آموزش ساخت ساعت دیواری

در این ویدیو آموزشی، تکنیک یادگیری این ساعت دیواری زیبا را یاد خواهید گرفت.

اول بیس خام موردنظرمان (صفحه ساعت خام) را تهیه کنیم. بیس کارمان را با استفاده از غلتک و رنگ اکریلیک مشکی رنگ می‌کنیم. برای بخش نوشته می‌توانیم از شابلون استفاده کنیم یا اگر می‌خواهیم نوشته‌هایتان به‌صورت دست‌نویس باشد، می‌توانیم به‌صورت دستی نوشته موردنظرمان را روی بیس بنویسیم. برای این کار از چسب ورق طلا استفاده می‌کنیم و آن را با کمی آب رقیق می‌کنیم. بعد به کمک قلم‌مو، قلم نی یا هر وسیله‌ای که می‌خواهیم نوشته‌هایمان را روی سطح کار طراحی می‌کنیم.

همان‌طور که در ویدیو هم می‌بینید، چسب ورق طلا (نوشته‌مان) کاملاً بی‌رنگ شده است. حال ورق‌های نقره را به‌صورت تکه‌تکه، روی نوشته‌هایمان که چسب خورده‌اند، می‌چسبانیم تا کل بخش چسب خورده پوشش داده شود. بعد با استفاده از یک قلم‌مو تمیز و نرم، به‌آرامی قسمت‌های اضافی را پاک می‌کنیم تا نوشته‌مان به‌صورت کامل ظاهر شود. سپس برای تثبیت کارمان می‌توانیم از هر تثبیت‌کننده‌ای که در دسترس داریم، مثل ultimate glaze، رزین و وارنیش استفاده کنیم. مرحله بعد مشخص کردن نقاطی است که قرار است اعداد را فیکس کنیم. طبق جهت عدد 12 ساعت، پشتی موتور را در پشت صفحه ساعت علامت‌گذاری می‌کنیم. سپس با چسب یک، دو، سه یا چسب چوب پشتی موتور را به پشت بیس کارمان می‌چسبانیم. موتور را با استفاده از پیچ و مهره‌ای که همراه موتور دریافت کردیم ، نصب می‌کنیم.

 مرحله آخر، وصل کردن عقربه‌هاست که در ابتدا عقربه ساعت شمار، و بعد عقربه دقیقه‌شمار و در صورت تمایل عقربه ثانیه‌شمار را نصب می‌کنیم.

همین‌طور می‌توانیم از اعداد ساعت رومی برای عدد 12 و سایر اعدادی که می‌خواهیم نیز استفاده کنیم.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی