ساخت ساعت دیواری چوبی

آموزش ساخت ساعت دیواری با چوب

ساعت دیواری‌ها ازجمله مهم‌ترین اسباب و لوازم منزل به شمار می‌روند و یک گزینه مناسب برای خارج کردن دیوارها از حالت یک رنگی می‌باشند.

در این مقاله با آموزش یک ساعت دیواری مدرن چوبی در خدمت شما عزیزان هستیم.

لوازم موردنیاز برای ساخت ساعت دیواری:

  • چوب مناسب برای صفحه ساعت
  • اعداد ساعت
  • عقربه متناسب با قطر ساعت
  • موتور ساعت
  • شاپان
  • سنباده
  • ابر و یا قلم‌مو

ما در اینجا از چوب طبیعی روسی استفاده کرده‌ایم چراکه چوب‌های طبیعی بعد از پوشانده شدن با شاپان، طرح‌های بی‌نظیری که بر روی خود دارند را با رنگی متمایز و زیبا نمایش  می‌دهند.

صفحه ساعتی که استفاده می‌شود، حتماً باید دارای سوراخ متناسب به‌اندازه‌ی شفت موتور برای نصب راحت عقربه‌ها را داشته باشد؛ به همراه یک پشتی برای محافظت از موتور و نصب راحت ساعت دیواری به دیوار مدنظر.

بعد از آماده‌سازی تمام متریال‌های مصرفی در مرحله‌ی اول سطح چوب را به‌طور کامل سنباده می‌زنیم؛ البته جهت جلوگیری از کثیف شدن محل زندگی و کار شما به خاطر انجام مرحله‌ی سنباده کشی این چوب‌ها به‌طور آماده به دست شما مصرف‌کننده گرامی می‌رسد. یعنی گروه تولیدی پاشا لیزر به‌طور کامل صفحات ساعت چوبی موجود در سایت را سنباده می‌زنند.

مرحله دوم ترکیب و رقیق کردن شاپان می‌باشد که برای رقیق کردن شاپان از بنزین استفاده می‌کنیم.

بهتر است بنزین را کم‌کم اضافه کنید تا جایی که به یک محلول یکدست برسید.

بعدازآن ابر و یا قلم‌موی پهن خود را کم‌کم به شاپان آغشته می‌کنید و به‌صورت یکدست بر روی صفحه ساعت خود می‌کشید تا جایی که هیچ نقطه‌‌ای از صفحه سفید نماند.

دقت کنید که تا جایی که امکان دارد از یک‌لایه نازک استفاده کنید تا بلافاصله خشک شود .

بعد از اتمام این مرحله

شابلون موجود در بسته را با چسب‌کاغذی بر روی صفحه ساعت فیکس کنید.

سپس به‌راحتی با جدا کردن روکش چسب مخصوص بر روی نکات مشخص‌شده در شابلون بچسبانید. بعد از اینکه اعداد ساعت را در جای مشخص شده قرار دادید، می‌توانید شابلون را جدا کنید.

مهم‌ترین مرحله که باید دقت شود نصب پشتی موتور بعد از اتمام ساخت ساعت است. توصیه می‌کنیم با یک مداد توسط خط‌کش محل ساعت 12 را پشت صفحه مشخص کنید تا به‌راحتی بتوانید پشتی موتور یا همان آویز را نصب کنید تا وقتی می‌خواهید ساعت را به دیوار نصب کنید ساعت 12 دقیقاً در رأس قرار بگیرد.

سپس نوبت به نصب موتور می‌رسد. در بسته ارسالی ساخت این ساعت دیواری، موتور متناسب با ضخامت صفحه ساعت شما قرار داده می‌شود.

بعد از فیکس کردن موتور توسط پیچ و مهره موجود، نوبت به نصب عقربه‌های ساعت می‌رسد.

تمام لوازم مورد نیاز ساخت این ساعت دیواری بسیار زیبا به صورت یک پک کامل در پاشا لیزر موجود است. برای سفارش بر روی این لینک کلیک کنید. همین‌طور، برای افرادی که قصد دارند این ساعت دیواری را به عنوان هدیه برای عزیزانشان یا برای خود سفارش دهند، می‌توانند با کلیک بر روی لینک زیر، ساعت دیواری را به صورت آماده تهیه کنند.

برای نصب عقربه‌ها باید به ترتیب زیر عمل کنید:

به ترتیب اول عقربه کوتاه‌تر که سوراخ نسبتاً بزرگ‌تری دارد را بر روی شفت ساعت قرار می‌دهیم و بعد عقربه‌ی دقیقه‌شمار را نصب می‌کنیم.

در آخرین مرحله قبل از اینکه اقدام به نصب عقربه ثانیه‌شمار بکنید، بهتر است به این نکته توجه کنید که اگر نمی‌خواهید رنگ قرمز در ترکیب ساعت شما قرار بگیرد حتماً باید اقدام به رنگ کردن عقربه ثانیه‌شمار خود با اسپری طلایی بکنید و یا فقط پین وسط عقربه ثانیه‌شمار را از بدنه‌ی قرمز آن جدا کرده و دهانه‌ی موتور خود را فیکس کنید.

تبریک می‌گوییم. شما یک ساعت دیواری چوبی بسیار زیبا ساختید. از آن لذت ببرید.

برای راحتی کار شما، یک فایل ویدیویی از نحوه ساخت این ساعت دیواری چوبی را برایتان آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید این ویدیو آموزشی ساخت ساعت دیواری را مشاهده کنید.

2 دیدگاه

  1. سلام محصولات زیبای شما را در سایت دیدم واقعا لذت بردم ازهنرمندی شما عزیزان ، دوست داشتم کارهای شما رو از نزدیک هم ببینم ولی فکر نکنم این امکان باشد (بدلیل بعد مسافت ) . در هرحال استعداد و هنرتان را تقدیر میکنم و در حال بررسی و انتخاب برای خرید هستم

دیدگاهتان را بنویسید

قهرست اصلی