اهمیت کارتن سازی در رشد کسب‌وکارها

اهمیت کارتن سازی در رشد کسب‌وکارها

کسب‌وکارها در ابعاد کوچک و بزرگ برای پیشرفت امروز وابسته به رعایت اصول و قواعد خاص هستند. یکی از اصول رشد کسب‌وکارها اهمیت دادن به مسئله کارتن سازی و توجه به کیفیت بسته بندی محصولات است. یک بسته بندی خوب محصول را از رطوبت و گرما محافظت می‌کند، جلوی آسیب دیدنش را می‌گیرد و همچنین کیفیت آن را حفظ می‌کند. بنابراین یک کسب‌وکار تنها با استفاده از بسته بندی منحصربه‌فرد می‌تواند قدم بزرگی در جهت توسعه و پیشرفت بردارد.

کارتن سازی تقریباً با تمامی واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک در ارتباط است و بدون کمک آن فعالیت‌های تجاری در سطح داخلی و خارجی دچار اُفت شدید می‌شوند. در این بخش به اهمیت کارتن سازی در رشد کسب‌وکارها اشاره می‌کنیم.

اهمیت کارتن سازی در توسعه صادرات

صادرات بخشی از فعالیت واحدهای تولیدی بزرگ است و شرکت‌های کارتن‌سازی نیز همگام با آن‌ها جهت توسعه تجارت در حال فعالیت هستند.

توزیع کالاهای صادراتی قواعد خاص خود را دارد. بسته بندی‌های کارتنی و مقوایی که برای صادرات محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند از ضخامت و دوام بیشتری برخوردارند و چند لایه هستند. به همین علت است که محصولات صادراتی گران‌تر هستند. البته هدف بسته بندی‌های صادراتی حفظ سلامت محصول است.

توسعه کسب‌وکارهای داخلی

کسب‌وکارهای داخلی می‌توانند با رعایت اصول تجارت توسعه یافته و حتی به بازارهای جهانی راه پیدا کنند. انتخاب و استفاده از بهترین روش‌های ارسال کالا و در دست گرفتن بازار هدف یکی از اقداماتی است که کسب‌وکارهای داخلی باید انجام دهند. یکی از روش‌های توسعه کسب‌وکارهای داخلی به‌کارگیری بسته بندی‌های کارتن لمینتی و دایکاتی است.

این نوع بسته بندی‌ها ارسال محصولات به نقاط دوردست کشور بدون آسیب و خرابی را ممکن می‌کنند. بنابراین دو برند متفاوت تولیدکننده یک محصول تنها با برتری در مورد نوع بسته بندی می‌توانند نسبت به یکدیگر پیشی بگیرند و یا بازار رقابت را در دست خود حفظ کنند.

توسعه کسب‌وکارهای خانگی

کسب‌وکارهای خانگی امروز توسعه زیادی پیدا کردند و بسیاری از مردم دنیا ترجیح می‌دهند در منزل خود فعالیت‌ داشته باشند و محصولاتشان را به دیگران عرضه کنند. اما کسب‌وکارهای خانگی نیز نیاز به سازماندهی دارند که بخشی از آن مرتبط با کارتن سازی، تهیه و استفاده از بسته بندی‌های کارتنی و مقوایی است.

همان‌طور که در صنایع بزرگ سازماندهی سبب پیشرفت و توسعه می‌شود، کسب‌وکارهای خانگی نیز برای دستیابی به موفقیت باید سازماندهی شوند، در غیر این صورت همیشه در قالب یک کسب‌وکار خانگی معمولی باقی می‌مانند. گاهی نیز عدم سازماندهی منجر به شکست کسب‌وکار می‌شود.

درصورتی‌که شما یک کسب‌وکار خانگی دارید، لازم است برای بسته بندی و ارسال محصولاتتان یک بسته بندی خوب انتخاب و استفاده کنید. برای مشتری یا کارفرما بسیار حائز اهمیت است که شما محصول را چگونه ارائه می‌کنید. نیاز نیست هزینه زیادی بکنید، کافی است اصول بسته بندی را بدانید و بسته بندی که کیفیت محصولاتتان را نشان دهد انتخاب و استفاده کنید. نوع بسته بندی شما به کارتان اعتبار می‌بخشد، سبب افزایش فعالیتتان شده و سود بیشتری را برای شما در پی دارد.

توسعه صنایع بهداشتی و آرایشی

ازجمله صنایعی که به شدت وابسته به صنعت کارتن سازی، صنایع تولیدات آرایشی و بهداشتی هستند. تفاوتی ندارد سطح فعالیت یک واحد تولید محصولات بهداشتی و آرایشی به چه میزان باشد، درهرصورت برای عرضه محصولات خود نیاز به بسته‌بندی‌های کارتنی و مقوایی خواهد داشت. در حقیقت در این صنعت بدون ارتباط با صنعت بسته بندی اصولی فعالیت در بازار داخلی و بین‌المللی غیرممکن است.

امروز تمام شرکت‌ها و واحدهای پخش‌کننده محصولات آرایشی و بهداشتی بسته بندی اختصاصی خود را دارند و به نوعی از این طریق بازاریابی و برندینگ انجام می‌دهند. معمولاً در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی کارتن‌های لمینتی برای توزیع محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حقیقت می‌توان این‌گونه عنوان کرد که پیشرفت و توسعه یافتن صنایع اصلی و مرتبط با تولیدات محصولات آرایشی و بهداشتی به صنعت بسته بندی و عرضه محصول گره خورده است. هرچه کیفیت بسته بندی بیشتر باشد و به مبحث کارتن سازی در این حوزه بیشتر توجه شود، برند یا صنعت موردنظر پیشرفت و موفقیت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

واحدهای نظارت بر نحوه ارسال این‌گونه کالاها بسیار حساس هستند، سازمان و مؤسسات بهداشتی نیز این مراکز را زیر نظر دارند و در مورد نحوه بسته بندی و تحویل محصولات قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع و اجرا می‌کنند.

در کشور ما نیز رعایت اصول بسته بندی، حمل و عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. درصورتی‌که می‌خواهید در بازار تجارت محصولات آرایشی و بهداشتی ایران موفق شوید، لازم است برای طراحی و تهیه بسته بندی‌های خاص محصولات خود از یک تیم متخصص طراحی بسته بندی کمک بگیرید.

اهمیت کارتن‌سازی در توسعه صنایع غذایی

توجه به بسته بندی در صنایع غذایی یک باید است و نه به لحاظ بهداشتی و نه به لحاظ تجاری فعالین این حوزه نمی‌توانند در خصوص بسته بندی‌ محصولات خود سهل‌انگاری کنند. مواد غذایی ازجمله تولیداتی هستند که روندی پایدار و حتی افزایشی را طی می‌کنند. در یک کشور محصولات غذایی متنوعی تولید و عرضه می‌شوند و حتی گاهی صادرات صورت می‌گیرد. 

تمام مواد غذایی که در کارخانجات و کارگاه‌ها تولید و عرضه می‌شوند، دارای بسته بندی هستند و عملاً بدون داشتن بسته بندی، عرضه محصول غیرممکن می‌شود. برای ارسال مواد غذایی در داخل و خارج از یک شهر، استان و کشور استانداردهای خاصی وضع و اجرا می‌شوند و استفاده از کارتن‌ها و جعبه‌ها بخشی از این قوانین و استانداردها را شکل می‌دهد.

محصولات غذایی از هر نوع در هنگام عرضه و ارسال داخلی و خارجی بسته بندی شده و در بسته‌بندی‌های کارتنی و مقوایی به مشتریان ارائه می‌شوند. ازجمله صنایع مواد غذایی که مصرف زیاد بسته بندی کارتنی دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارخانجات عرضه حبوبات و خشکبار
  • بخش‌های عرضه‌های محصولات کشاورزی اعم از صیفی‌جات، سبزیجات و میوه‌ها
  • کارخانجات تولیدات کنسروی
  • کارخانجات تولیدکننده محصولات نوشیدنی

محصولات کارتنی در این صنایع و تولیدی‌ها در اشکال مختلف همچون جعبه، قوطی، بطری و سبد مورد استفاده قرار می‌گیرند. ازجمله ویژگی‌های محصولات بسته بندی کارتنی که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت، گرما و ضربه اشاره کرد.

اهمیت کارتن سازی در کسب و کار
اهمیت کارتن سازی در رشد کسب و کار

متداول‌ترین و پرطرفدارترین انواع بسته بندی‌های کارتنی در صنایع غذایی محصولات دایکاتی و مقوایی هستند. البته انواع کارتن لمینت نیز در صنایع غذایی کاربرد دارند. مثلاً در بسته بندی آجیل و خشکبار کارتن‌های لمینتی کاربردی هستند.

تجارت و رقابت اقتصادی

تجارت رقابتی است که هرگز به پایان نمی‌رسد و از زمانی که انسان راه و روش تجارت را آموخته از این طریق کسب درآمد کرده و در مقابل به نیازهای خود و سایرین در ابعاد کوچک و بزرگ پاسخ می‌دهد.

واحدهای تجاری چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی رقابت تجاری دارند و ما تنها بخش کوچکی از آن را مشاهده می‌کنیم. این در حالی است که بخش عمده‌ای فعالیت‌های تجاری شرکت‌ها و صنایع مختلف برای مردم ملموس و محسوس نیستند.

حتماً شنیده‌اید که معدود شرکت‌ها و واحد‌های تجاری موفق شدند در یک مدت زمان کوتاه به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنند. در مقابل شمار واحدهای تجاری که به تدریج از دایره رقابت خارج می‌شوند کم نیست. در حقیقت این واحدهای شناخته شده به علت فعالیت‌های واحدهای کوچک‌تر اما موفق‌تر از دور خارج می‌شوند.

یکی از اقداماتی که سبب می‌شود واحدهای تولیدی نو پا و باسابقه در کنار یکدیگر باقی بمانند، رقابت کنند و حتی پیشرفت بیشتری را تجربه کنند، توسعه روش‌های عرضه محصولات و خدمات است که شامل نوع بسته بندی محصول نیز می‌شود.

با استفاده از یک کارتن مناسب می‌توانید جایگاه کسب‌وکارتان در حیطه تجاری هدف را حفظ کنید و حتی به جایگاه بهتری دست پیدا کنید. با رعایت اصول بسته بندی کالا، انتخاب یک کارتن و بسته بندی مطابق با ویژگی‌های محصولاتتان، انتخاب ضخامت درست کارتن، شکل و سایر موارد مرتبط با آن می‌توانید نقش یک کارتن را در پیشرفت کسب‌وکارتان احساس کنید.

توسعه فعالیت‌های صنعتی

صنایع یکی از بخش‌های مهم اقتصاد یک کشور را شکل می‌دهند. درواقع صنایع چرخ‌های اقتصاد یک شهر، استان و کشور محسوب می‌شوند. صنایع به‌طورکلی در دو سطح سنگین و نیمه سنگین فعالیت می‌کنند. یکی از مؤثرترین چیزها در رشد و توسعه صنایع سنگین و نیمه سنگین کارتن‌های بسته بندی هستند.

لازم است خیلی جزئی‌تر به نقش کارتن‌ها و به‌طورکلی صنعت بسته بندی کارتنی در صنایع سنگین نگاه کنید. مثلاً در صنعت خودروسازی برای تولید تنها یک نوع خودرو چند صد قطعه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قطعات کوچک و بزرگ برای رسیدن به خط تولید و مونتاژ یک مرحله جابجایی نیز دارند. برای حمل ایمن و اصولی قطعات لازم است از کارتن‌های بسته بندی متناسب با هر محصول استفاده شود.

البته گفته‌های بالا به این معنا نیست که قطعات صنعتی سنگین‌تر نیاز به بسته بندی ندارند. امروز برای حل این مشکل نیز راه‌حل‌های زیادی وجود دارد. کارتن‌ها در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تهیه می‌شوند. بنابراین با استفاده از کارتن‌های ضخیم‌تر و مستحکم‌تر می‌توان قطعات سنگین را هم جهت جابجایی، ارسال و عرضه طبقه‌بندی، بسته بندی و آماده کرد.

معمولاً برای بسته بندی قطعات سنگین از هارد باکس‌ها یا جعبه‌های مقوایی که خیلی محکم هستند استفاده می‌شود. کارتن‌های دایکاتی و چند لایه ازجمله محصولات بسته بندی کارتنی هستند که جهت بسته بندی و عرضه قطعات سنگین صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

کارتن سازی یکی از صنایع بزرگ و بااهمیت در تمام کشورهای دنیا بشمار می‌رود. درواقع بدون فعالیت صنعت کارتن سازی، روند بسته بندی و ارائه محصولات در سطح داخلی و خارجی مختل می‌شود. برای اینکه کسب‌وکارتان را توسعه دهید و محصولاتتان را به بهترین نحو عرضه کنید، لازم است بسته بندی مختص به تولیدات خود را داشته باشید. برای خرید و تأمین انواع کارتن‌های بسته بندی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی پاشا لیزر اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی