رنگ‌آمیزی پایه کار چوبی با رنگ روغن

پاشا لیزر تولیدکننده بزرگ پایه کارهای چوبی لیزری متنوع و کاربردی کسب‌وکارهای خانگی و تولیدی‌های عمده در ایران می‌باشد. این مجموعه با ارائه بهترین محصولات پایه کار چوبی موفق شده نظر مشتریان خود را جلب کند. پاشا لیزر برای راحتی و خدمات‌رسانی بهتر و سریع‌تر به مشتریان عزیز خود روش خرید اینترنتی را در پیش گرفته است.

رنگ چوب مناسب

رنگ‌آمیزی چوب مرحله‌ای سرگرم‌کننده و البته جذاب در فرآیند ساخت و پرداخت محصولات دکوراتیو و مصرف چوبی محسوب می‌شود. البته این کار علاوه بر جذابیت پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد. ممکن است به نظر برسد که با تهیه یک رنگ و قلمو می‌توان محصولات چوبی را رنگ‌آمیزی و به مصرف رساند. اما باید در انتخاب رنگ چوب مناسب با پایه کار خود نهایت دقت را به خرج دهید.

تابه‌حال از رنگ روغن برای رنگ‌آمیزی، نقاشی و زیباسازی محصولات چوبی استفاده کردید؟ در این کار مهارت کافی دارید؟ اگر به‌تازگی کسب‌وکار خانگی بر پایه محصولات چوبی را شروع کردید؟ این مطلب را دنبال کنید چراکه در مورد رنگ روغن است:

رنگ روغن چیست؟

رنگ روغن یکی از رنگ‌های محبوب و پراستفاده است که بیشتر، آن را در صنایع فلزی استفاده می‌کنند. تعجب کردید؟ بله این رنگ در صنعت فلز کاربرد فراوانی دارد اما در تهیه محصولات چوبی نیز می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده باشد؛ اگر روش کار با آن را بدانید.

حلال رنگ روغن

حلال این نوع رنگ تینر روغنی است. البته از نفت یا بنزین نیز به‌عنوان حلال رنگ روغن استفاده می‌شود.

رنگ روغن مناسب چوب نیست

بسیاری بر این باورند که با رنگ روغن نمی‌توان چوب را رنگ زد. این درست است و رنگ چوب اصلا برای رنگ‌آمیزی چوب توصیه نمی‌شود، اما حتماً راهی هست که بتوانیم این نشدنی را برطرف کنیم. یکی از آن‌هایی که همین حالا برای تولید بسیاری از محصولات چوبی کاربرد دارد روغن جلاست.

رنگ‌های روغنی همانند رنگ‌های خودرویی تنوع رنگی فوق‌العاده‌ای دارند و تنها کافیست شما دو رنگ را با یکدیگر ترکیب کنید تا به رنگی جدید و زیباتر دست پیدا کنید.

رنگ روغن مواد ارزان قیمت‌تر

اجرای رنگ روغن روی محصولات پایه کار چوبی بسیار راحت‌ است و از طرفی این محصول رنگی قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به دیگر انواع رنگ‌ها دارد. برای اینکه بتوانید این رنگ را از غلظت زیاد خارج کنید ترکیب آن با تینر روغنی را پیشنهاد می‌کنیم.

چگونه رنگ روغن را خشک کنیم؟

خشک کردن رنگ روغن روی پایه کار چوبی خود یک دغدغه است و بسیاری به همین علت از استفاده آن صرف‌نظر می‌کنند. اما اگر از تینر روغنی نتیجه خوبی نگرفتید سراغ بنزین بروید. حل کردن بنزین با رنگ روغن سبب زود خشک شدن آن می‌شود.

بوی بد رنگ روغن

یکی از مشکلات بزرگی که پس از رنگ‌آمیزی سطوح چوبی با رنگ روغن داریم، بوی تند این رنگ است. جالب است بدانید که اگر بنزین را جایگزین تینر روغنی کنید از شر این بو هم خلاص می‌شوید. محصول زود خشک شده و خیلی زود نیز بوی آن از بین می‌رود.

چگونه رنگ روغن را با شاپان ترکیب کنیم؟

  • این یک ترفند عالیست برای اینکه بتوانید رنگ‌های چوبی فوق‌العاده‌ای بسازید. برای ساختن رنگ فندقی کافیست رنگ چوب را با کمی رنگ روغنی قرمز ترکیب کنید، در این صورت به رنگ فندقی بسیار زیبایی می‌رسید.
  • اگر دوست دارید از رنگ شکلاتی برای کاور محصولات چوبی به‌ویژه میز و چهارپایه استفاده کنید، شاپان قهوه‌ای را با رنگ روغنی مشکی ترکیب کنید تا به رنگ شکلاتی یا ونگه برسید.

کاور سطح کار با سیلر

این نکته‌ای است که همیشه برای رنگ‌آمیزی سطح چوبی با رنگ روغن باید به یاد داشته باشید و رعایت کنید:

  • سطح کار را سمباده بزنید و برآمدگی‌ها را برطرف کنید.
  • سطح چوبی را پاک کرده، با قلم‌موی پهن یا مناسب ابعاد کار روی محصول چوبی سیلر بزنید.
  • پس از خشک شدن مجدداً سطح کار را سمباده بزنید.
  • با استفاده از قلم‌موی مناسب رنگ‌آمیزی با رنگ روغنی موردنظر را شروع کنید.

چرا سیلر استفاده کنیم؟

با کشیدن یک لایه سیلر روی سطح کار چوبی، چوب اشباع می‌شود. بنابراین پس از اجرا و رنگ‌آمیزی محصول چوبی با رنگ روغنی دیگر رنگ به چوب جذب نمی‌شود و پزهای ناهموار نیز روی کارتان به وجود نمی‌آید.

شما عزیزان امروز می‌توانید از فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر انواع بیس کار چوبی لیزری، انواع ظروف چوبی طبیعی، انواع رنگ و رزین، تزئینات زیورآلات، موتیف و قالب و بردهای چوبی ساده و روکش‌دار را انتخاب و خریداری نمایید.

برای مشاهده محصولات پاشا لیزر به بخش فروشگاه و محصولات پاشا لیزر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی