انواع رنگ و محصول مناسب رنگ‌آمیزی در تکنیک رزین اپوکسی

اگر به کسب‌وکارهای هنری علاقه دارید و دوست دارید با استفاده از رزین اپوکسی شغل خانگی یا کارگاهی را شروع کنید، حتماً به مواد جانبی نیز احتیاج دارید. در هر مرحله از کسب‌وکار هنری‌تان فروشگاه پاشا لیزر در کنار شما خواهد بود. به‌صورت کلی برای اجرای تکنیک رزین اپوکسی به پایه کار چوبی لیزری یا چوب طبیعی و رنگ رزین اپوکسی نیاز دارید. پایه چوبی لیزری به‌مراتب از چوب طبیعی بهتر خواهد بود.

  • محصولات چوبی لیزری سطوح کاملاً صاف و صیقل‌خورده دارند و احتیاجی به سمباده کشیدن آن‌ها نیست.
  • پایه کار چوبی لیزری تنوع طرح و اندازه بالایی دارند.
  • از پایه کار چوبی لیزری می‌توانید برای ساخت تابلو رزین اپوکسی، میز سرو رزین اپوکسی و حتی ساخت زیورآلات بر پایه رزین اپوکسی استفاده کنید.

محصولات چوبی لیزری خام را می‌توانید از پاشا لیزر به‌صورت عمده و تک در ابعاد، اشکال و طرح‌های متفاوت خریداری نمایید.

رنگ خمیری رزین اپوکسی:

همان‌طور که گفتیم برای ساختن محصولات دکوراتیو و مصرفی منزل بر پایه رزین اپوکسی به چوب و رنگ نیز علاوه بر رزین و هاردنر نیاز دارید. رزین اپوکسی در حالت عادی شفاف و بی‌رنگ است. دقت کنید که رزین مورد استفاده برای کار روی چوب میزان شفافیت بیشتری نسبت به رزین اپوکسی مناسب کف‌پوش دارد.

برای اینکه بتوانید با رزین اپوکسی روی چوب طرح‌ها و آثار زیباتری خلق کنید باید رنگ خمیری داشته باشید. با استفاده از رنگ خمیری و افزودن آن به رزین اپوکسی می‌توانید طیف رنگ بسیار متنوعی را به دست بیاورید که به جذابیت و ارزش کارتان می‌افزاید.

ویژگی‌های رنگ‌های خمیری رزین اپوکسی:

  • رنگ خمیری در مقایسه با رنگ‌های دیگری که ممکن است استفاده کرده باشید سطح اشباع بالایی دارد.
  • این رنگ از پیگمنت‌های رنگی اپوکسی در اندازه‌ها و ذرات بسیار ریزتر به دست می‌آید.
  • چون این رنگ پیگمنت‌های بسیاری کوچکی دارد ظاهری خمیری پیدا کرده است.
  • سطح رنگ دهی بالایی دارد و حتی امروز از آن در دستگاه‌های کامپیوتری رنگ‌سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • قابلیت ترکیب‌پذیری دارد و می‌توانید چند رنگ خمیری را باهم ترکیب و رنگ جدیدی به دست آورید.

طیف رنگی رنگ خمیری:

به‌صورت کلی رنگ‌های خمیری در طیف رنگی بالایی در بازار موجود نیستند اما شما می‌توانید تنها با چند رنگ اصلی آن بیشمار رنگ‌های دیگر را بسازید و در تکنیک رزین اپوکسی بکار ببرید:

  • رنگ خمیری سفید.
  • رنگ خمیری مشکی.
  • رنگ خمیری سبز.
  • رنگ خمیری زرد.
  • رنگ خمیری آبی.
  • رنگ خمیری قرمز.

رنگ‌های خمیری رزین اپوکسی یکی از محصولات پاشا لیزر است که در تنوع رنگی و کیفیت عالی در فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر قابل سفارش و خرید هستند.

رنگ پودری مخصوص رزین اپوکسی:

دیگر محصول رنگی که می‌تواند در ساخت محصولات رزینی برایتان حسابی کاربردی باشد، بعد از رنگ خمیری، رنگ پودری است. رنگ پودری درواقع یک نوع رنگ طبیعی هم بشمار می‌رود. رنگ پودری رزین اپوکسی از آسیاب سنگ‌های معدنی به دست می‌آیند. پس از ترکیب چند پودر رنگی یک رنگ پودری میکرونیزه جدید به دست می‌آید.

منظور از میکرونیزه:

بافت رنگ‌های پودری بسیار ریزدانه است، چراکه ذرات رنگ پودری پس از آسیاب به‌اندازه چند میکرون در می‌آید. به این فرآیند ریز و خرد کردن سنگ‌های معدنی رنگی میکرونیزه می‌گویند.

انواع رنگ پودری رزین اپوکسی:

رنگ‌های پودری همگی در یک سایز و نوع نیستند و انواع متفاوتی دارند و شما می‌توانید در ساخت محصولات متفاوتی از هر یک استفاده نمایید:

  • پیگمنت‌های معمولی: این نوع رنگ پودری میکرونیزه نشده است، بنابراین بافت یکسانی ندارد.
  • پیگمنت پودری شبتاب: یکی از انواع جذاب میان رنگ‌های پودری این محصول است. شما می‌توانید محصول بر پایه رنگ پودری بر پایه پیگمنت پودری شبتاب را شارژ کنید. 8 تا 12 ساعت محصول را در مقابل نور مستقیم نور قرار دهید تا شارژ شود. سپس از آن در تاریکی برای تاباندن نور استفاده کنید.
  • پیگمنت پودری شبرنگ: این نوع از پیگمنت نیز خاصیت شب رنگی دارد، در صورت دریافت نور در روز شب‌های سطوح حاوی پیگمنت پودری شبرنگ می‌درخشند و به محصول نهایی شما جذابیت فوق‌العاده می‌بخشند.

یک محصول رزین اپوکسی بر پایه رنگ پودری با پیگمنت شب‌تاب:

یکی از محصولات با تنوع بالا و بسیار کاربردی که همه در منزل خود دارند چراغ‌های کوچک شب‌تاب است. معمولاً این چراغ‌ها با لامپ و باتری و یا انرژی برق کارایی دارند اما اگر محصول چراغ‌خواب را با چوب و رزین اپوکسی بر پایه رنگ پودری بسازید می‌توانید در تاریکی منبع نور داشته باشید، بدون استفاده از چراغ‌های لامپی.

رنگ جوهری مخصوص رزین اپوکسی:

رنگ جوهری یکی دیگر از پایه‌های رنگی است که می‌توانید در تکنیک رزین اپوکسی مورد استفاده قرار دهید. این محصول ترکیب رنگی فوق‌العاده دارد. کاملاً شفاف است و مخصوص کار با رزین هستند. پس از ترکیب با رزین شفافیت رزین را کم نمی‌کند. قابلیت ترکیب دارد، شما می‌توانید تنها با داشتن چند رنگ اصلی آن پیش از ترکیب با رزین چند رنگ را ترکیب کنید و به رنگ دلخواه خود برسید.

از اکلیل برای افزایش جذابیت محصولات چوبی رزینی استفاده کنید:

  • یکی از مواد خامی که در ساخت انواع دکوراتیو و محصولات مصرفی می‌تواند به شما در تولید محصولات خلاقانه و زیبا کمک کند، اکلیل است.
  • اکلیل درخشندگی بالایی دارد و پس از مصرف در تکنیک رزین به کارتان جلوه بیشتری می‌بخشد.
  • این محصول رنگ ثابت است و پس از ترکیب در رزین رنگ خود را از دست نمی‌دهد و یا آسیبی به شفافیت رزین وارد نمی‌کند.

چگونه از اکلیل در تکنیک رزین اپوکسی استفاده کنیم؟

تنها با رعایت چند نکته شما می‌توانید از اکلیل که یک ماده ساده به نظر می‌رسد استفاده خارق‌العاده داشته باشید. پیشنهاد این است که اکلیل را روی سطح چوبی استفاده کنید و سپس سطح کار را با رزین اپوکسی پر کنید. با اینکار علاوه بر فیکس کردن اکلیل روی سطح چوب یا هر سطح کار دیگر، درخشش آن ‌نیز بیشتر می‌شود.

اکلیل در رزین ذوب می‌شود و یا تغییر حالت می‌دهد؟

اصلاً در این مورد نگران نباشید، چراکه اکلیل کاملاً در برابر هاردنر و رزین مقاومت دارد. بنابراین اگر بخواهید محصولات دکوراتیو مانند تابلو یا دیوار کوب و زیورآلات بسازید، اکلیل یک ماده کاملاً کاربردی در کسب‌وکار شما خواهد بود.

از چه نوع اکلیلی در رزین اپوکسی استفاده کنیم؟

اکلیل‌ها در سایز‌های متفاوت تولید می‌شوند. بنابراین شما باید بسته به ابعاد کار خود و میزان درخششی که انتظار دارید نوع اکلیل را انتخاب نمایید. دقت کنید محصول اکلیلی را خریداری کنید که سازگار با هاردنر و رزین است. انواع اکلیل مقاوم در برابر رزین اپوکسی را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی