه‌اندازی کارگاه بدون نیاز به ابزار و تجهیزات خیلی بزرگ، پیشرفته و گران‌قیمت نیز امکان‌پذیر است. تنها کافیست با توجه به استعدادی که دارید اقدام به آماده‌سازی کارگاه و شغل موردنظرتان کنید. در این بخش از پاشا لیزر نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم، که در راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی حسابی بدردتان می‌خورند. اگر سوال شما هم این است که چگونه کارگاه خود را راه‌اندازی کنیم؟ پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

فضای کارتان را انتخاب کنید

قطعاً بعدازاینکه به اندازه کافی درمورد علائق و استعداد خود فکر کردید، تصمیم گرفتید خوداشتغالی را شروع کنید! بعدازاین تصمیم‌گیری اولین کاری که باید انجام دهید فراهم کردن یک فضا برای راه‌اندازی کارگاه خانگی است. درواقع نکته اصلی این است که تعیین کنید چه میزان فضا برای کارگاه خود در نظر خواهید گرفت.

اگر یک اتاق بلااستفاده با فضایی نسبتاً بزرگ دارید از همینجا شروع کنید. برای کسب‌وکارهای خیلی جمع‌وجور مانند ساخت زیورآلات کوچک یا اکسسوری رزینی شما نیاز به یک کارگاه خیلی بزرگ یا یک گاراژ ندارید. اما اگر قرار است کسب‌وکار بزرگی مثل کار با چوب راه‌اندازی کنید طبیعتاً فضای کارگاهی باید دور از محیط خانه باشد و متراژ نسبتاً مناسبی نیز داشته باشد.

در محیط کارگاهی که در نظر گرفتید، جز محل و فضای قرار دادن ابزار و تجهیزات باید به فضای ذخیره‌سازی و نگهداری از آن‌ها هم فکر کنید. چراکه یک کارگاه شلوغ و درهم‌ریخته به‌زودی شمارا از کار کردن پشیمان می‌کند. فضاهای ذخیره‌سازی دیواری از گزینه‌های ایده‌آل برای مدیریت بهینه فضای کارگاه بشمار می‌روند.

تجهیزات پایه کار را خریداری کنید

برای اینکه خویش‌فرمایی را شروع کنید و رئیس خودتان باشید، لازم است اول ابزار کار تهیه کنید. برحسب شغلی که انتخاب کردید، تجهیزات پایه را خریداری کنید. به‌عنوان‌مثال اگر قرار است محصولات رزینی تولید کنید جز تجهیزات پایه مثل میز، صندلی و شلف برای نگهداری محصولات به ابزار کوچک‌تری مثل کاردک، سشوار، شعله افکن، کاور پلاستیکی، قالب و ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و البته تجهیزات ایمنی مثل دستکش و ماسک احتیاج دارید.

تجهیزات و مواد اولیه را ساماندهی کنید

برای اینکه از راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی‌تان نهایت لذت را ببرید، همیشه باید همه چیز مرتب باشد. ابزارهایتان را سازماندهی کنید و از ابتدای کار برای هر یک، محل نگهداری تعیین کنید. در ادامه خواهید دید که این روش مدیریت ابزارها چه تاثیری در مدیریت زمان، طول عمر ابزار و افزایش کیفیت کار شما خواهد داشت.

به‌جز کمد و دیوارکوب‌های نگهداری از ابزار ریز، حتماً کمدی برای نگهداری از ابزاری که نباید در مقابل نور و رطوبت بمانند تهیه کنید. به‌عنوان‌مثال اگر کسب‌وکار شما در ارتباط با رزین است، حتماً باید برای نگهداری از قالب‌ها، رزین و هاردنر محیطی دور از سرما و دور از گرما داشته باشید. ضمن اینکه چنین کسب‌وکارهایی به محیط کارگاهی با تهویه مناسب نیز نیازمند هستند.

چند وسیله حمل تهیه کنید

این مورد بیشتر برای کسانی است که کسب‌وکارشان با ابزار سنگین نیز در ارتباط است. اما به‌طورکلی تمام کسب‌وکارهای خانگی و کارگاهی باید وسیله‌ای برای حمل ابزار و مواد داشته باشند. مثلاً اگر کسب‌وکارتان مرتبط با محصولات چوبی است، طبیعتاً به یک میز حمل مواد اولیه و محصولات برای مواقعی که وزن بالایی را باید حمل کنید نیاز دارید.

دما و تهویه مناسب کارگاه شما

این مورد نیز بستگی به نوع کارتان دارد. اگر کسب‌وکارتان تولید محصولات چوبی است، باید هوا به خوبی و کافی در کارگاه جریان داشته باشد. اگر با رزین کار می‌کنید باید همیشه یک دستگاه تهویه در دسترس باشد، چراکه چنین کاری در تماس مستقیم با بخارات سمی است.

روشنایی کافی کارگاه را فراهم کنید

ازآنجایی‌که مشخص نیست شما کدام بخش از خانه و حیاط را برای راه‌اندازی کسب‌وکار و خوداشتغالی انتخاب می‌کنید، بنابراین خودتان باید دست بکار شوید و نور کافی فضای کارتان را تامین کنید. به این دقت کنید که در منزل و کارگاه خودتان کار می‌کنید بنابراین دیگر محدودیت کار در شب و روز ندارید. پس لازم است نور کارگاه به صورتی باشد که هم در روز و هم در ساعات شب به شما امکان کار کردن با حداکثر دقت را بدهد.

چند نکته برای کسانی که شغل خانگی را انتخاب نکردند

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم برای افرادی کاربردی خواهد بود، که به تمام جوانب شغل موردنظرشان فکر کردند، درباره آن تحقیق داشتند و تنها درباره چگونگی راه‌اندازی کارگاه خانگی نیاز به راهنمایی داشتند. اما اگر هنوز شغل خانگی را انتخاب نکردید، به نکات زیر دقت کنید:

استعداد و توان خود را در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین نکات درزمینهٔ راه‌اندازی کارگاه کوچک یا بزرگ خانگی این است، که شما ابتدا متوجه شوید در کدام زمینه کاری استعداد بیشتری دارید. علائق اهمیت زیادی دارند، اما آنچه موفقیت شمارا تضمین می‌کند توانایی انجام کار و استعداد است. پس بیش از علاقه به استعداد توجه کنید و درباره مهارتی که دارید و نیاز بازار به آن خوب مطالعه و تحقیق کنید.

چند کار را باهم مقایسه کنید

قرار نیست به اولین استعداد و تصمیم کاری خود پاسخ مثبت دهید و همان را شروع کنید. باید چند شغل خانگی را به لحاظ نیاز بازار، توانایی خودتان در انجام آن‌ها، درآمد، هزینه و نیازهای شروع کار مقایسه کنید. مثلاً کسب‌وکارهایی خانگی همچون ساعت‌سازی که امروز مواد اولیه ساخت آن‌ها به‌صورت آماده موجود است، به‌مراتب از ساخت محصولات رزینی آسان‌تر است و به کسانی که نمی‌توانند برای آموزش هزینه کنند، توصیه می‌شود.

پایش بازار کسب‌وکارتان

علاوه‌بر اینکه باید بدانیم چگونه کارگاه خود را راه‌اندازی کنیم، لازم است درمورد چگونگی رسیدن به درآمد در یک شغل خانگی خاص نیز تحقیق کنیم. اگر راه‌های بازاریابی را یاد بگیرید می‌توانید بیش از رقبا محصول بفروشید. با افزایش فروش می‌توانید هزینه ساخت محصولات را تامین کنید، هزینه تهیه محصولات بعدی را کسب کنید و در ضمن سودی هم برای خود به دست آورید. البته نکات بازاریابی هر شغل خانگی به شما کمک می‌کند که چگونه بیش از رقبای خود شناخته شوید و رضایت مشتریان را جلب کنید. یکی از کلیدهای بازاریابی و بقا در بازار یک محصول این است که بروز باشید و برحسب تقاضای بازار محصولات جدید و مشتری‌پسند عرضه کنید.

مدیریت حساب داشته باشید

تنها راه‌اندازی کارگاه خانگی کافی نیست. بدون داشتن مهارت مدیریت حساب ممکن است دچار ضرر و زیان شوید. همیشه به امور حسابداری شغلتان رسیدگی کنید. این روند درزمینهٔ‌های مختلفی برایتان سودمند خواهد بود.

شروع کسب‌وکار خانگی با پاشا لیزر

شما برای اینکه کسب‌وکار خانگی‌تان را شروع کنید، نیاز به یک تامین کننده ابزار و مواد اولیه معتبر هم دارید. فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر می‌تواند مرجع مورد اعتماد شما برای خرید تمام ابزار و مواد اولیه کسب‌وکار خانگی باشد. این فروشگاه می‌تواند نیاز بسیاری از مشاغل خانگی کوچک و بزرگ درزمینهٔ‌های متنوع همچون ساخت محصولات رزینی، پلی‌استر و چوبی را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی