نحوه استفاده از آینه در دکوراسیون

نحوه استفاده از آینه در دکوراسیون

استفاده از آینه‌ها در منزل و دکوراسیون داخلی روشی برای افزایش زیبایی و جذابیت فضای داخلیست. برای طراحی داخلی منزل خود می‌توانید از آینه در اشکال و ابعاد گوناگون استفاده کنید و یک تغییر اساسی در فضایی که مدنظرتان است ایجاد کنید. شما می‌توانید از سالن پذیرایی تا سرویس بهداشتی و راهروی ورودی را با انواع آینه‌ها تزئین کنید.

درواقع آینه‌ها یکی از لوازم دکوراسیونی هستند که در هر نقطه‌ای از خانه باشند می‌توانند جذابیت و گیرایی آن را افزایش دهند. البته امروز طراحان داخلی از آینه‌ها در دکوراسیون فضای اداری هم بهره می‌برند و فضاهای زیبایی هم ایجاد می‌کنند. کافیست نحوه استفاده از آینه در دکوراسیون را یاد بگیرید تا دیگر ایجاد تنوع در محیط زندگی و کار را بر اساس سلیقه و ابتکار خودتان انجام دهید.

در این بخش در پاشا لیزر به موضوع نحوه استفاده از آینه در دکوراسیون می‌پردازیم. در ضمن خوب است بدانید که پاشا لیزر تولیدکننده و عرضه کنند بزرگ انواع محصولات پایه کار خام و آماده به مصرف دکوراتیو نظیر آینه دکوراتیو نیز هست و می‌توانید خرید خود را از این فروشگاه اینترنتی انجام دهید.

ایجاد عمق در فضا

این یکی از ارکان اساسی در به‌کارگیری آینه‌ها در دکوراسیون منزل و محیط کار است. مثلاً اگر می‌خواهید به سالن پذیرایی خود بزرگی ببخشید، باید یک آینه بزرگ انتخاب کنید و آن را در جایی درست نصب کنید. این آینه می‌تواند در چشم بیننده خطا ایجاد کند، به فضای داخلی عمق بدهد و سبب بزرگ دیده شدن آن شود.

آینه‌های بزرگ نور و درخشش فضا موردنظرتان را افزایش می‌دهند. این موضوع را بیشتر باید در مورد دکور کردن منازل کوچک در نظر داشت. چون می‌توانیم با افزودن چند آینه بزرگنمایی ایجاد کنیم و دیگر نیاز نیست که شکل خانه را تغییر دهید یا یک دیوار را از بین ببرید. اگر قرار است فقط به‌عنوان دکور از آن استفاده کنید نیاز نیست به جنبه کارکردش فکر کنید.

اگر می‌خواهید آینه شما علاوه بر جنبه تزئینی و دکوراتیو قابل‌استفاده باشد حتماً هنگام خرید و نصب به این مسئله دقت کنید. آینه‌های دکوراتیو را می‌توانید در هر ابعادی با قاب‌های رنگی، فلزی یا تزئینات کهنه‌کاری تهیه و نصب کنید.

منظره بیرون را ببینید

اگر در اتاقتان یک پنجره دارید، این فرصت را از دست ندهید. از آینه‌ای بزرگ برای نصب روبروی پنجره استفاده کنید. دقت کنید آینه را دقیقا به شکلی نصب کنید که نمایی از منظره بیرون پنجره به شما نشان دهد و آن منظره زیباترین تصویری باشد که از بیرون دریافت می‌کنید. استفاده از آینه‌ها در اتاقی که بسته هستند آن‌هم از نوع بزرگ، خیلی توصیه نمی‌شود.

آینه شما باید متناسب با قد شما باشد یا اینکه روی دیوار نصب شده باشد و بتوانید خود را به‌خوبی در آن برانداز کنید. اگر هنگام دیدن خود در آینه خم می‌شوید بنابراین ارتفاعش را تغییر دهید یا اینکه آینه دیگری تهیه کنید، چون این آینه احساس ناخوشایندی در شما ایجاد خواهد کرد.

هنگام خرید آینه دقت کنید اگر به دنبال یک آینه قدی هستید، انتخاب شما آینه‌ای باشد که تصویر کاملتان را نشان دهد و نیاز نباشد برای دیدن خود خم شوید. البته می‌توانید با تغییر حالت آینه نیز این مشکل را برطرف کنید. مثلاً آن را روی دیوار نصب کنید و از بالا کمی به جلو مایل شود، تنها یادتان باشد که نگهدارنده آن باید حسابی مقاوم باشد.

از آینه پتینه کاری استفاده کنید

حتماً شما هم عاشق آینه‌های قدیمی هستید که در گذشته روی شومینه‌ها یا میز کنسول قرار می‌دادند و ظاهری عتیقه مانند داشتند. می‌توانید یک آینه ساده متوسط با قاب برجسته خریداری کنید و چهره‌ای قدیمی و رئال به فضای منزل خود ببخشید. اگر یک گلدان یا شمعدان قدیمی نیز در کنارش بگذارید کاملاً در نقطه دید قرار می‌گیرد و جذابیتش را نمی‌توان نادیده گرفت.

از این نوع آینه می‌توان روی میزتحریر، روبروی تخت، روی میز آرایش، روی شومینه و پیانو استفاده کرد. تقریباً محدودیتی در مورد نصب این نوع آینه‌ها وجود ندارد و کاملاً بستگی به سلیقه و ابتکار شما دارد.

استفاده از آینه در ورودی منزل

اگر آینه قدی در ورودی منزل بگذارید درواقع در لحظه ورود به اولین چیزی که چشمتان بیافتد، آینه خواهد بود. استفاده از آینه قدی در بخش ورودی منزل و راهرو خود هم جنبه کارکردی دارد و هم تزئینی. این آینه به جذابیت ورودی منزلتان می‌افزاید و هنگامی‌که مهمان پا به منزلتان می‌گذارد در ابتدا متوجه آن خواهد شد.

اما استفاده از آینه در ورودی مزیت دیگری نیز دارد. متخصصین دکوراسیون و طراحی داخلی بر این باورند که با قرار دادن آینه در بخش ورودی و مواجه شدن با آن حس خوبی به شما منتقل می‌شود و انرژی می‌گیرید، چون می‌توانید چهره و لباس خود را ببینید، خود را مرتب کنید و از دیدن خود لذت ببرید.

مزیت دیگر استفاده از آینه در راهرو و ورودی این است که تنگی راهرو را کاهش می‌دهد. آینه سبب خطای دید می‌شود و بیننده راهرو را بزرگ‌تر از حد معمول مشاهده می‌کند. اگر راهروی شما عرض کمی دارد و نور خوبی دریافت نمی‌کند با استفاده از آینه‌ها می‌توانید نور چراغ راهرو را به دیگر نقاط راهرو بتابانید و تمام مسیر را به یک اندازه روشن کنید. این خود می‌تواند به ‌صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز منجر شود.

دیوار آینه‌ای و فضایی بزرگ

اگر می‌خواهید در منزل خود یک فضای پنجره‌ای ایجاد کنید نیاز به ریختن دیوار نیست، شما می‌توانید با یک دیوار آینه‌ای این مشکل را کاملاً برطرف کنید، چه‌بسا از پنجره زیباتر هم می‌شود. دیوار آینه‌ای به بیرون از منزل هیچ دیدی ندارند اما می‌تواند با انعکاس نور و ایجاد خطا کاری کند که فضای اتاق و نشیمن بزرگ‌تر به نظر برسد و آن را دلباز کند.

نیاز نیست حتماً از یک آینه سرتاسری استفاده کنید، کمی خلاقیت نشان دهید. برای اینکه شباهت بیشتری به پنجره داشته باشد از چند آینه با قاب‌های نازک استفاده کنید، آن‌ها را کنار هم به‌صورت مرتب یا نامرتب در یک قاب فرضی نصب کنید و پنجره‌ای مصنوعی در منزلتان ایجاد کنید.

مزیت دیگر استفاده از دیوار آینه‌ای این است که به فضای اتاق و پذیرایی بعد و عمق می‌بخشد، انگار که بخش دیگری به منزل شما اضافه شده، بنابراین حالت  احساس دلگیری و خفگی را از جمع حاضر دور می‌کند. اگر از آینه‌های عریض و طویل استفاده کنید چنین نتیجه‌ای خواهد داد.

مزیت سومی که دیوار آینه‌ای دارد صرفه‌جویی در هزینه است. چون اتاق‌های کوچک جای کافی برای قرار دادن میز و کمد و دکوراتیو‌های گوناگون ندارند. بنابراین با ایجاد یک دیوار آینه‌ای هم فضای اتاق و سالن را تزئین می‌کنید و هم نیاز به استفاده از محصولات دکوراتیو حجمی برطرف می‌شود.

آینه‌های چند تکه

آینه‌های چند تکه را می‌توانید در هر محیطی استفاده کنید اما باید در نظر بگیرید که می‌خواهید چه احساسی به فضای مدنظرتان منتقل کنید. مثلاً اگر می‌خواهید اتاق‌خواب یا آشپزخانه را با آینه‌های چند تکه تزئین کنید توصیه می‌کنیم انواع شکل را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید در فضاهای عمومی‌تر منزل آینه چند تکه بکار ببرید هرچه شکل ساده‌تری داشته باشند بهتر است.

شما می‌توانید با مشاهده محصولات پایه کار و آماده به مصرف فروشگاه پاشا لیزر صفر تا صد خرید خود را از این فروشگاه با بهترین کیفیت محصول و قیمت منصفانه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی