آموزش ساخت انواع تابلو چشم نظر

طرح اول تابلو چشم نظر:

در این ویدیو آموزشی در خدمت شما هستیم با آموزش ساخت انواع تابلو چشم نظر

اول بیس چوبی کارمان را با رنگ اکریلیک سفید کاملاً رنگ می‌زنیم. و بعدازاینکه خشک شد، یک مرزی در وسط کار ایجاد می‌کنیم تا حدوداً وسط بیس کارمان مشخص شود. حدود ده گرم رزین مشکی را آماده می‌کنیم و کاملاً هم می‌زنیم تا یکدست بشود. شما می‌توانید از انواع اکلیل‌ها در رزینتان استفاده کنید. طرح اولی ساده است ولی در طرح‌های بعدی که در ادامه ویدیو مشاهده خواهید کرد طرح‌های اکلیلی رو هم خواهید دید.

حتماً توجه داشته باشید که سطح کارتان تراز باشد؛ چون ممکن است خطوط یا طرح‌هایی که روی رزینتان ایجاد می‌کنید با کج بودن سطح کار از بین برود. رزین مشکی را به‌آرامی در وسط کار می‌ریزیم. برای قسمت بیرونی کار، از آبی تیره استفاده می‌کنیم و با یک تکه چوب آن را کامل پخش می‌کنیم تا رزین در همه بخش موردنظر پخش شود. برای قسمت میانی سعی کنید از رنگ آبی روشن استفاده کنید تا جلوه کارتان بیشتر شود. بیس چوبی که استفاده شده 25 سانتی‌متر است و برای آن حدود 70 گرم رزین استفاده شده است. (10 گرم رزین مشکی، 40 گرم رزین آبی روشن و 20 گرم آبی تیره).

بعدازاینکه رزین را پخش کردیم، با یک مشعل حباب‌گیری می‌کنیم و در مرحله بعد، با استفاده از یک خلال‌دندان از سمت مرکز به بیرون و از بیرون به مرکز، خطوطی را روی سطح کار ایجاد می‌کنیم. (بعد از هر بار استفاده از خلال‌دندان، آن را با دستمال‌کاغذی پاک می‌کنیم تا رنگ‌ها با همدیگر قاتى نشوند). بعدازاینکه کاملاً روی سطح کار خطوطی را ایجاد کردیم، با فاصله‌های سه‌دقیقه‌ای، چهار تا پنج بار این کار را تکرار می‌کنیم تا به طرح موردنظرمان برسیم. همین‌طور می‌توانید از باقیمانده رزینی که در ابتدای کار درست کردیم، به‌صورت خطی روی سطح کار بریزیم تا خطوط بیشتری ایجاد بشود.

طرح دوم تابلو چشم نظر:

در ابتدا بیس چوبی خام موردنظرمان را با رنگ اکریلیک سفید رنگ می‌کنیم. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، یک سری مرزهایی را روی سطح کار ایجاد می‌کنیم تا طرحمان را روی مرزها جلو ببریم. برای اینکه دور کار یک حاشیه برجسته داشته باشیم، از خمیر تکسچر استفاده می‌کنیم. بعدازاینکه یک دور کامل خمیر تکسچر را روی دور کار زدیم، با کاردک روی سطح کار می‌کشیم تا اگر برجستگی و ناهمواری وجود داشته باشد از بین برود. با استفاده از یک خلال‌دندان، شیارهایی را در قسمت‌هایی که تکسچر زده‌ایم، ایجاد می‌کنیم.

بعدازاینکه تکسچر کاملاً خشک شد، از چسب ورق طلا استفاده می‌کنیم. دقت داشته باشید که تمام قسمت موردنظر را چسب ورق طلا بزنید؛ چون در غیر این صورت ورق طلا به‌درستی به سطح کار نمی‌چسبد. شما می‌توانید قبل از زدن چسب ورق طلا، روی کارتان یک دور رنگ اکریلیک طلایی بزنید تا اگر بخشی از سطح کار، چسب نخورده باشد، طرحتان همچنان طلایی باقی بماند.

ورق طلا را به‌آرامی و با استفاده از تامپون و یا یک تکه ابر، روی بیس کارمان و لبه‌های کار فیکس می‌کنیم. رزین‌هایی که آماده کردیم را به ترتیب روی سطح کار می‌ریزیم. بعد از رنگ آبی، در مرکز کار رزین مشکی می‌ریزیم. برای شفافیت و کیفیت کار، حباب‌گیری می‌کنیم و با استفاده از یک خلال‌دندان، موج‌هایی را روی سطح کارمان ایجاد می‌کنیم. قسمتی که رزین ریخته شده، حدوداً 35 سانتی‌متر است و تقریباً از 150 گرم رزین استفاده شده است.

می‌توانید در مرکز کار، از سنگ ژئود و یا سنگ نمک استفاده کنید.

 امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی